[B3 B4] Licznik kilometrow nie działa
Obecnie jest tak że jak mam załączony climatronik to pokazuje mi nastawione stopnie, jak załącze światła to światła się załączaja ale nie ma podswietlenia zegarów oraz znika mi nastawiona temperatura climatronika(wszytsko działa, wieje ciepłem ale nic nie ma na wyświetlaczu), po wyciągnieciu bezpiecznika nr 14 dalej nie ma podswietlenia zegarów ale climatronik pokazuje normalnie swoje wartości.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zdjecie daj, bo jedyna czarna wtyczka to kojarzy sie z skrzynią automat.
Zamiast wyciągać i wkładać wystarczy zmierzyć napięcie zółta wtyczka pin 1 wejscie pin 5 wyjście. Pierw na odpiętej czy na 1 jest te 12V i nawet obciążyć żarówka 5W i na wyjsciu pin 5 zmierzyć oporność czy nie ma zwarcia. Nawet bym odpiął pin 5 sprawdzić czy chociasz zegary podświetla jeżeli na pinie 1 napięcie i żarówka 5W działa. Jeżeli po odpięciu 5 piny zegary mają podświetlenie to szukaj usterki za licznikiem czyli radio,klimatronic, dodatkowe zegary itd.
Zamiast wyciągać i wkładać wystarczy zmierzyć napięcie zółta wtyczka pin 1 wejscie pin 5 wyjście. Pierw na odpiętej czy na 1 jest te 12V i nawet obciążyć żarówka 5W i na wyjsciu pin 5 zmierzyć oporność czy nie ma zwarcia. Nawet bym odpiął pin 5 sprawdzić czy chociasz zegary podświetla jeżeli na pinie 1 napięcie i żarówka 5W działa. Jeżeli po odpięciu 5 piny zegary mają podświetlenie to szukaj usterki za licznikiem czyli radio,klimatronic, dodatkowe zegary itd.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie, bo do nich dochodzi po ściemniaczu. czyli po liczniku. Ale o ile mowa o dodatkowch B3 czyli na przekaźniku może to świadczyć o uszkodzeniu tego przekaźnika jak i mowa o B4 to też jest ten układ wbudowany w środku.
A ten moduł to odciążacz tej lini po liczniku układ na tranzystorze gdzie wchodzi plus a wychodzi plus taki sam jak ten po ściemniaczu. Daje to nie obciążenie dodatkowymi żarówkami pontencjometra ściemniacza bo on ma swoją też moc i wpięcie dodatkowych żarówek może go spalić.
Jeszcze inaczej w tych modułąch jest klucz PNP
Za ster przyjmij plus po ściemniaczu a zamiast 5V przyjmij plus po właczeniu postojowych bo tak jest ten moduł połaczony
A ten moduł to odciążacz tej lini po liczniku układ na tranzystorze gdzie wchodzi plus a wychodzi plus taki sam jak ten po ściemniaczu. Daje to nie obciążenie dodatkowymi żarówkami pontencjometra ściemniacza bo on ma swoją też moc i wpięcie dodatkowych żarówek może go spalić.
Jeszcze inaczej w tych modułąch jest klucz PNP
Za ster przyjmij plus po ściemniaczu a zamiast 5V przyjmij plus po właczeniu postojowych bo tak jest ten moduł połaczony