Audi 80 B4 TDI Quattro by Wiciu & Anne Marie
Audi 80 B4 TDI Quattro by Wiciu & Anne Marie
Witam Wszystkich!
Zdecydowałem się w końcu pokazać także moją Audi na forum publicznym
Audi zakupiłem w roku 2014, była to najuboższa wersja, korbki i lusterka w manualu, brak jakichkolwiek bajerów. Wyprodukowana była w 1992r. Pierwotnie był tam silnik 2.0 ABT, jednak po licznych problemach przy wymianie uszczelki pod głowicą miałem dość i postanowiłem włożyć 1Zeta, oczywiście na osprzęcie pierburga.
Decyzji nie żałuję bo to silnik bardzo rozwojowy i jak się dba to problemów nie ma żadnych
Na chwilę obecną Audi przeszła już kilka modyfikacji.
-dołożone elektryczne lusterka i szyby przód
-oryginalne felgi competition, pomalowane na biało
-wtryski 216
-turbo garrett T2
-wywalony kat i zaślepiony egr
-dołożone zaciski na tył, były bębny
-poliuretany w zawieszeniu
-dołożony Barboost
-soft by Munior
-dołożony trzeci stop z a4 b5
-założone sprężyny Eibach -35/30
-przyciemnione lampy z tyłu.
W planach do zrobienia:
-Ciemne lampy i dymione kierunki √ gotowe
-Lusterka w jeden kolor (do wybrania)
-Wymiana drzwi (lewa strona)
-Boczki w skórze
-Montaż dodatkowych zegarów √ gotowe
-Centralny zamek z pilota √ gotowe
-Przyciemnienie szyb z tyłu
-Poprawa folii na masce i lampach
-Pompa 11mm √ gotowe
-Turbo gt1849v by Brabus √ gotowe
-Uchwyt na kubki z Audi A4 B5 √ gotowe
-Dołożenie klimatronika lub klimatyzacji
-Halogeny w przedni zderzak
-Zaspawanie szyberdachu + wymiana podsufitki + malowanie dachu
-Spoiler od Competition
-Przednie zaciski dwutłoczkowe (Girling G60 z 2.8 itp.) √ gotowe
-Swap napędu quattro √ gotowe
-Przednie fotele z Audi A6 C4 lub A4 B5 kubełki
-Wyciszenie maski
-Nowe opony na lato 205/50 kpl lub 225/50 na tył √ gotowe
Jeszcze na pewno wiele rzeczy wyjdzie w trakcie, ale o taki samochód warto dbać, bo już takich nie produkują.
Temat będę starał się na bieżąco aktualizować.
Tak wyglądała kilka dni po zakupie.
Felgi po malowaniu
Zostało mi trochę okleiny i wykorzystałem ją w dobrym celu
Przekładka z bębnów na tarcze
Gotowy słupek pod barboost
Przednie sanki po regeneracji
A to już montaż Eibachów i efekt finalny
Zdecydowałem się w końcu pokazać także moją Audi na forum publicznym
Audi zakupiłem w roku 2014, była to najuboższa wersja, korbki i lusterka w manualu, brak jakichkolwiek bajerów. Wyprodukowana była w 1992r. Pierwotnie był tam silnik 2.0 ABT, jednak po licznych problemach przy wymianie uszczelki pod głowicą miałem dość i postanowiłem włożyć 1Zeta, oczywiście na osprzęcie pierburga.
Decyzji nie żałuję bo to silnik bardzo rozwojowy i jak się dba to problemów nie ma żadnych
Na chwilę obecną Audi przeszła już kilka modyfikacji.
-dołożone elektryczne lusterka i szyby przód
-oryginalne felgi competition, pomalowane na biało
-wtryski 216
-turbo garrett T2
-wywalony kat i zaślepiony egr
-dołożone zaciski na tył, były bębny
-poliuretany w zawieszeniu
-dołożony Barboost
-soft by Munior
-dołożony trzeci stop z a4 b5
-założone sprężyny Eibach -35/30
-przyciemnione lampy z tyłu.
W planach do zrobienia:
-Ciemne lampy i dymione kierunki √ gotowe
-Lusterka w jeden kolor (do wybrania)
-Wymiana drzwi (lewa strona)
-Boczki w skórze
-Montaż dodatkowych zegarów √ gotowe
-Centralny zamek z pilota √ gotowe
-Przyciemnienie szyb z tyłu
-Poprawa folii na masce i lampach
-Pompa 11mm √ gotowe
-Turbo gt1849v by Brabus √ gotowe
-Uchwyt na kubki z Audi A4 B5 √ gotowe
-Dołożenie klimatronika lub klimatyzacji
-Halogeny w przedni zderzak
-Zaspawanie szyberdachu + wymiana podsufitki + malowanie dachu
-Spoiler od Competition
-Przednie zaciski dwutłoczkowe (Girling G60 z 2.8 itp.) √ gotowe
-Swap napędu quattro √ gotowe
-Przednie fotele z Audi A6 C4 lub A4 B5 kubełki
-Wyciszenie maski
-Nowe opony na lato 205/50 kpl lub 225/50 na tył √ gotowe
Jeszcze na pewno wiele rzeczy wyjdzie w trakcie, ale o taki samochód warto dbać, bo już takich nie produkują.
Temat będę starał się na bieżąco aktualizować.
Tak wyglądała kilka dni po zakupie.
Felgi po malowaniu
Zostało mi trochę okleiny i wykorzystałem ją w dobrym celu
Przekładka z bębnów na tarcze
Gotowy słupek pod barboost
Przednie sanki po regeneracji
A to już montaż Eibachów i efekt finalny
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, 19:56 przez wiciu1102, łącznie zmieniany 10 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Myślałem że będzie wyżej ale jest naprawdę dobrze w miarę sztywno, ale nie ma też betonu. Na razie nic nie obciera, zobaczymy jak będzie na 16 na lato.
[ Dodano: 2018-01-05, 19:39 ]
Nowy rok i nowe mody FMIC z Grande Punto już zamontowany. Lekko nie było i mnóstwo pasowania oraz docinania, ale wszystko już działa i cały układ jest szczelny.
Cały dolot został wpięty w fabryczny układ. Przewody od turbiny i kolektora ssącego pasowały bez przeróbek i docinania. Średnica dolotu 51mm.
Zostało też dość miejsca na dołożenie w późniejszym czasie klimy. Wszystko powinno się później zmieścić.
[ Dodano: 2018-02-20, 10:06 ]
Dawno nie zaglądałem ale było dużo pracy i dodatkowo jeszcze choroba ale już wszystko w porządku i zaczynam modzić dalej.
W zeszłym tygodniu przyciemniłem lampy przednie i założyłem dymione kierunki, zamontowałem końcówkę wydechu z kwasówki (taką jak w tdi) oraz zamontowałem sterownik centralnego zamka. Teraz można otwierać i zamykać zdalnie
Co do świecenia lamp nic się nie pogorszyło, świecą tak samo jak wcześniej, a wyglądają o wiele lepiej.
Nowa końcówka prezentuje się świetnie
[ Dodano: 2018-01-05, 19:39 ]
Nowy rok i nowe mody FMIC z Grande Punto już zamontowany. Lekko nie było i mnóstwo pasowania oraz docinania, ale wszystko już działa i cały układ jest szczelny.
Cały dolot został wpięty w fabryczny układ. Przewody od turbiny i kolektora ssącego pasowały bez przeróbek i docinania. Średnica dolotu 51mm.
Zostało też dość miejsca na dołożenie w późniejszym czasie klimy. Wszystko powinno się później zmieścić.
[ Dodano: 2018-02-20, 10:06 ]
Dawno nie zaglądałem ale było dużo pracy i dodatkowo jeszcze choroba ale już wszystko w porządku i zaczynam modzić dalej.
W zeszłym tygodniu przyciemniłem lampy przednie i założyłem dymione kierunki, zamontowałem końcówkę wydechu z kwasówki (taką jak w tdi) oraz zamontowałem sterownik centralnego zamka. Teraz można otwierać i zamykać zdalnie
Co do świecenia lamp nic się nie pogorszyło, świecą tak samo jak wcześniej, a wyglądają o wiele lepiej.
Nowa końcówka prezentuje się świetnie
Wyspawałem łapy i są wsunięte pod mocowanie od chłodnicy. Myślę że dałoby radę go tam upchnąć, tylko trzeba przesunąć go bliżej chłodnicy, bo u mnie jest dość sporo odsunięty od niej.
Tak to mniej więcej wygląda:
[ Dodano: 2018-03-29, 08:13 ]
Wczoraj wpadły dwutłoczkowe zaciski a w weekend założyłem pompę 11mm.
Jest spora różnica w jeździe i mocy jeszcze przybyło
Jedyny problem jest taki że sprzęgło zaczęło się ślizgać ale to się poprawi przy przekładce quattro.
[ Dodano: 2018-05-29, 17:05 ]
Wracamy po długiej przerwie. Prace nad Audi były mocno zaawansowane i jeszcze do tego praca zmianowa przez co brak czasu na nowe zdjęcia i posty.
Jednakże swap quattro został zakończony i Niunia jest już w domu od ponad tygodnia i wszystko działa jak należy
Zakres prac objął:
-kompletny swap napędu quattro (trzeba jeszcze ogarnąć blokadę mostu)
-swap systemu ABS
-montaż skrzyni 6-cio biegowej DQT i dorobienie nowych łap do niej
-montaż sprzęgła 240mm od Audi A6 2.5TDI V6
-wymiana wszystkich tulei z tyłu na poliuretan
-nowe łączniki stabilizatora drążki reakcyjne oraz wszystkie przewody hamulcowe z tyłu
-regeneracja tylnych zacisków
-wymiana tylnych łożysk w piastach
-zbudowanie układu wydechowego od podstaw
-wymiana uszczelki pod głowicą
-planowanie i sprawdzenie głowicy oraz wymiana uszczelniaczy zaworowych, reszta była w porządku
-ustawienie geometrii zawieszenia
I dużo innych drobnych prac, które wynikneły po drodze.
Cała operacja jednak zakończona sukcesem i jak na razie wszystko działa w 100%
Kolejne Audi 80 TDI QUATTRO
[ Dodano: 2018-05-29, 17:17 ]
Jeszcze przy okazji wpadł taki mały detal
Tak to mniej więcej wygląda:
[ Dodano: 2018-03-29, 08:13 ]
Wczoraj wpadły dwutłoczkowe zaciski a w weekend założyłem pompę 11mm.
Jest spora różnica w jeździe i mocy jeszcze przybyło
Jedyny problem jest taki że sprzęgło zaczęło się ślizgać ale to się poprawi przy przekładce quattro.
[ Dodano: 2018-05-29, 17:05 ]
Wracamy po długiej przerwie. Prace nad Audi były mocno zaawansowane i jeszcze do tego praca zmianowa przez co brak czasu na nowe zdjęcia i posty.
Jednakże swap quattro został zakończony i Niunia jest już w domu od ponad tygodnia i wszystko działa jak należy
Zakres prac objął:
-kompletny swap napędu quattro (trzeba jeszcze ogarnąć blokadę mostu)
-swap systemu ABS
-montaż skrzyni 6-cio biegowej DQT i dorobienie nowych łap do niej
-montaż sprzęgła 240mm od Audi A6 2.5TDI V6
-wymiana wszystkich tulei z tyłu na poliuretan
-nowe łączniki stabilizatora drążki reakcyjne oraz wszystkie przewody hamulcowe z tyłu
-regeneracja tylnych zacisków
-wymiana tylnych łożysk w piastach
-zbudowanie układu wydechowego od podstaw
-wymiana uszczelki pod głowicą
-planowanie i sprawdzenie głowicy oraz wymiana uszczelniaczy zaworowych, reszta była w porządku
-ustawienie geometrii zawieszenia
I dużo innych drobnych prac, które wynikneły po drodze.
Cała operacja jednak zakończona sukcesem i jak na razie wszystko działa w 100%
Kolejne Audi 80 TDI QUATTRO
[ Dodano: 2018-05-29, 17:17 ]
Jeszcze przy okazji wpadł taki mały detal
Tak wał z A4 B5 tylko ja wziąłem od 1.8T i skracałem go. Od skrzyni 6b ponoć bez przeróbek pasuje, ale takiego nie miałem i brałem co było. Na pewno od Passata B5 2.5 Tdi nie pasuje bo jest za długi i to sporo.
Ogólnie to musi mieć 110,5mm długości.
Nie wiem co by się musiało stać żebym sprzedał ją, do końca swoich dni będzie stała u mnie
Ogólnie to musi mieć 110,5mm długości.
Nie wiem co by się musiało stać żebym sprzedał ją, do końca swoich dni będzie stała u mnie
Też podobno nie pasuje idealnie z A4 6 biegowej bo podpora jest w innym miejscu pożyjemy zobaczymy jak będę u siebie zmieniałwiciu1102 pisze:Tak wał z A4 B5 tylko ja wziąłem od 1.8T i skracałem go. Od skrzyni 6b ponoć bez przeróbek pasuje, ale takiego nie miałem i brałem co było. Na pewno od Passata B5 2.5 Tdi nie pasuje bo jest za długi i to sporo.
Ogólnie to musi mieć 110,5mm długości.
Nie wiem co by się musiało stać żebym sprzedał ją, do końca swoich dni będzie stała u mnie
Mnie ostatnio kusiło żeby swoją wystawić ale jak na razie zostaje bo i tak by pewnie nikt nie kupił za taka kwotę co chciałem sprzedać
Podpora nie jest problemem bo samemu ją wspawasz tam gdzie Ci będzie pasowało bo w zwykłej budzie jej nie ma, trzeba wyciąć z dawcy i wspawać do siebie.
HA HA HA u mnie jest ta sama sytuacja, z góry wiem że nie dostanę tyle ile bym chciał... ale ona ma już u mnie dożywocie
[ Dodano: 2018-05-31, 00:07 ]
HA HA HA u mnie jest ta sama sytuacja, z góry wiem że nie dostanę tyle ile bym chciał... ale ona ma już u mnie dożywocie
[ Dodano: 2018-05-31, 00:07 ]
Dziękuje bardzo. Ale na tym nie koniec, bo lista modów do zrobienia jest bardzo długa jeszczewujo1 pisze:Gratuluje swapa Kolejne TDI quattro
Wielkie Dzięki
[ Dodano: 2018-08-17, 22:04 ]
Długa nieobecność, ale też sporo modyfikacji i przez to brak czasu na aktualizacje strony 😥
Ale już nadrabiamy 😊
Projekt zyskał też nowego pomocnika, ale to już było wiadomo wcześniej 😁
Teraz zdjęcia na pewno będą lepszej jakości 😂
Klubowa wlepa i smyczka Audi 80 Klub Polska już są 😊
[ Dodano: 2018-08-17, 22:54 ]
Wymiana turbo na wydajniejsze Garrett gt1849v.
Wymiana kolektora ssącego na ASZ.
Przeróbka i poprawa wydechu.
Zrobiony DP 2,75 cala i reszta wydechu 2,25 cala.
Dodatkowo kolektor wydechowy owinięty bandażem termicznym i turbo potrzebowało małej poprawki.
Całość wystrojona i jak na razie działa bezproblemowo.
Nowe amortyzatory na przód.
Wymiana mocowań na bezstukowe 😁 Teraz jest cisza podczas jazdy i problem nie wrócił jak do tej pory 😊
Powoli szykujemy się do montażu klimatyzacji😊 Pod deską prace już zakończone. Przy okazji wpadły dodatkowe zegary, wiązka wymieniona i ogarnieta blokada dyfra.
Wielkie podziękowania dla mojej dziewczyny bo bez Niej na pewno nie poszłoby tak szybko
[ Dodano: 2018-08-17, 22:04 ]
Długa nieobecność, ale też sporo modyfikacji i przez to brak czasu na aktualizacje strony 😥
Ale już nadrabiamy 😊
Projekt zyskał też nowego pomocnika, ale to już było wiadomo wcześniej 😁
Teraz zdjęcia na pewno będą lepszej jakości 😂
Klubowa wlepa i smyczka Audi 80 Klub Polska już są 😊
[ Dodano: 2018-08-17, 22:54 ]
Wymiana turbo na wydajniejsze Garrett gt1849v.
Wymiana kolektora ssącego na ASZ.
Przeróbka i poprawa wydechu.
Zrobiony DP 2,75 cala i reszta wydechu 2,25 cala.
Dodatkowo kolektor wydechowy owinięty bandażem termicznym i turbo potrzebowało małej poprawki.
Całość wystrojona i jak na razie działa bezproblemowo.
Nowe amortyzatory na przód.
Wymiana mocowań na bezstukowe 😁 Teraz jest cisza podczas jazdy i problem nie wrócił jak do tej pory 😊
Powoli szykujemy się do montażu klimatyzacji😊 Pod deską prace już zakończone. Przy okazji wpadły dodatkowe zegary, wiązka wymieniona i ogarnieta blokada dyfra.
Wielkie podziękowania dla mojej dziewczyny bo bez Niej na pewno nie poszłoby tak szybko
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, 20:10 przez wiciu1102, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokładnie tak. W tym temacie kolega cinekp82 wszystko dokładnie opisał:Roman_S pisze:Bardzo fajnie. Bezstukowe mocowania to co dokładnie? Poduchy z innego auta czy jak?
https://audi80.pl/b3-b4-rezanie-wyc ... t41673.htm
Już wszystko naprawioneenzoo pisze:zdjęcia niedostepne