[B3 1.8 PM] Klekotanie silnika
Mierzyłem i na obu czujnikach takie same wskazania. Zamówiłem ten filtr mana i tzw bańkę bo mam dodatkowe zegary, to będe mógł te ciśnienie kontrolować w czasie jazdy. Bo teoretycznie czujniki powinny załączać gdy ciśnienie spadnie poniżej 1.8bar z czego wyczytałem, a czujniki raczej ok bo podmienione ze sprawnego auta i moje czujniki w tym aucie działają bez zarzutu. Raczej nie chce mi się wierzyć by zawór w pompie oleju się zawiesił bo na pompie nie oszczędzałem wziąłem febiego i było widać że była konkretnie zapakowana bo zapakowana była hermetycznie i olej był w środku. Teraz zaczął mnie zastanawiać temat tego filtra oleju bo przeglądałem parametry filtrów różnych firm i miały różne ciśnienia otwarcia i niektóre miały jeszcze jakieś dodatkowe zawory. Prawde mówiąc teraz już zgłupiałem.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8424
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To są ciśnienia zaworu bocznikowego dlatego są różne ale to zawór awaryjny jak filtr przytkany.
Dziwią mnie wskazania na zimnym 10bar i 8bar to jest niedopuszczalne i dyskwalifikują zawór upustowy. I mało prawdopodobne by silnik to wytrzymał podparł by szklanki dlatego coś mi nie pasuje sam miernik czy aby na pewno dobrze wskazuje.
Jeżeli na drugim czujniku to samo wskazuje i mam wierzyć miernikowi a czujniki sprawne to do sprawdzenia wiązka i przekaźnik kontroli oleju usterka elektryczna.
Dziwią mnie wskazania na zimnym 10bar i 8bar to jest niedopuszczalne i dyskwalifikują zawór upustowy. I mało prawdopodobne by silnik to wytrzymał podparł by szklanki dlatego coś mi nie pasuje sam miernik czy aby na pewno dobrze wskazuje.
Jeżeli na drugim czujniku to samo wskazuje i mam wierzyć miernikowi a czujniki sprawne to do sprawdzenia wiązka i przekaźnik kontroli oleju usterka elektryczna.
A więc chyba przypadkowo rozwiązałem problem, nie dokładnie wyczyściłem wtyczkę do białego czujnika. Po wyczyszczeniu problem zniknął kontrolka i brzęczyk się nie zapala. Pozostaje jedynie rozwiązanie problemu wysokiego ciśnienia. W poniedziałek podłącze dodatkowe zegary i wtedy będe wiedział coś więcej bo może faktycznie ten zegar zawyża.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Nie wierz tak w tego Febiego, ostatnio na samą tandetę tej firmy natrafiałem. Jak pewniak to tylko ASO albo ładna używka.Przemo95 pisze:Raczej nie chce mi się wierzyć by zawór w pompie oleju się zawiesił bo na pompie nie oszczędzałem wziąłem febiego i było widać że była konkretnie zapakowana bo zapakowana była hermetycznie i olej był w środku.
U mnie siedzi z kolei Topran i pracuje OK, chociaż za rok-dwa może będę remontował motor to i pompę zmienię chyba jednak na oryginał.
Ja coś czuję, że ta pompa co masz jest do niczego. Tak samo miałem z korkiem zbiornika płynu chł. zapakowanym jako FEBI (na nim samym tylko GERMANY), co nie upuszczał ciśnienia (albo było ciśnienie ustawione za wysoko) i wszystko wywalało po łączeniach. Zamknąłem zbiorniczek oryginałem wziętym z pierwszej lepszej zezłomowanej 80tki to problem ciśnienia i ubywającego płynu zniknął.