Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B4 TDI Quattro by Wiciu & Anne Marie

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
wiciu1102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 gru 2015, 17:02
Lokalizacja: Żytno

Audi 80 B4 TDI Quattro by Wiciu & Anne Marie

Post autor: wiciu1102 » 02 gru 2017, 21:11

Witam Wszystkich!

Zdecydowałem się w końcu pokazać także moją Audi na forum publicznym :-)

Audi zakupiłem w roku 2014, była to najuboższa wersja, korbki i lusterka w manualu, brak jakichkolwiek bajerów. Wyprodukowana była w 1992r. Pierwotnie był tam silnik 2.0 ABT, jednak po licznych problemach przy wymianie uszczelki pod głowicą miałem dość i postanowiłem włożyć 1Zeta, oczywiście na osprzęcie pierburga.
Decyzji nie żałuję bo to silnik bardzo rozwojowy i jak się dba to problemów nie ma żadnych :-)

Na chwilę obecną Audi przeszła już kilka modyfikacji.
-dołożone elektryczne lusterka i szyby przód
-oryginalne felgi competition, pomalowane na biało
-wtryski 216
-turbo garrett T2
-wywalony kat i zaślepiony egr
-dołożone zaciski na tył, były bębny
-poliuretany w zawieszeniu
-dołożony Barboost
-soft by Munior
-dołożony trzeci stop z a4 b5
-założone sprężyny Eibach -35/30
-przyciemnione lampy z tyłu.

W planach do zrobienia:
-Ciemne lampy i dymione kierunki √ gotowe
-Lusterka w jeden kolor (do wybrania)
-Wymiana drzwi (lewa strona)
-Boczki w skórze
-Montaż dodatkowych zegarów √ gotowe
-Centralny zamek z pilota √ gotowe
-Przyciemnienie szyb z tyłu
-Poprawa folii na masce i lampach
-Pompa 11mm √ gotowe
-Turbo gt1849v by Brabus √ gotowe
-Uchwyt na kubki z Audi A4 B5 √ gotowe
-Dołożenie klimatronika lub klimatyzacji
-Halogeny w przedni zderzak
-Zaspawanie szyberdachu + wymiana podsufitki + malowanie dachu
-Spoiler od Competition
-Przednie zaciski dwutłoczkowe (Girling G60 z 2.8 itp.) √ gotowe
-Swap napędu quattro √ gotowe
-Przednie fotele z Audi A6 C4 lub A4 B5 kubełki
-Wyciszenie maski
-Nowe opony na lato 205/50 kpl lub 225/50 na tył √ gotowe

Jeszcze na pewno wiele rzeczy wyjdzie w trakcie, ale o taki samochód warto dbać, bo już takich nie produkują.
Temat będę starał się na bieżąco aktualizować.

Tak wyglądała kilka dni po zakupie.

Obrazek

Obrazek

Felgi po malowaniu

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zostało mi trochę okleiny i wykorzystałem ją w dobrym celu :-)

Obrazek

Przekładka z bębnów na tarcze

Obrazek

Obrazek

Gotowy słupek pod barboost

Obrazek

Przednie sanki po regeneracji

Obrazek

A to już montaż Eibachów i efekt finalny

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, 19:56 przez wiciu1102, łącznie zmieniany 10 razy.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 gru 2017, 00:00

Ładnie siadło,
Też mam już Eibach'y, ale dopiero na wiosne wlecą z hamulcami przedniej i tylniej osi oklasky

wiciu1102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 gru 2015, 17:02
Lokalizacja: Żytno

Post autor: wiciu1102 » 20 lut 2018, 10:06

Myślałem że będzie wyżej ale jest naprawdę dobrze w miarę sztywno, ale nie ma też betonu. Na razie nic nie obciera, zobaczymy jak będzie na 16 na lato.

[ Dodano: 2018-01-05, 19:39 ]
Nowy rok i nowe mody :) FMIC z Grande Punto już zamontowany. Lekko nie było i mnóstwo pasowania oraz docinania, ale wszystko już działa i cały układ jest szczelny.
Cały dolot został wpięty w fabryczny układ. Przewody od turbiny i kolektora ssącego pasowały bez przeróbek i docinania. Średnica dolotu 51mm.
Zostało też dość miejsca na dołożenie w późniejszym czasie klimy. Wszystko powinno się później zmieścić.

  • Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek


[ Dodano: 2018-02-20, 10:06 ]
Dawno nie zaglądałem ale było dużo pracy i dodatkowo jeszcze choroba :( ale już wszystko w porządku i zaczynam modzić dalej.
W zeszłym tygodniu przyciemniłem lampy przednie i założyłem dymione kierunki, zamontowałem końcówkę wydechu z kwasówki (taką jak w tdi) oraz zamontowałem sterownik centralnego zamka. Teraz można otwierać i zamykać zdalnie :)
Co do świecenia lamp nic się nie pogorszyło, świecą tak samo jak wcześniej, a wyglądają o wiele lepiej.


Obrazek


Obrazek

Nowa końcówka prezentuje się świetnie :)

Obrazek

Online
Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 25 lut 2018, 11:09

jak jest intercooler przymocowany?:) ciekawe czy pod zderzak coupe by się zmieścił

wiciu1102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 gru 2015, 17:02
Lokalizacja: Żytno

Post autor: wiciu1102 » 29 maja 2018, 17:17

Wyspawałem łapy i są wsunięte pod mocowanie od chłodnicy. Myślę że dałoby radę go tam upchnąć, tylko trzeba przesunąć go bliżej chłodnicy, bo u mnie jest dość sporo odsunięty od niej.
Tak to mniej więcej wygląda:


Obrazek

[ Dodano: 2018-03-29, 08:13 ]
Wczoraj wpadły dwutłoczkowe zaciski a w weekend założyłem pompę 11mm.
Jest spora różnica w jeździe i mocy jeszcze przybyło :)
Jedyny problem jest taki że sprzęgło zaczęło się ślizgać :( ale to się poprawi przy przekładce quattro.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

[ Dodano: 2018-05-29, 17:05 ]
Wracamy po długiej przerwie. Prace nad Audi były mocno zaawansowane i jeszcze do tego praca zmianowa przez co brak czasu na nowe zdjęcia i posty.
Jednakże swap quattro został zakończony i Niunia jest już w domu od ponad tygodnia i wszystko działa jak należy :)
Zakres prac objął:
-kompletny swap napędu quattro (trzeba jeszcze ogarnąć blokadę mostu)
-swap systemu ABS
-montaż skrzyni 6-cio biegowej DQT i dorobienie nowych łap do niej
-montaż sprzęgła 240mm od Audi A6 2.5TDI V6
-wymiana wszystkich tulei z tyłu na poliuretan
-nowe łączniki stabilizatora drążki reakcyjne oraz wszystkie przewody hamulcowe z tyłu
-regeneracja tylnych zacisków
-wymiana tylnych łożysk w piastach
-zbudowanie układu wydechowego od podstaw
-wymiana uszczelki pod głowicą
-planowanie i sprawdzenie głowicy oraz wymiana uszczelniaczy zaworowych, reszta była w porządku
-ustawienie geometrii zawieszenia
I dużo innych drobnych prac, które wynikneły po drodze.
Cała operacja jednak zakończona sukcesem i jak na razie wszystko działa w 100% :)
Kolejne Audi 80 TDI QUATTRO :D


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2018-05-29, 17:17 ]
Jeszcze przy okazji wpadł taki mały detal :)


Obrazek

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 29 maja 2018, 18:20

Ostre postępy okok Jak zmieniałeś skrzynie to z jakiego audi dobrałeś wał napędowy A4 2,5 TDI? Szkoda że nie w Avancie bo jak by była na sprzedaż do bym brał w ciemno na Daily :-D

wiciu1102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 gru 2015, 17:02
Lokalizacja: Żytno

Post autor: wiciu1102 » 29 maja 2018, 19:09

Tak wał z A4 B5 tylko ja wziąłem od 1.8T i skracałem go. Od skrzyni 6b ponoć bez przeróbek pasuje, ale takiego nie miałem i brałem co było. Na pewno od Passata B5 2.5 Tdi nie pasuje bo jest za długi i to sporo.
Ogólnie to musi mieć 110,5mm długości.
Nie wiem co by się musiało stać żebym sprzedał ją, do końca swoich dni będzie stała u mnie kwadr

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 29 maja 2018, 21:40

Gratuluje swapa :-) Kolejne TDI quattro oklasky

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 30 maja 2018, 17:57

wiciu1102 pisze:Tak wał z A4 B5 tylko ja wziąłem od 1.8T i skracałem go. Od skrzyni 6b ponoć bez przeróbek pasuje, ale takiego nie miałem i brałem co było. Na pewno od Passata B5 2.5 Tdi nie pasuje bo jest za długi i to sporo.
Ogólnie to musi mieć 110,5mm długości.
Nie wiem co by się musiało stać żebym sprzedał ją, do końca swoich dni będzie stała u mnie kwadr
Też podobno nie pasuje idealnie z A4 6 biegowej bo podpora jest w innym miejscu pożyjemy zobaczymy jak będę u siebie zmieniał ;-)

Mnie ostatnio kusiło żeby swoją wystawić ale jak na razie zostaje bo i tak by pewnie nikt nie kupił za taka kwotę co chciałem sprzedać rotfl

wiciu1102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 gru 2015, 17:02
Lokalizacja: Żytno

Post autor: wiciu1102 » 31 maja 2018, 00:07

Podpora nie jest problemem bo samemu ją wspawasz tam gdzie Ci będzie pasowało bo w zwykłej budzie jej nie ma, trzeba wyciąć z dawcy i wspawać do siebie.
HA HA HA ;-) u mnie jest ta sama sytuacja, z góry wiem że nie dostanę tyle ile bym chciał... ale ona ma już u mnie dożywocie rotfl

[ Dodano: 2018-05-31, 00:07 ]
wujo1 pisze:Gratuluje swapa :-) Kolejne TDI quattro oklasky
Dziękuje bardzo. Ale na tym nie koniec, bo lista modów do zrobienia jest bardzo długa jeszcze :-D

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 31 maja 2018, 02:20

super praca oklasky
uwielbiam czytać takie tematy piwoa80

wiciu1102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 gru 2015, 17:02
Lokalizacja: Żytno

Post autor: wiciu1102 » 17 sie 2018, 22:54

Wielkie Dzięki :)

[ Dodano: 2018-08-17, 22:04 ]
Długa nieobecność, ale też sporo modyfikacji i przez to brak czasu na aktualizacje strony 😥
Ale już nadrabiamy 😊
Projekt zyskał też nowego pomocnika, ale to już było wiadomo wcześniej 😁
Teraz zdjęcia na pewno będą lepszej jakości 😂
Klubowa wlepa i smyczka Audi 80 Klub Polska już są 😊


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2018-08-17, 22:54 ]
Wymiana turbo na wydajniejsze Garrett gt1849v.
Wymiana kolektora ssącego na ASZ.
Przeróbka i poprawa wydechu.
Zrobiony DP 2,75 cala i reszta wydechu 2,25 cala.
Dodatkowo kolektor wydechowy owinięty bandażem termicznym i turbo potrzebowało małej poprawki.
Całość wystrojona i jak na razie działa bezproblemowo.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Nowe amortyzatory na przód.
Wymiana mocowań na bezstukowe 😁 Teraz jest cisza podczas jazdy i problem nie wrócił jak do tej pory 😊


Obrazek

Obrazek

Powoli szykujemy się do montażu klimatyzacji😊 Pod deską prace już zakończone. Przy okazji wpadły dodatkowe zegary, wiązka wymieniona i ogarnieta blokada dyfra.
Wielkie podziękowania dla mojej dziewczyny bo bez Niej na pewno nie poszłoby tak szybko ;-)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, 20:10 przez wiciu1102, łącznie zmieniany 1 raz.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 18 sie 2018, 13:04

Bardzo fajnie. Bezstukowe mocowania to co dokładnie? Poduchy z innego auta czy jak?

Online
Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 18 sie 2018, 21:34

zdjęcia niedostepne

wiciu1102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 gru 2015, 17:02
Lokalizacja: Żytno

Post autor: wiciu1102 » 19 sie 2018, 03:00

Roman_S pisze:Bardzo fajnie. Bezstukowe mocowania to co dokładnie? Poduchy z innego auta czy jak?
Dokładnie tak. W tym temacie kolega cinekp82 wszystko dokładnie opisał:
https://audi80.pl/b3-b4-rezanie-wyc ... t41673.htm
enzoo pisze:zdjęcia niedostepne
Już wszystko naprawione :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl