[B4 2.0 ABK] Masakra pod kierownicą - centralny i wycieracz
[B4 2.0 ABK] Masakra pod kierownicą - centralny i wycieracz
Witam,
właśnie rozłożyłem ręce. Jestem przy zdjętej desce, chciałem przy okazji naprawić centralny i wycieraczki.
Centralny- standardowy problem, od pasażera otwierało wszystko a od kierowcy tylko drzwi kierowcy. Sprawdziłem kabelki przy zgięciu w drzwiach i wydają się być dobre.
Wycieraczki- działał tylko 2 i 3 program, przy wyłączeniu nie wracały na swoje miejsce tylko zostawały w aktualnej pozycji.
Podmieniłem siłowniki bo gdzieś wyczytałem że pomoże (będzie się otwierało zamiast od pasażera to u kierowcy- jak najbardziej spoko). Nie pomogło, dalej się otwierało od pasażera a od kierowy nici (to było przed zdjęciem deski, myślę sobie jak ściągne deche będę miał kable na wierzchu to może coś zobaczę).
Zdjąłem deskę i kiedy zobaczyłem te kabelki to się przeraziłem, pełno wszystkiego sztukowanego, klejonego, trytytek, taśmy izolacyjnej, cyny ...
Dodatkowo po zdjęciu deski wgl nie działa centralny. Mam pytanie, jak się do tego zabrać? co jest od czego? wie ktoś co za co odpowiada?
Co do wycieraczek, podobno to któryś przekaźnik, tylko który?
Dziękuje za każdą pomoc
właśnie rozłożyłem ręce. Jestem przy zdjętej desce, chciałem przy okazji naprawić centralny i wycieraczki.
Centralny- standardowy problem, od pasażera otwierało wszystko a od kierowcy tylko drzwi kierowcy. Sprawdziłem kabelki przy zgięciu w drzwiach i wydają się być dobre.
Wycieraczki- działał tylko 2 i 3 program, przy wyłączeniu nie wracały na swoje miejsce tylko zostawały w aktualnej pozycji.
Podmieniłem siłowniki bo gdzieś wyczytałem że pomoże (będzie się otwierało zamiast od pasażera to u kierowcy- jak najbardziej spoko). Nie pomogło, dalej się otwierało od pasażera a od kierowy nici (to było przed zdjęciem deski, myślę sobie jak ściągne deche będę miał kable na wierzchu to może coś zobaczę).
Zdjąłem deskę i kiedy zobaczyłem te kabelki to się przeraziłem, pełno wszystkiego sztukowanego, klejonego, trytytek, taśmy izolacyjnej, cyny ...
Dodatkowo po zdjęciu deski wgl nie działa centralny. Mam pytanie, jak się do tego zabrać? co jest od czego? wie ktoś co za co odpowiada?
Co do wycieraczek, podobno to któryś przekaźnik, tylko który?
Dziękuje za każdą pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 01 mar 2010, 13:35
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Jest możliwość spięcia na krótko tak aby sygnał z drzwi od kierowcy podawał do drzwi pasażera a ten (skoro otwiera wszystkie drzwi) otwierał wówczas wszystko? myślę tutaj o wtyczce przy pompce - spiąć ją z drygą jakoś?
[ Dodano: 2018-02-16, 11:37 ]
Środkowy kabelek we wtyczce od drzwi kierowcy jest tak zakończony:
Podejrzewam że to jest problemem nie otwierania przez ten siłownik wszystkich drzwi, gdzie go należy podłączyć?
[ Dodano: 2018-02-16, 11:40 ]
Spięcie środkowych pinów na siłownikach powoduje spaleniem bezpiecznika chyba że założyć większy niż 10 i przygotować gaśnicę?
[ Dodano: 2018-02-16, 11:41 ]
[ Dodano: 2018-02-16, 11:37 ]
Środkowy kabelek we wtyczce od drzwi kierowcy jest tak zakończony:
Podejrzewam że to jest problemem nie otwierania przez ten siłownik wszystkich drzwi, gdzie go należy podłączyć?
[ Dodano: 2018-02-16, 11:40 ]
Spięcie środkowych pinów na siłownikach powoduje spaleniem bezpiecznika chyba że założyć większy niż 10 i przygotować gaśnicę?
[ Dodano: 2018-02-16, 11:41 ]
Bezpiecznik ok problem żeby od kierowcy otwierałoPiotrekdriver1 pisze:Elementy odpowiedzialne za centralny zamek trzymasz w ręku na zdjęciu a dokładnie to masz założony alarm że sterowaniem centralnego zamka.Sprawdź na początek bezpiecznik nr 19.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Szukam i nic, nie widzę nigdzie takiego samego kabelka, nie widzę również innego od którego mogłoby się to urwać. Podpinałem na wyczucie w jakieś miejsca ale za każdym razem kończy się to wymianą bezpiecznika. Czy ma ktoś pomysł gdzie to mógłbym spróbować podpiąć?
Podsyłam zdjęcia tej wtyczki od alarmu i centralnego. Tutaj próbować? 1 czy 2 ?
Podsyłam zdjęcia tej wtyczki od alarmu i centralnego. Tutaj próbować? 1 czy 2 ?
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Podpiąłem żarówkę pod ucięty kabel a drugim końcem sprawdzałem po sterowniku.
Przy zamkniętych drzwiach a otwartym zamkiem:
-(zielono-zółty kabelek od góry) żarówka świeci
-nie świeci, zamyka drzwi
-nie świeci, zamyka drzwi
-świeci
- nie świeci, zamyka drzwi
- nie świeci, zamyka drzwi
- nic sie nie dzieje
- alarm
- świeci żarówka
- świeci żarówka
- nic sie nie dzieje
- świeci żarówka
Przy zamkniętych drzwiach i zamkniętym zamku:
- wszędzie nic się nie dzieje
Druga strona sterownika - zamek otwarty :
-zielony - nic
-niebieski - nic
- czarny- nic
- czerwony - nic
- fioletowy - nic
- niebieski - nic
- zielony - świeci
- żółty - nic
- pomarańczowy świeci
- szary nic
Zamek zamknięty:
-zielony - nic
-niebieski - nic
- czarny- nic
- czerwony - nic
- fioletowy - nic
- niebieski - nic
- zielony - nic
- żółty - nic
- pomarańczowy - nic
- szary nic
Nie mam pomysłu co dalej z tym zrobić, ktoś pomoże?
Przy zamkniętych drzwiach a otwartym zamkiem:
-(zielono-zółty kabelek od góry) żarówka świeci
-nie świeci, zamyka drzwi
-nie świeci, zamyka drzwi
-świeci
- nie świeci, zamyka drzwi
- nie świeci, zamyka drzwi
- nic sie nie dzieje
- alarm
- świeci żarówka
- świeci żarówka
- nic sie nie dzieje
- świeci żarówka
Przy zamkniętych drzwiach i zamkniętym zamku:
- wszędzie nic się nie dzieje
Druga strona sterownika - zamek otwarty :
-zielony - nic
-niebieski - nic
- czarny- nic
- czerwony - nic
- fioletowy - nic
- niebieski - nic
- zielony - świeci
- żółty - nic
- pomarańczowy świeci
- szary nic
Zamek zamknięty:
-zielony - nic
-niebieski - nic
- czarny- nic
- czerwony - nic
- fioletowy - nic
- niebieski - nic
- zielony - nic
- żółty - nic
- pomarańczowy - nic
- szary nic
Nie mam pomysłu co dalej z tym zrobić, ktoś pomoże?
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Biorę się za chwilkę za jego sprawdzanie (nr1).
Muszę dodać jeszcze że w aucie jest tak zrobione że przy odpalaniu auto zamyka się całe a przy gaszeniu otwiera się, może to zostało jakoś zrobione kosztem tych drzwi? Osobiście chciałbym to zlikwidować bo strasznie mnie irytuje kiedy pod kogoś podjeżdżam i muszę sięgać ręką do drzwi pasażera żeby otworzyć i umożliwić wejście albo co najlepsze gasić auto na kilka sekund- bez sensu.
Muszę dodać jeszcze że w aucie jest tak zrobione że przy odpalaniu auto zamyka się całe a przy gaszeniu otwiera się, może to zostało jakoś zrobione kosztem tych drzwi? Osobiście chciałbym to zlikwidować bo strasznie mnie irytuje kiedy pod kogoś podjeżdżam i muszę sięgać ręką do drzwi pasażera żeby otworzyć i umożliwić wejście albo co najlepsze gasić auto na kilka sekund- bez sensu.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Po kilku dniach nieudolnych poszukiwań, snach z rozwiązaniami, zwiątpieniu w ten układ, wczorajszej libacji alkoholowej, nadszedł ten dzień - kaca - oraz: znalezienia odpowiedzi Dzięki pomocy Piotrekdriver1 znalazłem miejsce na kostce (nr 1) powodujące otwieranie od kierowcy wszystkich drzwi, Dziękuje
Wycieraczki działają mi tylko jak się je naciśnie na dół, oraz 2 najszybsze biegi, wyłączenie ich powoduje zatrzymanie wycieraczek w pozycji aktualnie w których się znajdują. Szukając na forum oraz dzięki koledze Statecznik przyszło mi szukać przekaźnika 229. Wszystkie spod kierownicy pokazałem wyżej a w skrzynce bezpieczników mam tak:
Co należy wymienić aby to chodziło jak należy?
[ Dodano: 2018-02-19, 10:06 ]
Witam:)
Wiecie może czy ten pacjent odpowiada za wycieraczki? a dokładnie te "czasowe" programy (jeden w dół i jeden do góry) zarówno jak i za powrót wycieraczek na swoje miejsce?
[ Dodano: 2018-02-19, 10:50 ]
jest i winowajca (stopił się bok).
Dzięki za pomoc
Wycieraczki działają mi tylko jak się je naciśnie na dół, oraz 2 najszybsze biegi, wyłączenie ich powoduje zatrzymanie wycieraczek w pozycji aktualnie w których się znajdują. Szukając na forum oraz dzięki koledze Statecznik przyszło mi szukać przekaźnika 229. Wszystkie spod kierownicy pokazałem wyżej a w skrzynce bezpieczników mam tak:
Co należy wymienić aby to chodziło jak należy?
[ Dodano: 2018-02-19, 10:06 ]
Witam:)
Wiecie może czy ten pacjent odpowiada za wycieraczki? a dokładnie te "czasowe" programy (jeden w dół i jeden do góry) zarówno jak i za powrót wycieraczek na swoje miejsce?
[ Dodano: 2018-02-19, 10:50 ]
jest i winowajca (stopił się bok).
Dzięki za pomoc