Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B3 1.8 PM] Klekotanie silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

[B3 1.8 PM] Klekotanie silnika

Post autor: Przemo95 » 21 lut 2018, 18:34

Borykam się z problemem klekotania silnika, auto od początku klekotało z czasem padła uszczelka pod głowicą i postanowiłem ratować silnik. Wymieniłem UPG + kompletny remont głowicy (zawory, uszczelniacze, szklanki). Dodatkowo wymieniłem panewki korbowodowe i pierścienie. Silnik zalany olejem 10w40 półsyntetyk Valvoline. Chwile pochodził cicho a potem znowu zaczął klekotać jak przed remontem. Teraz dodatkowo przy 3tys obrotów zapala się kontrolka oleju. Czy możliwe że pompa oleju się kończy? Wykręcałem ją przy remoncie ale nie było na niej żadnych luzów. Jeszcze pytanie czy pomiędzy pompą oleju a blokiem powinno być jakieś uszczelnienie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 lut 2018, 19:00

Bez uszczelki, To ciężki temat Tak czy siak pompa na podmianę pewniak musi być 100%.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 21 lut 2018, 19:17

manometrem jeszcze zobacz co tam pokażę,i narazie ja bym nie jeździł dopóki sie nie wyjaśni

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 21 lut 2018, 20:13

Gdzieś wyczytałem że jest tam jakiś zawór zwrotny w pompie, może on się zawiesił?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 lut 2018, 20:16

Moze dlatego pisałem podmiana pompy

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 22 lut 2018, 15:43

Założona nowa pompa i dalej to samo, już brak mi sił na tę auto

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lut 2018, 16:03

No to teraz nie ma złudzeń albo porządny remont silnika albo wymiana na inny

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 22 lut 2018, 17:05

Tylko co konkretnie remontować? Bo wał był sprawdzany i jest ok panewki główne też w bardzo dobrym stanie. Ciśnienie oleju raczej jest bo po wykręceniu czujnika idzie olej, ale dla pewności jeszcze załatwię zegar i sprawdzę. A cze może być zapchany któryś kanal olejowy? Bo po odkręceniu korka widać że tam delikatnie chlapie olej na tą górę silnika

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lut 2018, 17:49

Przemo95 pisze:Bo wał był sprawdzany
czym?? na oko??

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 22 lut 2018, 18:10

Tego to już nie powiem bo wał i blok silnika był dawany do zakładu ci się zajmuję takimi rzeczami. Jedyne co zrobili to splanowali płaszczyznę bloku, reszta stwierdzili że ok. Jedynie nie jestem pewien do tych co robili mi głowicę bo dałem im szklanki nowe i mieli wymienic, ale nie dali mi starych. Tylko pytanie czy od szklanek by się świeciło smarowanie? Ogólnie to ściągałem teraz pokrywę zaworów i olej idzie na górę silnika

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lut 2018, 18:17

A to takie ostre grzebanie było. Oczywiście czujniki sprawdzałeś i podłaczenie??
Bo ja się tym sugerowałem
Przemo95 pisze:Chwile pochodził cicho a potem znowu zaczął klekotać jak przed remontem. Teraz dodatkowo przy 3tys obrotów zapala się kontrolka oleju.
Wiec zakładam że z początku było dobrze a potem pojawił się dźwięk a jak pojawił się dźwięk to i problem z kontrolką?

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 22 lut 2018, 18:31

Czujniki były podmieniane i wiązka sprawdzana bo od tego zacząłem, ale było tak jak mowisz, chwilę pochodził i zaczął klekotać i przy 3tys kontrolka i brzęczyk. Nie wiem czy przed klekotem się zaswiecało przy 3tys bo nawet nie zdarzylem sprawdzić

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lut 2018, 18:51

Może ciśnienie ucieka przez panewki wałka pośredniego.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lut 2018, 18:53

Załatw zegar dla pewności. W głowicy nie ma co się schrzanić albo coś popsuć, pompa podmieniana to ja wykluczyć można, wiec gdzieś olej ucieka albo spore luzy. A filtr jaki zakładałeś? podmieniałeś na inny może?

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 22 lut 2018, 20:47

ja miałem taką sytuację że wogle nie było ciśnienia oleju przez filtr właśnie,założyłem nowy filtr i ciśnienie wróciło

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl