[B3 B4] Licznik kilometrow nie działa
A czy przypadkiem nie będzie tak że jak sygnał prędkości gdzieś zaniknie to i wskazówka od prędkościomierza poleci w dół? Wg mnie to gdzieś w liczniku coś nie gra. Może w napędzie tych zębatek.
Z drugiej strony te cyfry jakoś płynnie nie idą. Zawsze jakieś luzy tam się znajdą. Najlepiej jakbyś porównał ile nabije na jakimś zmierzonym odcinku
Z drugiej strony te cyfry jakoś płynnie nie idą. Zawsze jakieś luzy tam się znajdą. Najlepiej jakbyś porównał ile nabije na jakimś zmierzonym odcinku
Prędkościomierz właśnie chodzi bezproblemowo. Mi jeszcze chodzi po głowie ten "silniczek" na którym są osadzone zębatki i który wsadza się w płytkę. W linku ten pod zegarem paliwa
On był taki jakby luźny tzn można było go wciskać. Nie wiem czy tak powinno być. Może to on się w pewnym momencie blokuje a jak puknę w szybkę to dopiero zaskoczy.
On był taki jakby luźny tzn można było go wciskać. Nie wiem czy tak powinno być. Może to on się w pewnym momencie blokuje a jak puknę w szybkę to dopiero zaskoczy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1065
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Oj nie jestem pewny, czy sterowanie krokami jest właśnie na płycie licznika, a zegar to czysta elektromechanika. Musiałbym sprawdzić szczegółowy schemat samych zegarów.krzych900 pisze:A czy przypadkiem nie będzie tak że jak sygnał prędkości gdzieś zaniknie to i wskazówka od prędkościomierza poleci w dół? Wg mnie to gdzieś w liczniku coś nie gra. Może w napędzie tych zębatek.
Z drugiej strony te cyfry jakoś płynnie nie idą. Zawsze jakieś luzy tam się znajdą. Najlepiej jakbyś porównał ile nabije na jakimś zmierzonym odcinku
Oczywiście, że to też może być problem mechaniczny.
Co do bębenków licznika przebiegu to u mnie też wskakują segmenty z takim przeskokiem. No cóż, takie patenty. I tak jakoś to lepiej pracuje niż np. w Volvo 850, gdzie co rusz się widzi licznikowe problemy - albo szwedzkie są dobrze zabezpieczone przed oszustami i przy kombinowaniu wysiadają.
[ Dodano: 2018-03-12, 21:54 ]
Tu masz schemat
https://audi80.pl/audi-80-90-b3-b4- ... t63543.htm
No i wynika z tego, że na tacho idzie sygnał z mini checka. No chyba, że "tacho" to po prostu opcjonalny tachometr... No ale chyba do licznika dystansu nie idą tylko piny od prędkościomierza? Najlepiej to chyba mieć w rękach i porównywać ze schematem.
A teraz też zauważyłem foto kolegi i tam faktycznie bębenkowiec ma prosty układ w sobie.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2018, 21:59 przez h/k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1065
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Już się poprawiłem, ale dzięki za sprostowanie. Z 3 razy zaglądałem do schematu i na różne foto w internecie oraz tu w końcu zauważyłem, że pytający kolega wrzucił zdjęcie rozebranego zegaru. Coś dla mnie ciężki ten poniedziałek...Jarewa pisze:h/k napisał/a:
A z tego zdjęcia wygląda na to, że sam licznik dystansu nie ma w sobie żadnej elektroniki.
Mechanizm nie ale płytka licznika ma w sobie dwa jakby systemy osobno na wskaźnik osobno na nabijanie.
Jeśli wierzyć schematowi to wygląda, że tacho (zakładając, ze to jest licznik dystansu) może mieć zasilanie z PCB i tu mógłby być problem.
Jeżeli jesteś pewny, że wszystko wygląda OK to proponuję wyczyścić jeszcze te styki i składać. Przy okazji przeczyścić można też wszystkie inne stykowe złącza, czasami potrafią popłatać figle. Ja u siebie tego już nie ruszam, bo obrotomierz jak mi miewa małe humory co 4-6 miesięcy to nie ma problemu.
Dzięki koledzy za porady Muszę tylko znaleźć dłuższą wolną chwilę aby się za to zabrać. W końcu jeszcze muszę przylutować mostek do podświetlenia cyfrowego zegarka. Są to delikatne rzeczy i nie lubię ich rozbierać po raz kolejny. Zwiększam ryzyko uszkodzenia czegoś No ale nie mogę ciągle jeździć ze wzrokiem na zegarach. Wczoraj na tyle się zegar zaciął że przez 4 kilometry waliłem w szybkę.
[ Dodano: 2018-03-19, 21:47 ]
Panowie szybkie pytanie. Kupiłem kompletne zegary z 80 B3 1.8 87r (podobno sprawne). Mówię sobie wygrzebie części na te nabijanie km i temat będzie z głowy. Zegary dzisiaj przyszły, podłączyłem aby całość sprawdzić i... brak podświetlenia zegarów, nie działa obrotomierz, nie nabija km. Reszta ok (temperatura wody, cyfrowy zegarek, kontrolki, paliwo) Różnią się te zegary od tego modelu na tyle że w/w rzeczy nie działają? Wydawało mi się że powinno wszystko banglać. Poniżej zamieszczam foto - może coś podpowie. Widać małe różnice no ale żeby te rzeczy nie działały?
Góra - nowe zegary od B3, 1.8, 87r
Dół - moje zegary od B3, 1.6, 91r
[ Dodano: 2018-03-19, 21:47 ]
Panowie szybkie pytanie. Kupiłem kompletne zegary z 80 B3 1.8 87r (podobno sprawne). Mówię sobie wygrzebie części na te nabijanie km i temat będzie z głowy. Zegary dzisiaj przyszły, podłączyłem aby całość sprawdzić i... brak podświetlenia zegarów, nie działa obrotomierz, nie nabija km. Reszta ok (temperatura wody, cyfrowy zegarek, kontrolki, paliwo) Różnią się te zegary od tego modelu na tyle że w/w rzeczy nie działają? Wydawało mi się że powinno wszystko banglać. Poniżej zamieszczam foto - może coś podpowie. Widać małe różnice no ale żeby te rzeczy nie działały?
Góra - nowe zegary od B3, 1.8, 87r
Dół - moje zegary od B3, 1.6, 91r
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Powinno, widoczie uszkodzone co widać po zdjęciu.Jaca997 pisze: Wydawało mi się że powinno wszystko banglać.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2018, 22:13 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
Siema, czy podswietlenie zegarow oraz climatronika ma jakis osobny bezpiecznik? po wymianie zarowek wszytsko działało ok, ale jak wpadlem w dziure to przestało swiecic, okazało sie ze regulator swiatła pekł i zrobił jakies zwacie ze kawałek wiązki licznika sie przepalił, wsadziłem nowy licznik i dalej podswietlenie nie działa.
Bezpieczniki na podszybiu sprawdziłem.
Bezpieczniki na podszybiu sprawdziłem.
Dziala, ale tylko przy zalaczonych swiatlach, tez to chwile temu zamontowalem bo nie bylo wogole.
Dziś zauważyłem że po wyciągnieciu 14stego bezpiecznika od liczników nie ma połączenia miedzy licznikiem i climatronikiem, po załączeniu świateł climatronik dalej wyświetla stopnie.
A z innej beczki, kupiłem licznik który jest wyskalowany do 220km(miałem do 260), niestety nie działa w nim naliczanie km dziennych i ogólnych, rozebrałem to i nie zauważyłem nic niepokojącego, tryba są całe, luty wporządku, przełożyłem do niego płytke razem z trybami ze starego licznika (do 260), teraz licznik nalicza km ale bardzo powoli, w sensie po przejechaniu 1km na liczniku nabije 200m, druga sprawa to wskaznik, czy teraz powinienem zamontować tarcze do 220 czy 260 ?
Dziś zauważyłem że po wyciągnieciu 14stego bezpiecznika od liczników nie ma połączenia miedzy licznikiem i climatronikiem, po załączeniu świateł climatronik dalej wyświetla stopnie.
A z innej beczki, kupiłem licznik który jest wyskalowany do 220km(miałem do 260), niestety nie działa w nim naliczanie km dziennych i ogólnych, rozebrałem to i nie zauważyłem nic niepokojącego, tryba są całe, luty wporządku, przełożyłem do niego płytke razem z trybami ze starego licznika (do 260), teraz licznik nalicza km ale bardzo powoli, w sensie po przejechaniu 1km na liczniku nabije 200m, druga sprawa to wskaznik, czy teraz powinienem zamontować tarcze do 220 czy 260 ?