Witam wszystkich. Mam kolejny problem z moim ABT, który polega na utrzymywaniu się obrotów biegu jałowego rzędu 500/min.
Wyczytałem na forum, że zazwyczaj winny jest stabilizator biegu jałowego(krokowy). Po wymontowaniu, rozkręceniu, wyczyszczeniu, złożeniu i montażu silniczka krokowego powiem szczerze musiałem go uszkodzić gdyż obroty falowały. Wymieniłem na nowy Bosch I obroty utrzymują się nadal 500/min na BP i LPG. Panowie proszę o pomoc, nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny, z góry dziękuję.
Edit1:Dodam jeszcze że krokowy 4 pin, 01.92rAbt
Edit2:brak kodów błędów, sprawdzane Esi(tronic) oraz Delphi. Nie licząc błędu 020D.
Dzisiaj wracając z pracy obroty utrzymują się 800/min ale wcześniej przez chwilę zawieszaja się na 1000 i opadają.
Teraz to już zupełnie zwariowałem. Panowie pomocy. Jadąc do pracy rano obr. stały na 500/min
[ Dodano: 2018-04-18, 18:41 ]
Panowie dzisiaj zrobiłem dość dużo kilometrów po mieście i w momencie jak silnik schodzi z obrotów zawiesza się na 1000/min i albo sam zejdzie do 600ovr/min albo muszę delikatnie musnać pedal gazu i obroty spadaja do 600/min. Błagam o jakiekolwiek pomysły,sugestię. Może potrzebny egzorcysta?
B4 [ABT] obroty biegu jałowego
Jakiś czas temu założyłem temat dotyczący tego błędu i dostałem odpowiedzi ze jest to normalne w abt z LPG, pomimo że błąd wcześniej nie występował to prędzej czy później się pojawi. Wytlumaczono mi że winna jest emulacja sondy lambda z racji że jest ustawiona na masę. Błąd występuje na PB I LPG.
Błąd pojawił się znacznie wcześniej niż zaczęły obroty świrować.
Błąd pojawił się znacznie wcześniej niż zaczęły obroty świrować.
Dziękuję pieterB za sprostowanie mojej wypowiedzi i jednoczesnie potwierdzenie że błąd nie jest związany z obrotami.
[ Dodano: 2018-04-21, 16:35 ]
Dzisiaj zdemontowalem Monowtrysk i przyjrzałem się przepustnicy i znalazłem nieszczelność pod mikserem, wyczyściłem wszystkie podzespoły, dorobiłem nowe uszczelki z kręgielitu.
Efekt mojej pracy jest taki że obroty już nie wariują w granicy 1100/min i po dotknięcie pedału gazu opadły.
Lecz nie zmienia faktu że nadal bieg jałowy oscyluje w granicy 650/min lpg I PB.
[ Dodano: 2018-04-21, 16:35 ]
Dzisiaj zdemontowalem Monowtrysk i przyjrzałem się przepustnicy i znalazłem nieszczelność pod mikserem, wyczyściłem wszystkie podzespoły, dorobiłem nowe uszczelki z kręgielitu.
Efekt mojej pracy jest taki że obroty już nie wariują w granicy 1100/min i po dotknięcie pedału gazu opadły.
Lecz nie zmienia faktu że nadal bieg jałowy oscyluje w granicy 650/min lpg I PB.