Witam serdecznie,
zauważyłem, że w moim nowo kupionym Audi b3 z 1991 roku brakuje czujnika poziomu płynu chłodniczego. Zbiorniczek jest oryginalny, fabryczny, instalacja jest zakończona złączem (sprawna) a mimo to czujnika w zbiorniku brak.
Zastawiające jest to, że przeglądając zdjęcia komór silnika innych 80 z lat '90-91 podobnie jak u mnie wtyczka jest luźna.
Zdjęcie czujnika (kontaktron - załączany pływakiem z magnesem):
Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić mi dlaczego tak jest?
Koszt produkcji takiego czujnika jest niewielki. W dodatku jest on bezawaryjny.
Pozdrawiam
[B3 1.8 PM] Czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniku w
Witam
dziś sprawdziłem zbiorniczek i faktycznie nie ma w nim pływaka. Wygląda na to, że ktoś wpadł na pomysł oszczędności i przestali go montować.
Można przypuszczać, że dotyczy to modelu "8A" (bo w moim drugim audi również z silnikiem PM z 1988 czujnik jest założony).
Zamiennik zbiornika z czujnikiem kosztuje od 50 zł. Jego wymiana ma sens bo nie jest to duży wydatek a poleganie wyłącznie na czujniku przegrzania, w prawie 30 letnim aucie, to trochę ryzyko.
Jako ciekawostkę podam, że w VW Golfie III z silnikiem ABS, który jest praktycznie identyczny jak PM (Mono motronic) znanym z audi - w zbiorniczku nie ma i nigdy nie było żadnego czujnika.
Pozdrawiam
dziś sprawdziłem zbiorniczek i faktycznie nie ma w nim pływaka. Wygląda na to, że ktoś wpadł na pomysł oszczędności i przestali go montować.
Można przypuszczać, że dotyczy to modelu "8A" (bo w moim drugim audi również z silnikiem PM z 1988 czujnik jest założony).
Zamiennik zbiornika z czujnikiem kosztuje od 50 zł. Jego wymiana ma sens bo nie jest to duży wydatek a poleganie wyłącznie na czujniku przegrzania, w prawie 30 letnim aucie, to trochę ryzyko.
Jako ciekawostkę podam, że w VW Golfie III z silnikiem ABS, który jest praktycznie identyczny jak PM (Mono motronic) znanym z audi - w zbiorniczku nie ma i nigdy nie było żadnego czujnika.
Pozdrawiam