[B4 1.9 1Z] Stała temperatura płynu 70 stopni
[B4 1.9 1Z] Stała temperatura płynu 70 stopni
Cześć
Po wymianie czujnika temperatury płynu chłodniczego nowy czujnik taki:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... acego.html
pokazuje na wskaźniku max 72 stopnie. Stary czujnik z kolei pokazywał cały czas 100 stopni. Termostat sprawny. Silnik 1.9 TDI 90KM 1Z.
Dziś założyłem nowy drugi czujnik taki:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... Items.html
I niestety teraz stała pokazywana temperatura to 70 stopni maksymalnie.
Czy ktoś może mi poradzić gdzie może tkwić problem? Bo już z sił opadam, a przecież nie będę co chwilę nowych czujników kupował.
Po wymianie czujnika temperatury płynu chłodniczego nowy czujnik taki:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... acego.html
pokazuje na wskaźniku max 72 stopnie. Stary czujnik z kolei pokazywał cały czas 100 stopni. Termostat sprawny. Silnik 1.9 TDI 90KM 1Z.
Dziś założyłem nowy drugi czujnik taki:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... Items.html
I niestety teraz stała pokazywana temperatura to 70 stopni maksymalnie.
Czy ktoś może mi poradzić gdzie może tkwić problem? Bo już z sił opadam, a przecież nie będę co chwilę nowych czujników kupował.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Za EPS za zamówienie w Legnicy zapłaciłem 95zł w lokalnym sklepiku. Jutro chcę podłączyć VAGa i zobaczę co pokaże.Krzysiek 84 pisze:112 zł za EPS :?:
Vagiem sprawdzałeś też temperaturę płynu :?:
Jak wygląda sprawa z dolnym wężem chłodnicy , Stabilizator napięcia zegarów.
Odnośnie dolnego węża to jest nieco chłodniejszy od górnego ale nie zimny tylko delikatnie ciepły.
A odnośnie stabilizatora to, która to część? Domyślam się, że przy liczniku tak? Jest możliwość jego ewentualnego zakupu?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jak stabilizator napięcia zegarów szwankuje , to zawsze w parze paliwo i temperatura wskazują różne wartości.cezars pisze:A odnośnie stabilizatora to, która to część? Domyślam się, że przy liczniku tak? Jest możliwość jego ewentualnego zakupu?
Stabilizator znajduje się z tyłu licznika i ma oznaczenia TCA 700 Y
Zamienniki to L7810 , LM 7810.
Dziś zabiorę się za sprawdzenie parametrów za pomocą VAG'a i ewentualnie nawet poprzez najzwyklejsze sprawdzenie temperatury węży termometrem na podczerwień.
Od siebie dodam tylko, że dziś po przejechaniu około 120 kilometrów z włączonym ogrzewaniem na 3/4 mocy temperatura na wskaźniku nieznacznie przekroczyła 60 stopni. Dopiero po wyłączeniu ogrzewania temperatura podniosła się na około 70 stopni. Zobaczę co pokażą dzisiejsze wyniki.
Od siebie dodam tylko, że dziś po przejechaniu około 120 kilometrów z włączonym ogrzewaniem na 3/4 mocy temperatura na wskaźniku nieznacznie przekroczyła 60 stopni. Dopiero po wyłączeniu ogrzewania temperatura podniosła się na około 70 stopni. Zobaczę co pokażą dzisiejsze wyniki.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Jak wskazują prawdę to termostat do wymiany. W swojej przed zimą wymieniłem termostat i nagrzewnice i ciepło fakt że przy wentylatorze na 2 biegu jadąc spokojnie po ok 12 km mam z 75st ale ciepło czuć od 50 . Oczywiście butujac w tej samej odległości mam 90. Co do termostatu to poprzedni teoretycznie działał bo niby dolny wąż był zimny ale do 90 to latem dochodził. Co do nagrzewnicy to w benzynie mam nową i stąd wiem jak grzeje przy 50st a jak moja grzałka na 70 pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W naszych tdi ,nawet przy sprawnym termostacie temp. 90 stopni zimą to rzadki widok .Taką wartosć można zobaczyć po dłuższej jezdzie w trasie ...po kilku czy kilkunastu km ,nie ma opcji zeby zobaczyć 90 stopni...takie rzeczy to w benzynkach ,albo w silniku TD .80 stopni to też dobrze rozgrzany silnik i nie ma się co produkować ze musi mieć 90
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jadąc spokojnie tak jakby był włączony tempomat i trzymając te 2 000 obr , w mrozy , a ogrzewanie w aucie na max , to nawet po 15 km ciężko jest złapać 90 stopni , ale jak wyprzedzisz po drodze ze 2-3 auta , to temperatura zaraz trochę wyżej podskoczy.
Dobrze mieć założoną osłonę na silnik i pod nim , zawsze to trochę pomaga , oraz jak ktoś ma to atrapę montowaną za grillem , ewentualnie trochę kartonu za chłodnicę , bo pęd powietrza wychładza trochę silnik , ale to dla osób które pokonują 15-20 km.
Podgrzewacz płynu tez dobra sprawa , bo o wiele szybciej mamy ciepłe powietrze z nawiewu , to i silnik trochę szybciej łapie temperaturę.
Dobrze mieć założoną osłonę na silnik i pod nim , zawsze to trochę pomaga , oraz jak ktoś ma to atrapę montowaną za grillem , ewentualnie trochę kartonu za chłodnicę , bo pęd powietrza wychładza trochę silnik , ale to dla osób które pokonują 15-20 km.
Podgrzewacz płynu tez dobra sprawa , bo o wiele szybciej mamy ciepłe powietrze z nawiewu , to i silnik trochę szybciej łapie temperaturę.