Witam, mam problem z moim Audi 80 B4 1.9 TDI z automatyczną skrzynią biegów. Rano auto odpaliło normalnie, podjechałem na miasto załatwić sprawy. Kiedy wsiadłem do samochodu z zamiarem powrotu, to po włączeniu zapłonu na desce rozdzielczej świeciła kontrolka "check" a przy próbie uruchomienia silnika wszystkie kontrolki przygasały i było słychać pracę jednego z przekaźników. Udało mi się dostać do rozrusznika, odpaliłem silnik na krótko, jednak dźwignia zmiany biegów pozostawała w położeniu P (parking), próby bardziej zdecydowanego przełączenia w pozycję D nic nie dały, więc zgasiłem silnik i lewarek zaczął pracować normalnie. Samochód udało się potem już odpalić z kluczyka, jednak problem ze skrzynią biegów pozostał - na odpalonym silniku nie da się przełączyć lewarka z pozycji P na pozycję D. Ostatecznie byłem zmuszony do holowania auta. Ponownie wyłączyłem silnik, przełączyłem lewarek w pozycję N i w ten sposób holowaliśmy auto.
Na chwilę obecną silnik odpala, ale nie można po odpaleniu zmieniać pozycji lewarka skrzyni biegów. Od czego należy zacząć poszukiwania źródła problemu?
[B4 1.9 1Z] Audi 80 B4 1.9 TDI automat - brak biegów po odpa
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Holowanie auta z automatem to spore ryzyko.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2018, 10:11 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Audi 80 B4 1.9 TDI automat - brak biegów po odpa
Sprawdź bezpieczniki pod maską zwłaszcza te z przodu z nakładką czerwona "motor" oraz ten obok 10Adaroxxl35 pisze:Witam, mam problem z moim Audi 80 B4 1.9 TDI z automatyczną skrzynią biegów. Rano auto odpaliło normalnie, podjechałem na miasto załatwić sprawy. Kiedy wsiadłem do samochodu z zamiarem powrotu, to po włączeniu zapłonu na desce rozdzielczej świeciła kontrolka "check" a przy próbie uruchomienia silnika wszystkie kontrolki przygasały i było słychać pracę jednego z przekaźników. Udało mi się dostać do rozrusznika, odpaliłem silnik na krótko, jednak dźwignia zmiany biegów pozostawała w położeniu P (parking), próby bardziej zdecydowanego przełączenia w pozycję D nic nie dały, więc zgasiłem silnik i lewarek zaczął pracować normalnie. Samochód udało się potem już odpalić z kluczyka, jednak problem ze skrzynią biegów pozostał - na odpalonym silniku nie da się przełączyć lewarka z pozycji P na pozycję D. Ostatecznie byłem zmuszony do holowania auta. Ponownie wyłączyłem silnik, przełączyłem lewarek w pozycję N i w ten sposób holowaliśmy auto.
Na chwilę obecną silnik odpala, ale nie można po odpaleniu zmieniać pozycji lewarka skrzyni biegów. Od czego należy zacząć poszukiwania źródła problemu?