[B4] Zakup klimatronika do ABT z V6 / demontaz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sygnał obrotów wychodzi z ECU kablem zielono-niebieskim do licznika i klimy. A sygnał prędkości wychodzi z licznika (prędkościomierz odbiera sygnał z czujnika na skrzyni a dalej biało-niebieskim wypuszcza do ECU silnika, tempomatu, radia z funkcją gala, klimy oraz wewnętrznie do board computera (jeden z użytkowników miał biało-niebieski zwarty z masą w kostce radia i BC mu nie liczyło spalania).
Oba te przewody znajdziesz chyba w czarnej kostce obok kolumny kierowniczej albo w kostkach liczników.
Oba te przewody znajdziesz chyba w czarnej kostce obok kolumny kierowniczej albo w kostkach liczników.
Sprawa wyglada tak ze ja chce podlaczyc emu zamiast oryginalnego sterownika ktory wypadnie. Ze sterownika wychodza dwa przewody z kostki C 10 i 11 do klimy i chce wiedziec cona nich jest by moc je zemulowac lub nie podlaczac jesli nie sa potrzebne do dzialania klimatyzacji. Wczesniej na oryginalnym sterowniku wszystko dzialalo. Jeszcze zostanie mi do podlaczenia sygnal spalania z bc ale to chyba zemuluje podlaczajac przez diody i rezystor do wtryskow i powinno dzialac. Ale to juz inna sprawa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
C11 wg SSP130 nie jest używane przez ECU (to jakieś wejście)
Mam opis z silnika ABC tego dwukierunkowego wejścio-wyjścia. Wychodzi że po załączeniu sprężarki klimatronik daje 12V na ten pin dwukierunkowy. A jeśli sterownik silnika zażąda wyłączenia kompresora to zwiera to 12V do masy (to 12V musi iść z klimatronika przez opornik sterownik silnika mógł bezpiecznie zewrzeć go z masą). Można dla pewności podrzucić ten opis komuś kto ogarnia techniczny niemiecki aby mieć pewność albo sprawdzić na jakimś samochodzie.
Więc pewnie jednym z wyjść parametrycznych możesz sobie zrobić aby przy gazie w podłodze zwierało to z masą i dawało sygnał wyłączenia klimy.
Chyba Emu też może służyć za sterownik zwykłej klimy i pewnie ma opcje większego otwarcia stabilizacji obrotów po otrzymaniu sygnału załączania klimy.
Dla silników z A4ki mam takie informacje (jedno to plus po włączeniu sprężarki a drugi 30hz wygląda jak sygnał obrotów):
Mam opis z silnika ABC tego dwukierunkowego wejścio-wyjścia. Wychodzi że po załączeniu sprężarki klimatronik daje 12V na ten pin dwukierunkowy. A jeśli sterownik silnika zażąda wyłączenia kompresora to zwiera to 12V do masy (to 12V musi iść z klimatronika przez opornik sterownik silnika mógł bezpiecznie zewrzeć go z masą). Można dla pewności podrzucić ten opis komuś kto ogarnia techniczny niemiecki aby mieć pewność albo sprawdzić na jakimś samochodzie.
Więc pewnie jednym z wyjść parametrycznych możesz sobie zrobić aby przy gazie w podłodze zwierało to z masą i dawało sygnał wyłączenia klimy.
Chyba Emu też może służyć za sterownik zwykłej klimy i pewnie ma opcje większego otwarcia stabilizacji obrotów po otrzymaniu sygnału załączania klimy.
Dla silników z A4ki mam takie informacje (jedno to plus po włączeniu sprężarki a drugi 30hz wygląda jak sygnał obrotów):
Czyli jeden z tych pinow moglbym podlaczyc pod pedal gazu pod switcha ktorego nie bede uzywac bo bede uzywal z pedalu tylko potka jako tps. Bedzie tam elektroniczna przepustnica. Wg moich danych pokazuje ze na tych pinach sa jakies dane na jednym i drugim czyli teoretycznie moze bez podpiecia tego zadzialac... Ale jesli tam jest sygnal obrotow to raczej nie zadziala. Niestety juz zbyt duzo zrobilem odnosnie emu i instalacji silnika zeby wrocic do stanu jezdzacego auta albo cjociaz odpalajacego. Myslalem zeby zostawic oryginalnysterownik ale raczej nic mi to ie da z powodu tego ze nie bedzie on wiedzial ze silnik jest uruchomiony.
[ Dodano: 2018-02-27, 22:36 ]
Tak sobie mysle ze pullup musi byc w sterowniku sprezarki skoro ecu zwiera go do masy bo jak zrobie tak jak mowisz przez rezyator to nic to nie da bo i tak wtsoki potencjal bedzie po stronie plusa
[ Dodano: 2018-02-27, 22:36 ]
Tak sobie mysle ze pullup musi byc w sterowniku sprezarki skoro ecu zwiera go do masy bo jak zrobie tak jak mowisz przez rezyator to nic to nie da bo i tak wtsoki potencjal bedzie po stronie plusa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
No coś podobnego ale nie do końca bo wychodzi że czas impulsu jest krótszy i są dwa impulsy na cykl pracy nawet w silnikach które podają jeden wtrysk na dwa obroty wału.
Tutaj jest obraz z oscyloskopu z silnika TDI: https://audi80.pl/download.htm?id=12600
15Hz wychodzi, że jest generowane raz na obrót wału. Wypełnienie 1-2% wychodzi 1,5-3ms chyba że gdzieś walnąłem się w liczeniu. TDI chyba ma taki sam sygnał jak benzynowe bo trzeba przerabiać BC aby nie pokazywało podwojonego wyniku spalania.
Bym poszedł zmierzyć jak wygląda w NG ale trochę za zimno.
Tutaj jest obraz z oscyloskopu z silnika TDI: https://audi80.pl/download.htm?id=12600
15Hz wychodzi, że jest generowane raz na obrót wału. Wypełnienie 1-2% wychodzi 1,5-3ms chyba że gdzieś walnąłem się w liczeniu. TDI chyba ma taki sam sygnał jak benzynowe bo trzeba przerabiać BC aby nie pokazywało podwojonego wyniku spalania.
Bym poszedł zmierzyć jak wygląda w NG ale trochę za zimno.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A nie wiem po co tak dumasz, klima ma wyjście do skrzyń automatycznych kickdown podpięte do włącznika skrajnego położenia pedału gazu jak to w automacie i też wyłącza sprężarkę.
Te drugie wyjście tak jak pisałem ma coś wspólnego z czasem wtrysku, sporo sterowników nie ma go podłączonego bo ważny jest ten pierwszy podnosi moc silnika i wyłącza klimę przy bardzo dużym obciążeniu silnika.
A tak tylko pisze bo spotkałem się przy V6 że właśnie nie był podłączony G110 mimo ze posiada silnik a sterownik z dokładnością 5stC widział temperaturę silnika nawet nie rzuca błędem o niepodpięciu G110 akurat to u mnie siedzi bo robiłem swapa klimatronika V6 do R4
Te drugie wyjście tak jak pisałem ma coś wspólnego z czasem wtrysku, sporo sterowników nie ma go podłączonego bo ważny jest ten pierwszy podnosi moc silnika i wyłącza klimę przy bardzo dużym obciążeniu silnika.
A tak tylko pisze bo spotkałem się przy V6 że właśnie nie był podłączony G110 mimo ze posiada silnik a sterownik z dokładnością 5stC widział temperaturę silnika nawet nie rzuca błędem o niepodpięciu G110 akurat to u mnie siedzi bo robiłem swapa klimatronika V6 do R4
Czyli wychodzi ze C10 to sygnał informujący o maksymalnym położeniu TPS i wyłączeniu klimy C11 sygnał z wtrysków. Czyli w emu musze ustawić żeby w warunku TPS max wystawiał mase na kabel z pinu C10. Do C11 podepne sygnał z wtrysków z pół sekwencji żeby coś tam miał. Sygnał do BC zeby było spalanie to zrobie sume z sygnałów z wtryskiwaczy i zobaczymy co to wyjdzie z tego. Z resztą sobie poradze dam znac co z tego wyszło...
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie nie całkiem to pomieszałeś ja mówiłem o 3 kabelku co jest do skrzyń automatycznych. Więc te C10 i C11 pomiń a podłącz tylko ten 3. Podpięcie do C10 i tak ci nic nie da bo sterownik na podstawie obciążenia silnika wylicza i odłącza sprężarkę że prawidłowo nie zawsze to jest pedał dywan. Wiec nie potrzebujesz żadnego emulatora a tylko włącznik jak w automacie a wyjdzie na to samo co chcesz zrobić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wszystkich nie podłączaj, bo one zleją się w jeden sygnał przy gazie w podłodze przy wyższych obrotach. Ja bym proponował max 2. Nie wiem czy emu ma funkcje osobnej mapy dla drugiego zestawu wtryskiwaczy, może ją można by wykorzystać do generowania sygnału dla BC.Wydra9 pisze:Kurcze ciekawe czy moj plan podłaczenia wszystkich wtrysków przez diody i rezystor pullup wypali z BC
[ Dodano: 2018-02-28, 12:07 ]
Spojrzałem w program od emu i jest tylko funkcja staged injection pozwalająca przerzucić procentowo otwarcie pierwszej grupy wtrysków na drugą działającą w full-grupie. Jakby nie ucinało z głównych wtrysków to by było już łatwo to skalibrować pod BC. Chyba że dać jakieś 30% na wyjście dodatkowych wtrysków i tak zostawiając normalnie stroić.