[B4 ABT +lpg] kod błędu 020D
[B4 ABT +lpg] kod błędu 020D
Witam forumowiczów po krótkiej przerwie.
Chciałbym w końcu rozwiązać problem złej pracy na PB. Pacjent to Abt z 01.1992 z lpg
Gdy silnik jest zimny wszystko jest okej, gdy silnik zlapie temperatury coś około 30*C (mniej więcej gdyż wskaźnik oszukuje) zaczynają dziać się cyrk, auto przygasa, dlawi się oraz na jałowym biegu obroty spadają do 600 i po kilku sekundach wyrównuje na 850.
Kod błędu to 020D sonda lambda, zwarcie do MASY (Czytane KTS 540)
Dodam że na LPG wszystko w porządku.
Z góry dziękuję za informację, Pozdrawiam
Chciałbym w końcu rozwiązać problem złej pracy na PB. Pacjent to Abt z 01.1992 z lpg
Gdy silnik jest zimny wszystko jest okej, gdy silnik zlapie temperatury coś około 30*C (mniej więcej gdyż wskaźnik oszukuje) zaczynają dziać się cyrk, auto przygasa, dlawi się oraz na jałowym biegu obroty spadają do 600 i po kilku sekundach wyrównuje na 850.
Kod błędu to 020D sonda lambda, zwarcie do MASY (Czytane KTS 540)
Dodam że na LPG wszystko w porządku.
Z góry dziękuję za informację, Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 mar 2018, 19:57 przez Chasiel, łącznie zmieniany 1 raz.
Temat poprawiony, dzięki za uwagę.
Generalnie od momentu jak gazownik zrobił porządek z instalacją LPG to wszystko było w porządku. Usunął silniczek krokowy i założył zwykła śrubę regulacyjna i przelaczyl emulacje na masę.
3 miesiące był spokój z LPG i PB od połowy lutego zaczął pokazywać się błąd na PB tylko na ciepłym silniku. Owszem sonda wpieta w gaz jednym przewodem (jeśli się dobrze orientuje to pod sygnalowy przewód)
Generalnie od momentu jak gazownik zrobił porządek z instalacją LPG to wszystko było w porządku. Usunął silniczek krokowy i założył zwykła śrubę regulacyjna i przelaczyl emulacje na masę.
3 miesiące był spokój z LPG i PB od połowy lutego zaczął pokazywać się błąd na PB tylko na ciepłym silniku. Owszem sonda wpieta w gaz jednym przewodem (jeśli się dobrze orientuje to pod sygnalowy przewód)
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Raczej nie, skoro na masę nic nie daje toChasiel pisze:Przestawienie emulacji w inną pozycje rozwiąże problem?
raczej wątpię - podejrzewam że wcześniej. Znajomemu regulowałem to błąd po 5 dniach już powrócił. Ale ja tam abt za dobrze nie znam, więc może nie mam racji.Chasiel pisze:Dlatego że wcześniej przed występowaniem problemu błąd na zwarcie do masy był Tylko na LPG.
owszem, zapalać na bp i przejście na lpg - koniecChasiel pisze:Jest jakieś wyjście?
Z tego co zauważyłem to rzadko komu się udaje rozwiązać problem w całości.
Spróbuj zresetować ecu i zobaczysz czy przez jakiś czas będzie dobrze - jeśli tak to sprawa jasna.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak ktoś dobrze podłączył sondę pod instalacje LPG to przy pracy na benzynie sygnał z sondy powinien trafiać do silnika jak oryginalnie. Dopiero po przełączeniu na gaz zadziała emulacja.
Zobacz czy odłączanie akumulatora pomoże.
Zobacz czy odłączanie akumulatora pomoże.
Niektórzy by się kłócili z tym że wsadzenie śrubki to "porządek".Chasiel pisze:Generalnie od momentu jak gazownik zrobił porządek z instalacją LPG to wszystko było w porządku. Usunął silniczek krokowy i założył zwykła śrubę regulacyjna i przelaczyl emulacje na masę.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jak dla mnie to takie cofanie się w rozwoju, no ale....... ostatnio znajomy też mi tak powiedział "wiesz co wracam od gazownika taki zadowolony wywalił mi krokowy a wstawił zwykłą śrubę i auto jedzie dobrze". Mówię no to Ci zrobił dobrze i się zaśmiałem, to się na mnie nie mało obraził.maciek889 pisze:Chasiel napisał/a:
Generalnie od momentu jak gazownik zrobił porządek z instalacją LPG to wszystko było w porządku. Usunął silniczek krokowy i założył zwykła śrubę regulacyjna i przelaczyl emulacje na masę.
Niektórzy by się kłócili z tym że wsadzenie śrubki to "porządek".
Niestety po paru dniach ten sam problem powrócił i już nie był taki zadowolony.
ps a że tak zapytam, może głupio.
Czy to taki duży problem rozdzielić sygnał z sondy na lpg i bp? Będą jakieś zakłócenia z tym związane lub jakieś błędy pomiarowe dotyczące sygnału?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Piotrku tu nie chodzi o rozdzielanie itd błędy pomiarowe żadne najważniejsze by to coś miało na wejściu sygnału sporą oporność czyli oporność wewnętrzną bo to łatwo zrobić ale zawsze jest ten jeden problem nic to nie da bo sterownik silnika głupieje na podstawione sygnały został do tego stworzony by reagował a podstawiony sygnał zakłóca jego pracę.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Inaczej ci napiszę żeby nie było "chyba" masz miernik voltomierz i kanał do mierzenia napięcia zawsze producent podaję opór wewnętrzny kanału przeważnie w miernikach to jest w MegaOhm duża rezystancja znikomy pobór prądu mierzenia, wiec nawet gdybyś podłączył 10 mierników jeden drugiego nie zakłóci. Ale gdyby spośród tych 10 mierników był jakiś tandetny szmelc i miał niską rezystancję kanału to jest większy pobór prądu mierzenia nie dość że żle odczyta sam to jeszcze zakłóci pracę drugiego miernika.