[80 b4] potrzebny opis i schemat stacyjki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zobacz czy masz spięte kostki obok kolumny kierowniczej oraz w skrzynce bezpieczników. Sprawdź też bezpieczniki (nr 12 jest od plusa po zapłonie od zegarów.
Z tego co widzę to plus po zapłonie wychodzi z pinu 15a kostka C: https://www.fotosik.pl/zdjecie/ba99e9a4202bbd9c skrzynki bezpieczników i po drodze rozgałęzia się wewnątrz wiązki do reszty rzeczy.
Z tego co widzę to plus po zapłonie wychodzi z pinu 15a kostka C: https://www.fotosik.pl/zdjecie/ba99e9a4202bbd9c skrzynki bezpieczników i po drodze rozgałęzia się wewnątrz wiązki do reszty rzeczy.
Wiem że odkopuję dość odległy temat ale nurtuje mnie jedna rzecz między innymi dla tego że też interesuje się podłączeniem takiego modułu. Mianowicie Co zrobić z pinem 86S tak by rozłączenie modułu powodowało zapalenie oświetlenia wnętrza tak samo jak przy wyjęciu klucza ze stacyjki ? Czy pin 86 S nie powinien być podłączony razem z pinem 75 czyli pod ACC ?aldi pisze:Mógłbyś dać instrukcje? Albo napisać jak się nazywa ten moduł?Tutaj nie musisz nic przecinać bo przecinanie jest do zabezpieczania antykradzieżowego. Przy module odpalania podłączasz się bez przecinania.Karol_90 pisze:Jeśli ktoś wie pod który kabel w B4 trzeba się podłączyć czy przeciąć to proszę o odpowiedź.
masz opis kabli stacyjki
czerwono-czarny - wyjście rozrusznika
czarny - zasilanie stałe (tu podłącz IGN)
czarno - żółty linia X (tu podłącz ACC)
Pewnie masz dwa IGN jakby trzeba było podać plus na zapłon w dwóch miejscach. W audi 80 masz jedno więc najlepiej podłącz oba dal lepszego zasilania
Oczywiście będę wdzięczny za odpowiedź i ewentualne wyprowadzenie z błędu.
Dziękuje za odpowiedź, twoja wskazówka okazała się kluczowa. Więc, moduł działa w następujący sposób: Naciśnięcie przycisku raz bez wciśniętego pedału hamulca włącza ACC, przytrzymanie przycisku bez wciśniętego pedału hamulca włącza ACC, ON1 i ON2, kolejne naciśnięcie przycisku bez wciśniętego pedału hamulca powoduje rozłączenie ACC, ON1 i ON2. Gdy natomiast mamy załączone ACC, ON1 i ON2 i wciśniemy przycisk na wciśniętym pedale hamulca następuje rozruch silnika. W związku z powyższym można zastosować podłączenie:
Pin 86S pod ACC
Pin 75 pod ON1
Pin 15 pod ON2
Przy takim podłączeniu jak wyłączymy przycisk i nastąpi rozłączenie ACC, ON1 i ON2 wydaje mi się że lampki oświetlenia wewnętrznego powinny się zapalić jak w przypadku wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki.
Proszę was bardzo o odpowiedź czy mój tok rozumowania jest poprawny.
Pin 86S pod ACC
Pin 75 pod ON1
Pin 15 pod ON2
Przy takim podłączeniu jak wyłączymy przycisk i nastąpi rozłączenie ACC, ON1 i ON2 wydaje mi się że lampki oświetlenia wewnętrznego powinny się zapalić jak w przypadku wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki.
Proszę was bardzo o odpowiedź czy mój tok rozumowania jest poprawny.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Powiedz po co sobie komplikujesz życie?? ja ten system w 20s pokonam myśle że złodziej podobnie chyba ze będzie to przypadkowy to byle jaki go system mały pokona . No chyba że tylko dla zabawy chcesz to mieć.
Tak zgadza się tylko sprawdź moduł by miał na ON2 prąd wyjściowy dość spory ponad 20A ON1 tak z 500mA a ACC około 5A.donka90 pisze:Pin 86S pod ACC
Pin 75 pod ON1
Pin 15 pod ON2
Przy takim podłączeniu jak wyłączymy przycisk i nastąpi rozłączenie ACC, ON1 i ON2 wydaje mi się że lampki oświetlenia wewnętrznego powinny się zapalić jak w przypadku wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki.
Nie mam na celu zabezpieczenia antykradzieżowego, choć obecny stan stacyjki i fabryczny brak imo powoduje że nawet dziecko z widelcem było by w stanie odpalić silnik po prostu podoba mi się ten bajer, jest w jakiś sposób zabezpieczony poprzez transponder więc w porównaniu do stanu obecnego to i tak nieźle opóźni niepożądane odpalenie. Poza tym kwestie stacyjki w swojej 80 przerabiam już po raz trzeci Więc powiedzmy że standardowa wymiana kostek i bębenka już mi się znudziła. Dziękuję Ci za odpowiedź, co do zabezpieczenia prądowego w module - na pewno sprawdzę Pozdrawiam.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Rozumiem przycisk start stop z transponderem, ale trochę bym zmienił tą ideologię i zamontował włącznik na sprzęgle tam dziurka już jest wystarczy włącznik jak do hamulca i blaszka bez trudu blaszkę na szrocie dostaniesz b3b4 miały. A będzie jak w nowszych oryginalne rozwiązanie że po wciśnięciu sprzęgła rozruch bo naciskając hamulec to tak trochę bez sensu tym bardziej jak przyjdzie odpalać z gazem trzech nóg nie masz. Chyba ze masz tempomat to juz miejsce zajete.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To znaczy były przełączniki tempomatu ale to był ciut inny czujnik pneumatyczny-elektryczny dziurki zaznaczyłem czerwone kółka a dziurki są takie same jak czujnik stopu że podejdzie na pedale sprzęgła czujnik stopu.
Tu widć czujniki tempomatu
Wiec tylko potrzebował byś koronkę zatrzaskującą czujnik, czujnik i wtyczkę i masz czujnik na sprzegle
Tu widć czujniki tempomatu
Wiec tylko potrzebował byś koronkę zatrzaskującą czujnik, czujnik i wtyczkę i masz czujnik na sprzegle