Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Wężyk podciśnienia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kamilcv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 wrz 2017, 20:11

[2.0 ABK] Wężyk podciśnienia

Post autor: kamilcv » 12 lut 2018, 16:43

Witam, gdzie w audi 80 b4 2.0 ABK 115KM powinien być wpięty wężyk od podciśnienia, który idzie do aparatu zapłonowego? U mnie jest przy serwie, wychodzą przy nim takie 2 dzyndzle, jeden jest zaślepiony takim grzybkiem a do drugiego podpięty jest ten wężyk. Dzisiaj byłem u mechanika na ustawienie zapłonu i powiedział że jest w niewłaściwym miejscu i teraz pytanie gdzie on powinien być prawidłowo wpięty?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lut 2018, 17:45

kamilcv pisze:który idzie do aparatu zapłonowego?
przy aparacie w abku nie ma żadnego podciśnienia ;-) wystarczyło byś sobie zobaczył - to nie ten wtrysk.
Kolego poczytaj o zapłonie w abk bo pytanie czy twój mechanik ma w ogóle o tym pojęcie.

kamilcv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 wrz 2017, 20:11

Post autor: kamilcv » 12 lut 2018, 17:52

No tylko że ja mam podciśnienie, przy aparacie zapłonowym jest taki talerz z membraną w środku i podczepione jest do niego podciśnienie, chyba że był założony nie taki co trzeba.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lut 2018, 17:56

kamilcv, a na pewno masz abk? pokaż fotkę silnika.
W tym silniku nie ma prawa być czegoś takiego. Zapłon jest sterowny elektronicznie a nie na podciśnienie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lut 2018, 17:57

a moze ty nie masz abk pokaz zdjecie silnika.

kamilcv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 wrz 2017, 20:11

Post autor: kamilcv » 12 lut 2018, 17:59

Zaraz pójdę zrobić zdjęcia, jak szukałem to ja wlaśnie nie mam czujnika położenia wału i do aparatu idą tylko 3 kabelki z tego co wiem jak jest czujnik to powinny być 4.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lut 2018, 18:02

kamilcv, coś mi się zdaje że Ci się pomyliło wsio ;-) pokaż zdjęcie silnika i tego aparatu.
Bo raz piszesz że masz gruszkę na podciśnienie a raz że jakieś przewody.


Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lut 2018, 18:25

kamilcv, no jest to bez wątpienia abk ale takiej maniany to jeszcze nie widziałem :shock:
Nie wiem co to za aparat, ja czegoś takiego nie widziałem nigdy. A ta wtyczka zaizolowana na niebiesko to gdzie jest wpięta? bo na fotce tego nie widać.

Aparat do abk wygląda tak

Obrazek

kamilcv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 wrz 2017, 20:11

Post autor: kamilcv » 12 lut 2018, 18:33

To zaizolowane na niebiesko to kostka od własnie aparatu, bo się kabelki w nim pokruszyły i zlutowałem to i owinąłem izolacją tak tylko na chwile bo chciałem kupić aparat ale nie mogłem znaleźć z tym podciśnieniem i jak widze chyba bym go nie znalazł.
Czyli co kupił taki aparat bez podciśnienia i będzie dobrze? Bo ja chciiałem zobaczyć czy bez podciśnienia będzie jeździć co zagiąłem ten wężyk żeby powietrze nie przelatywało to zgasłą bo chwili.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lut 2018, 18:53

kamilcv pisze:Czyli co kupił taki aparat bez podciśnienia i będzie dobrze?
tak, o ile nie ma tam jeszcze jakieś rzeźby i ktoś Ci poprawnie ustawi zapłon.
Tu podciśnienia nie są do niczego potrzebne.

kamilcv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 wrz 2017, 20:11

Post autor: kamilcv » 12 lut 2018, 19:35

To w takim razie jak nie podciśnienie to co steruje zapłonem jeśli nie mam czujnika położenia wału przy kole pasowym ( chyba że mam gdzieś indziej, ale nie widziałem )?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lut 2018, 19:47

kamilcv pisze:To w takim razie jak nie podciśnienie to co steruje zapłonem jeśli nie mam czujnika położenia wału przy kole pasowym ( chyba że mam gdzieś indziej, ale nie widziałem )?
wysil się troszkę i poczytaj trochę o abk https://audi80.pl/topics77/b4-20-ab ... t88845.htm
Jak co steruje, pisałem ci że jest elektroniczny więc steruje tym komp.
W abku czujnikiem położenia wału jest hall.

I pisane o tym było setki razy - wystarczy użyć google.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lut 2018, 21:45

A ludzie wytaczają przejściówki gdy przerabiają dwulitrówki na gaźnik (wywalając oryginalny zapłon) a tu ktoś znalazł aparat z podciśnienie pasujący na dużą dziurę. Ciekawe czy jeszcze ten aparat nie ma przerywacza mechanicznego.
kamilcv pisze:To w takim razie jak nie podciśnienie to co steruje zapłonem jeśli nie mam czujnika położenia wału przy kole pasowym ( chyba że mam gdzieś indziej, ale nie widziałem )?
Da się sterować wyprzedzeniem zapłonu na samym sygnale czujnika halla. Już silniki w B3 miały tak sterowany zapłon.

W Audi 80 w żadnym silniku nie było czujnika wału przy kole pasowym. Jak już to był wewnątrz skrzyni korbowej wieniec na wysokości filtra oleju (silnik ADA i 1Z) albo czytane był wieniec na kole zamachowym sprzęgła (R5ki i V6ki).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl