[B4 2.3 NG] Jaki olej na pierwsze odpalenie po remoncie?
[B4 2.3 NG] Jaki olej na pierwsze odpalenie po remoncie?
Mam pytanie odnośnie oleju jakim zalać silnik po długim postoju i remoncie silnika. moje ng od dłuższego czasu stało sobie w garażu i było wyjęte. Zajmowałem się jego remontem w wolnych chwilach. Jestem juz na finiszu i niedługo pierwszy start. Poprzednio jeździłem na 10w40.
Myślę by zrobić to w następujący sposób...
1. Zalać 10w40 (mam bańke 10L castrola) na pierwsze pół godziny od uruchomienia poczekać aż popracuje przez ten czas i zlać olej. Wymienić filtr
2. Zalać 10w40 też castrola pojeździć 50-100 km. Zlać olej i wymienić filtr.
3. Zalać 10w40 ale jakiś dobry. Tylko jaki? Motul, liqui moly, valvoline? który byłby dobry jaki polecacie?
Myślę by zrobić to w następujący sposób...
1. Zalać 10w40 (mam bańke 10L castrola) na pierwsze pół godziny od uruchomienia poczekać aż popracuje przez ten czas i zlać olej. Wymienić filtr
2. Zalać 10w40 też castrola pojeździć 50-100 km. Zlać olej i wymienić filtr.
3. Zalać 10w40 ale jakiś dobry. Tylko jaki? Motul, liqui moly, valvoline? który byłby dobry jaki polecacie?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Olej do docierania silnika.
http://sklep.millersoils.pl/docieranie- ... 40-5l.html
Ja robiłem 2x po 800 km
teraz mam zalany Millers Trident 5w40.
http://sklep.millersoils.pl/docieranie- ... 40-5l.html
Ja robiłem 2x po 800 km
teraz mam zalany Millers Trident 5w40.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Zmieniałem uszczelniacze zaworowe, wszystkie szklanki, zawory ssące i wydechowe. czyli cała góra nowa. Na dole zmieniałem nie licząc uszczelek wału miski itp tylko panewki. Nie ruszałem pierścieni. Rok przed remontem mierzyłem ciśnienie i na cylindrach było między 12.3 a 12.9 zależy który. Zaraz przed remontem wskazania były bez zmian. Fakt nie jeździłem wówczas zbyt wiele bo jakieś 5000 km przez cały rok.
Może to głupota z mojej strony bo przy takim remoncie mogłem wymienić też pierścienie ale postanowiłem to zostawić. Remont podyktowany był raczej profilaktycznie bo stukneło mi 200000. Silnik jest z drugiej ręki kupiony w 2015 ale z auta które było w rodzinie od nowości u jednego pana z mojej okolicy. Widziałem je jeżdzące gdy jeszcze bawiłem się w piaskownicy. Miał dzwon w tył i sprzedawał na graty swoje autko.
Może to głupota z mojej strony bo przy takim remoncie mogłem wymienić też pierścienie ale postanowiłem to zostawić. Remont podyktowany był raczej profilaktycznie bo stukneło mi 200000. Silnik jest z drugiej ręki kupiony w 2015 ale z auta które było w rodzinie od nowości u jednego pana z mojej okolicy. Widziałem je jeżdzące gdy jeszcze bawiłem się w piaskownicy. Miał dzwon w tył i sprzedawał na graty swoje autko.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg