[B4 2.0 ABK] Różnica między wersjami podwójnych wentylatorów
-
Onlinemikolajmm
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
- Imię: Mikołaj
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zawiercie
[B4 2.0 ABK] Różnica między wersjami podwójnych wentylatorów
Noszę się z zamiarem montażu manualnej klimy.
Potrzebuję podwójne wentylatory do chłodnic i jak widzę, są co najmniej dwie ich wersje.
Jedna to jeden wentylator aktywny i drugi napędzany paskiem z pierwszej (czy tu jest jakaś opornica to nie wiem).
Druga to dwa aktywne wentylatory i do tego opornica (dobrze mówię?)
Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić mi na czym polegają różnice? Wady, zalety? Modele w których takie rozwiązania były stosowane?
Nie wiem czy znaczenie ma tutaj benzyna/diesel/klima/przyczepka itp.
Potrzebuję podwójne wentylatory do chłodnic i jak widzę, są co najmniej dwie ich wersje.
Jedna to jeden wentylator aktywny i drugi napędzany paskiem z pierwszej (czy tu jest jakaś opornica to nie wiem).
Druga to dwa aktywne wentylatory i do tego opornica (dobrze mówię?)
Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić mi na czym polegają różnice? Wady, zalety? Modele w których takie rozwiązania były stosowane?
Nie wiem czy znaczenie ma tutaj benzyna/diesel/klima/przyczepka itp.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To o czym piszesz nie było do klimy bo to były na wersje ciepłe kraje, przyczepka itd lepsze chłodzenie na mniejszą chłodnice, jeżeli montujesz klimę to i tak musisz przerobić na większą chłodnice wyższą bo inaczej nie umieścisz skraplacza za mało miejsca na tej chłodnicy mniejszej. Jak zmienisz chłodnicę, belkę, to wtedy wentylator podejdzie tylko ten podwójny bo na większa chłodnicę był jeden rodzaj, przeszczep można robic z ACE,1Z- belka,chłodnica,wiatraki, pas przedni.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie znajdziesz skraplacza na mniejszą chłodnicę bo oryginalnie nie było, no ale nikt nie zabrania tobie zamówić na specjalne zamówienie pod wymiar.
Oryginalny skraplacz jest tylko pod większą chłodnicę. Odnosiłem się do dwóch aktywnych wentylatorach takie właśnie szły w ABT/ABK jak była klima i to jest to samo co ACE,1Z.
Pisałem wyżej że te wszystkie wiatraki z tym dłuższym silnikiem, podwójne z paskiem nie było to na klimatyzacje to były tylko wydajniejsze chłodzenie na inne przyczyny.
Oryginalny skraplacz jest tylko pod większą chłodnicę. Odnosiłem się do dwóch aktywnych wentylatorach takie właśnie szły w ABT/ABK jak była klima i to jest to samo co ACE,1Z.
Pisałem wyżej że te wszystkie wiatraki z tym dłuższym silnikiem, podwójne z paskiem nie było to na klimatyzacje to były tylko wydajniejsze chłodzenie na inne przyczyny.
-
Onlinemikolajmm
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
- Imię: Mikołaj
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zawiercie
Patrzę czy to na realoem czy to ifinterface i wychodzi, że tych płaskich aktywnych też kilka rodzajów było
Nie mniej z tego co widzę to pas przedni i belka była uniwersalna.
Pod ABK chłodnica ma według tych katalogów też ten sam numer dla auta z klimą i bez tak więc jedyne co powinno wystarczyć wsadzić skraplacz i obudowę z wiatrakami.
Jeżeli masz materiały mówiące inaczej to chętnie się z nimi zapoznam, żeby nie mieć niespodzianek.
Nie mniej z tego co widzę to pas przedni i belka była uniwersalna.
Pod ABK chłodnica ma według tych katalogów też ten sam numer dla auta z klimą i bez tak więc jedyne co powinno wystarczyć wsadzić skraplacz i obudowę z wiatrakami.
Jeżeli masz materiały mówiące inaczej to chętnie się z nimi zapoznam, żeby nie mieć niespodzianek.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Weż miarkę i poprostu zmierz wysokość swojej chłodnicy i skraplacza wtedy będziesz wiedział o co chodzi twoja ma bodajże 306mm a skraplacz 350mm nawet ta mniejsza chłodnica nie posiada uchwytów do skraplacza. ABK/ABT bez klimy nigdy nie miało tej większej chłodnicy coś żle patrzysz, a aktywne dwa wiatraki było dwa rodzaje pod ace i tdi jak i drugi V6 ABC/AAH i ABT/ABK jak miało klimatyzacją ale to ten sam numer co ACE/TDI
-
Onlinemikolajmm
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
- Imię: Mikołaj
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zawiercie
Według: www.realoem.me/Audi/RDW/A80/1994/150/R/9/959/959050 wymiary i wygląd może są takie same w ABK z klimą i TDI, ale mają inne moce:
- pod klimę w ABK 4A0959455C (180W)
- pod klimę dla TDI 4A0959455B (300W)
- no i jeszcze inne zestawy, a automatem itp
Miarka w dłoń i idę mierzyć, i spisywać numery tego co mami
- pod klimę w ABK 4A0959455C (180W)
- pod klimę dla TDI 4A0959455B (300W)
- no i jeszcze inne zestawy, a automatem itp
Miarka w dłoń i idę mierzyć, i spisywać numery tego co mami
-
Onlinemikolajmm
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
- Imię: Mikołaj
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zawiercie
Mierzyłem, moja chłodnica ma 325cm i ma jeszcze trochę miejsca pod sobą do belki - 350cm by raczek weszła.
Do przekonania chciałbym mieć po prostu konkretne podstawy - dokumentacje, fotki, opisy, żebym mógł to zweryfikować przed wymienianiem cześci rzeczy.
A wiesz może jaki nr ma ta większa chłodnica o której mówisz?
Do przekonania chciałbym mieć po prostu konkretne podstawy - dokumentacje, fotki, opisy, żebym mógł to zweryfikować przed wymienianiem cześci rzeczy.
A wiesz może jaki nr ma ta większa chłodnica o której mówisz?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Maćku pierwsze zdjęcie z etki na gorące klimaty i hak były tylko ciut szersze ale nie wyższe belka blaszana nadal zostawała no i ten tradycyjny wentylator z podłużnym silnikiem na dwa wentylatory przez pasek.
Automaty to inna bajka. I o nich nie wspominałem bo one juz mają belkę rurową i tą większą chłodnicę co szło standardowo do wszystkich automatów r4 i większą V6.
Automaty to inna bajka. I o nich nie wspominałem bo one juz mają belkę rurową i tą większą chłodnicę co szło standardowo do wszystkich automatów r4 i większą V6.
-
Onlinemikolajmm
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
- Imię: Mikołaj
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zawiercie
Wygląda na to, że NRF 50527 jest pod klimę, wcale nie taka droga, za około 250 nówkę można dostać, a to lutowana chłodnica jest
Widzę, że tam prowadnica powietrza jakaś inna jest.
Belka to jest "wzmocnienie poprzeczne dolne"? Jak tak to wiszę na etce dwa numery, ale żaden nie opisany konkretnie do czego:
- 8A0805651 - między innymi ABK, na realoem piszą, że to pod klimatyzację/automat
- 8A0805577 - 4-cyl.
- 893805853A - dla 5-cyl. więc nie liczę
Co do wentylatorów: tak pokazuje na ifinterface.com , natomiast na realoem jest ten numer, który Ty wskazałeś - 811959455R - ten z dużym tyłkiem i miejscem na pasek do drugiego wentylatora
Widzę, że tam prowadnica powietrza jakaś inna jest.
Belka to jest "wzmocnienie poprzeczne dolne"? Jak tak to wiszę na etce dwa numery, ale żaden nie opisany konkretnie do czego:
- 8A0805651 - między innymi ABK, na realoem piszą, że to pod klimatyzację/automat
- 8A0805577 - 4-cyl.
- 893805853A - dla 5-cyl. więc nie liczę
Co do wentylatorów: tak pokazuje na ifinterface.com , natomiast na realoem jest ten numer, który Ty wskazałeś - 811959455R - ten z dużym tyłkiem i miejscem na pasek do drugiego wentylatora
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie ja zdjęciami wskazałem wentylator 2x4A0959455C który jest dla wszystkich r4 bo tylko takie się zamontuje na powiększoną chłodnicę wiąze się to z obudową że na większa przychodzi ta plastikowa cienka większa, blaszana obudowa w tym przypadku odpada bo ona byłą przeznaczona tylko na te niskie chłodnice wiec wszystkie te wentylatory z tyłkiem odpadają.
-
Onlinemikolajmm
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
- Imię: Mikołaj
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zawiercie
OK, pojawiło się kolejne pytanie związane z wentylatorami:
Jaka jest różnica między opornicami pod te wentylatory?
- 8A0959493 - ABK z klimą
- 4A0959493A - 1Z
Póki co widzę tylko, że różnią się mocowaniem i miejscem zamontowania. Mam ten 4A0959493A, natomiast nie mam nawet pojęcia gdzie 8A0959493 jest montowany (google nie odpowiedział obrazkiem na moje pytanie)
Jeszcze jedna zagadka to skąd kable pociągnąć do opornicy i jak podłączyć w skrzynce bezpieczników/przekaźników, bo mam wiązkę, która idzie ze skrzynki zakończoną w przedziale silnika czujnikiem temperatury i dwoma złączami pod opornicę.
Jaka jest różnica między opornicami pod te wentylatory?
- 8A0959493 - ABK z klimą
- 4A0959493A - 1Z
Póki co widzę tylko, że różnią się mocowaniem i miejscem zamontowania. Mam ten 4A0959493A, natomiast nie mam nawet pojęcia gdzie 8A0959493 jest montowany (google nie odpowiedział obrazkiem na moje pytanie)
Jeszcze jedna zagadka to skąd kable pociągnąć do opornicy i jak podłączyć w skrzynce bezpieczników/przekaźników, bo mam wiązkę, która idzie ze skrzynki zakończoną w przedziale silnika czujnikiem temperatury i dwoma złączami pod opornicę.