witam mam wlasnie taki problem zdiolem dzis kolo i zauwazylem ze jeden hamulec ( przedni od strony kierowcy) zaciska sie ale nie puszcza, tz nie puszcza calkowicie tylko tak ze piasta da sie krecic ale slychcac ze tarcza trze o klocek... co moze byc przyczyna i na jakie koszta sie przyszykowac, bo wole to zrobic przed wyjazdem na slowacje
A problme a raczej srawa 2 jest najbardzej "trzaskoroddne" w tylnim zawieszeniu, nieliczac amortyzatorow z gory dzieki i pozdrawiam
HOMER
[80 B4 abt 1992] Jeden hamulec nie puszcza
Siemka, sprawdź:
1) Czy tłoczek nie jest skorodowany i sie nie blokuje na uszczelniaczu w zacisku. Sprawdź jak najgłębiej dasz radę.
2)Zobacz czy działa system pływaków mocujących zacisk, czy sie nie koszą i nie zacinają. Mają działać płynnie.
3) Jeśli to wszystko jest ok, sprawdź czy gumowy przewód zasilający zacisk w płyn hamulcowy jest drożny, to częsty defekt a mało maniaków zwraca na to uwagę
1) Czy tłoczek nie jest skorodowany i sie nie blokuje na uszczelniaczu w zacisku. Sprawdź jak najgłębiej dasz radę.
2)Zobacz czy działa system pływaków mocujących zacisk, czy sie nie koszą i nie zacinają. Mają działać płynnie.
3) Jeśli to wszystko jest ok, sprawdź czy gumowy przewód zasilający zacisk w płyn hamulcowy jest drożny, to częsty defekt a mało maniaków zwraca na to uwagę
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dlatego zawsze wymieniam cały kpl. na nowy. Czasami nawet na delikatnych progach występuje takie tarcie, że objaw jest taki jakby hamulce blokowały a w skrajnych przypadkach to nawet potrafią się tarcze przypalic.chips pisze:że klocki praktycznie cały czas mają delikatny kontakt z tarczą, szczególnie jak tarcza ma już delikatne progi)
Dobrze radzi.madazaw pisze:1) Czy tłoczek nie jest skorodowany i sie nie blokuje na uszczelniaczu w zacisku. Sprawdź jak najgłębiej dasz radę.
2)Zobacz czy działa system pływaków mocujących zacisk, czy sie nie koszą i nie zacinają. Mają działać płynnie.
3) Jeśli to wszystko jest ok, sprawdź czy gumowy przewód zasilający zacisk w płyn hamulcowy jest drożny, to częsty defekt a mało maniaków zwraca na to