[B4 ABT+LPG] Regulator ciśnienia paliwa
Posiadam drugą 80 właśnie z silnikiem ABT , ABK pali ładnie a ABT pali z pierwszego ale dopiero po kilku sekundach kręcenia bądź od razu ale za drugim razem, nie przyglądałem się sprawie bliżej ale to również może być przyczyna regulatora bo cały układ zapłonowy mam nowy, wycieków żadnych nie zauważyłem, pompka pompuje bez zastrzeżeń, także być może ten zaworek regulatora ciśnienia paliwa nie trzyma. Ogólnie mi to raczej nie przeszkadza bo jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się żeby ten silnik nie chciał zagadać ale będę próbował to naprawić bo AUDI 80 musi cykać jak przystało
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No producent systemu się nie popisał, gdyby dał jakąś dawkę paliwa przy odpalaniu pewnie by było szybciej a tak nie dość że sterownik czeka na pracę halla to wtrysk czeka aż poda nim hall się uruchomi i wtryśnie to już jest czas, no i druga sprawa wtrysk od zaworu daleko i to kolejna droga i czas. A czas+czas i się wydłużyło.
Co innego abk nie dość że sterownik ma sygnał z rozrusznika to paliwo podleje w momencie już początku rozruchu, to dodatkowo wtrysk jest bezpośrednio nad zaworem.
Oczywiście jak ktoś kręci 10s i wiecej to wiadomo jest jakiś problem, ale nie oczekuj że będzie palił jak ABK. Tak dwa obroty wałem to jest norma.
Co innego abk nie dość że sterownik ma sygnał z rozrusznika to paliwo podleje w momencie już początku rozruchu, to dodatkowo wtrysk jest bezpośrednio nad zaworem.
Oczywiście jak ktoś kręci 10s i wiecej to wiadomo jest jakiś problem, ale nie oczekuj że będzie palił jak ABK. Tak dwa obroty wałem to jest norma.
U mnie jak zimny to po około 4-5 sekundach kręcenia łapie i chodzi w miarę równo, nie telepie albo raz cyknę rozrusznikiem i za następnym razem łapie od razu, także podejrzewałem coś z paliwem a mianowicie ten regulator ale skoro mówisz, że tak one palą to nic nie będę ruszał, poza tym mi to raczej nie przeszkadza.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
I tak 80tki mają przewagę nad późniejszymi modelami. Bo już pierwszy sygnał z czujnika halla generuje iskrę.
A w późniejszych silnikach czy Vkach czujnik wałka ma tylko jedno wycięcie (po 98 były 4ry). I z tego powodu mogą być potrzebne prawie dwa obroty wału aż ECU doczeka się sygnału z halla i będzie miało punkt odniesienia do uruchomienia właściwej cewki. W jest mechaniczny rozdzielacz więc ECU nie musi czekać długo łapać sygnałów bo palec w rozdzielaczu nie potrzebuje komputera aby wiedział na który cylinder podać iskrę.
Po 2000r zaczęli nawet stosować podwójny czujnika wałka aby zmniejszyć kąt obrotu wału potrzebny do odpalenia z 600-900° do 400-480°.
A takim ABT czy ABK czy silnikach z 4 cyl i większości 5 cyli z B3 potrzeba max 180° do pojawienia się pierwszej iskry.
W załączniku 30 strona z tego dokumentu: http://www.wak-tt.com/guides/ttc.pdf
A w późniejszych silnikach czy Vkach czujnik wałka ma tylko jedno wycięcie (po 98 były 4ry). I z tego powodu mogą być potrzebne prawie dwa obroty wału aż ECU doczeka się sygnału z halla i będzie miało punkt odniesienia do uruchomienia właściwej cewki. W jest mechaniczny rozdzielacz więc ECU nie musi czekać długo łapać sygnałów bo palec w rozdzielaczu nie potrzebuje komputera aby wiedział na który cylinder podać iskrę.
Po 2000r zaczęli nawet stosować podwójny czujnika wałka aby zmniejszyć kąt obrotu wału potrzebny do odpalenia z 600-900° do 400-480°.
A takim ABT czy ABK czy silnikach z 4 cyl i większości 5 cyli z B3 potrzeba max 180° do pojawienia się pierwszej iskry.
W załączniku 30 strona z tego dokumentu: http://www.wak-tt.com/guides/ttc.pdf