[2.0 ABK] Wężyk podciśnienia
[2.0 ABK] Wężyk podciśnienia
Witam, gdzie w audi 80 b4 2.0 ABK 115KM powinien być wpięty wężyk od podciśnienia, który idzie do aparatu zapłonowego? U mnie jest przy serwie, wychodzą przy nim takie 2 dzyndzle, jeden jest zaślepiony takim grzybkiem a do drugiego podpięty jest ten wężyk. Dzisiaj byłem u mechanika na ustawienie zapłonu i powiedział że jest w niewłaściwym miejscu i teraz pytanie gdzie on powinien być prawidłowo wpięty?
To zaizolowane na niebiesko to kostka od własnie aparatu, bo się kabelki w nim pokruszyły i zlutowałem to i owinąłem izolacją tak tylko na chwile bo chciałem kupić aparat ale nie mogłem znaleźć z tym podciśnieniem i jak widze chyba bym go nie znalazł.
Czyli co kupił taki aparat bez podciśnienia i będzie dobrze? Bo ja chciiałem zobaczyć czy bez podciśnienia będzie jeździć co zagiąłem ten wężyk żeby powietrze nie przelatywało to zgasłą bo chwili.
Czyli co kupił taki aparat bez podciśnienia i będzie dobrze? Bo ja chciiałem zobaczyć czy bez podciśnienia będzie jeździć co zagiąłem ten wężyk żeby powietrze nie przelatywało to zgasłą bo chwili.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
wysil się troszkę i poczytaj trochę o abk https://audi80.pl/topics77/b4-20-ab ... t88845.htmkamilcv pisze:To w takim razie jak nie podciśnienie to co steruje zapłonem jeśli nie mam czujnika położenia wału przy kole pasowym ( chyba że mam gdzieś indziej, ale nie widziałem )?
Jak co steruje, pisałem ci że jest elektroniczny więc steruje tym komp.
W abku czujnikiem położenia wału jest hall.
I pisane o tym było setki razy - wystarczy użyć google.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A ludzie wytaczają przejściówki gdy przerabiają dwulitrówki na gaźnik (wywalając oryginalny zapłon) a tu ktoś znalazł aparat z podciśnienie pasujący na dużą dziurę. Ciekawe czy jeszcze ten aparat nie ma przerywacza mechanicznego.
W Audi 80 w żadnym silniku nie było czujnika wału przy kole pasowym. Jak już to był wewnątrz skrzyni korbowej wieniec na wysokości filtra oleju (silnik ADA i 1Z) albo czytane był wieniec na kole zamachowym sprzęgła (R5ki i V6ki).
Da się sterować wyprzedzeniem zapłonu na samym sygnale czujnika halla. Już silniki w B3 miały tak sterowany zapłon.kamilcv pisze:To w takim razie jak nie podciśnienie to co steruje zapłonem jeśli nie mam czujnika położenia wału przy kole pasowym ( chyba że mam gdzieś indziej, ale nie widziałem )?
W Audi 80 w żadnym silniku nie było czujnika wału przy kole pasowym. Jak już to był wewnątrz skrzyni korbowej wieniec na wysokości filtra oleju (silnik ADA i 1Z) albo czytane był wieniec na kole zamachowym sprzęgła (R5ki i V6ki).