Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B3 1.8 PM] Klekotanie silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 23 lut 2018, 12:08

Ciśnienie sprawdzone, na zimnym 5bar a na ciepłym 2 bary. A przy 3 tys na zimnym 10 bar, a na ciepłym 8bar

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 lut 2018, 12:33

Gdzie sie wpinałes? która dokłdnie dziurka?

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 23 lut 2018, 12:59

Wpinalem się tam gdzie górny czujnik w podstawie filtra

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 lut 2018, 13:31

Jaki masz filtr oleju??

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 23 lut 2018, 15:37

Filtr oleju UFI

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 lut 2018, 23:25

Zmień go na "man" to wyluczy choć ciśnienia bardzo mi się nie podobają jak by zacinał się jeszcze zawó przelewowy. Na pewno czujniki w porządku??? podłączył byś manometr na drugi czujnik wyjaśniło by więcej nawet przed wymianą filtra.

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 24 lut 2018, 13:32

Mierzyłem i na obu czujnikach takie same wskazania. Zamówiłem ten filtr mana i tzw bańkę bo mam dodatkowe zegary, to będe mógł te ciśnienie kontrolować w czasie jazdy. Bo teoretycznie czujniki powinny załączać gdy ciśnienie spadnie poniżej 1.8bar z czego wyczytałem, a czujniki raczej ok bo podmienione ze sprawnego auta i moje czujniki w tym aucie działają bez zarzutu. Raczej nie chce mi się wierzyć by zawór w pompie oleju się zawiesił bo na pompie nie oszczędzałem wziąłem febiego i było widać że była konkretnie zapakowana bo zapakowana była hermetycznie i olej był w środku. Teraz zaczął mnie zastanawiać temat tego filtra oleju bo przeglądałem parametry filtrów różnych firm i miały różne ciśnienia otwarcia i niektóre miały jeszcze jakieś dodatkowe zawory. Prawde mówiąc teraz już zgłupiałem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 lut 2018, 13:39

To są ciśnienia zaworu bocznikowego dlatego są różne ale to zawór awaryjny jak filtr przytkany.

Dziwią mnie wskazania na zimnym 10bar i 8bar to jest niedopuszczalne i dyskwalifikują zawór upustowy. I mało prawdopodobne by silnik to wytrzymał podparł by szklanki dlatego coś mi nie pasuje sam miernik czy aby na pewno dobrze wskazuje.

Jeżeli na drugim czujniku to samo wskazuje i mam wierzyć miernikowi a czujniki sprawne to do sprawdzenia wiązka i przekaźnik kontroli oleju usterka elektryczna.

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 24 lut 2018, 14:51

A więc chyba przypadkowo rozwiązałem problem, nie dokładnie wyczyściłem wtyczkę do białego czujnika. Po wyczyszczeniu problem zniknął kontrolka i brzęczyk się nie zapala. Pozostaje jedynie rozwiązanie problemu wysokiego ciśnienia. W poniedziałek podłącze dodatkowe zegary i wtedy będe wiedział coś więcej bo może faktycznie ten zegar zawyża.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 24 lut 2018, 23:19

Przemo95 pisze:Raczej nie chce mi się wierzyć by zawór w pompie oleju się zawiesił bo na pompie nie oszczędzałem wziąłem febiego i było widać że była konkretnie zapakowana bo zapakowana była hermetycznie i olej był w środku.
Nie wierz tak w tego Febiego, ostatnio na samą tandetę tej firmy natrafiałem. Jak pewniak to tylko ASO albo ładna używka.
U mnie siedzi z kolei Topran i pracuje OK, chociaż za rok-dwa może będę remontował motor to i pompę zmienię chyba jednak na oryginał.

Ja coś czuję, że ta pompa co masz jest do niczego. Tak samo miałem z korkiem zbiornika płynu chł. zapakowanym jako FEBI (na nim samym tylko GERMANY), co nie upuszczał ciśnienia (albo było ciśnienie ustawione za wysoko) i wszystko wywalało po łączeniach. Zamknąłem zbiorniczek oryginałem wziętym z pierwszej lepszej zezłomowanej 80tki to problem ciśnienia i ubywającego płynu zniknął.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 24 lut 2018, 23:32

Te ciśnienia wyglądają na zacinający się zawór przelewowy pompy lub manometr jakiś trefny. Co do pompy w ASO to koszt 1200zł, używkę ciężko znaleźć dobra. Można popytać jeszcze czy są dostępne pompy Kolbenschmidt.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl