Audi 80 B4 2.0 ABT B+G
Audi 80 B4 2.0 ABT B+G
Czołem grupowicze
Moim nabytkiem na pierwsze auto stała się piękna 80-tka w kolorze Indigo Pearl-Effect <3 o kodzie lakieru C2/Z5U. Silnik do niej należący to 2.0 ABT 90 KM + gaz, przejechane 264 tyś. km., poprzedni właściciel zmienił wnętrze na czarne co aktualnie bardzo pasuje do lakieru, zderzak i parę innych detali
Od razu było wiadome że uszczelka pod głowicą jest do zrobienia. Sprawdzając manometrem ile mi dmucha w cylindrze wyskoczyło 6.5 atmosfery na 3 cylindrze a na 4 wyszło 7.5, pozostałe oscylowały między 12 a 11.5. Następnie robota czekała mnie przy przednim zawieszeniu: tulejki whacza, sworznie, łączniki stabilizatora, gumki stabilizatora, końcówki drążków (tak przy okazji)
, potem czujnik temperatury ( niebieski) bo ciągle załączał mi się wentylator po włączeniu zapłonu, kolejny element to pompka paliwa z filtrem (profilaktycznie ze względu na nie jasne naprawy mechanika który poprzednio cokolwiek przy niej robił), drobne detale tj. osadzenie bagnetu, spinki tapicerki, podnośnik, przewody cieczy chłodzącej, filterek gazu.
Do głowicy wracając, mając najgorsze obawy że wymiana uszczelki nie pomoże ( 6.5 atmosfery nie napawało optymizmem) powoli rozbierałem silnik, po odkręceniu śrub od głowicy powoli zacząłem ją zdejmować, po zdjęciu głowicy zacząłem oglądać w jakim są stanie gładzie cylindrów, czy zawory nie powypalane, czy tłok nie jest pęknięty lub głowica nie jest pęknięta... No i wtedy zauważyłem to...
Myślę sobie: "no przecież nie ma szans żeby takie coś było przyczyną"
Patrzę na uszczelkę
I zrozumiałem dlaczego było 6.5 atmosfery...
Poprzedni mechanik zmieniając uszczelkę nie uciął opaski zaciskowej ( tak trytytki xd) przy wiązce kabli i przykręcił ją razem z głowicą, dodam że planowania mu się nie chciało nawet robić.
złożyłem, odpalam, marzenie, ładnie pracuje nic nie dmucha, sprawdziłem ponownie manometrem i 11.5 atmosfery wykazało.
Z rzeczy które napisałem naprawione jest już wszystko,
kolejnymi pracami będą: wymiana klocków i tarcz hamulcowych, wymiana butli gazowej, dokupienie mocowań oparcia tylnej kanapy, zmiana silniczka krokowego, nowy akumulator, zawieszenie tył oraz amortyzatory p i t
A z odległych pomysłów bliżej wakacji lub za rok w wakacje zmiana silnika na coś lepiej brzmiącego i więcej konnego
a prezentuje się mniej więcej tak
Mam nadzieję że się zbytnio nie rozpisałem
Pozdrawiam
Moim nabytkiem na pierwsze auto stała się piękna 80-tka w kolorze Indigo Pearl-Effect <3 o kodzie lakieru C2/Z5U. Silnik do niej należący to 2.0 ABT 90 KM + gaz, przejechane 264 tyś. km., poprzedni właściciel zmienił wnętrze na czarne co aktualnie bardzo pasuje do lakieru, zderzak i parę innych detali
Od razu było wiadome że uszczelka pod głowicą jest do zrobienia. Sprawdzając manometrem ile mi dmucha w cylindrze wyskoczyło 6.5 atmosfery na 3 cylindrze a na 4 wyszło 7.5, pozostałe oscylowały między 12 a 11.5. Następnie robota czekała mnie przy przednim zawieszeniu: tulejki whacza, sworznie, łączniki stabilizatora, gumki stabilizatora, końcówki drążków (tak przy okazji)
, potem czujnik temperatury ( niebieski) bo ciągle załączał mi się wentylator po włączeniu zapłonu, kolejny element to pompka paliwa z filtrem (profilaktycznie ze względu na nie jasne naprawy mechanika który poprzednio cokolwiek przy niej robił), drobne detale tj. osadzenie bagnetu, spinki tapicerki, podnośnik, przewody cieczy chłodzącej, filterek gazu.
Do głowicy wracając, mając najgorsze obawy że wymiana uszczelki nie pomoże ( 6.5 atmosfery nie napawało optymizmem) powoli rozbierałem silnik, po odkręceniu śrub od głowicy powoli zacząłem ją zdejmować, po zdjęciu głowicy zacząłem oglądać w jakim są stanie gładzie cylindrów, czy zawory nie powypalane, czy tłok nie jest pęknięty lub głowica nie jest pęknięta... No i wtedy zauważyłem to...
Myślę sobie: "no przecież nie ma szans żeby takie coś było przyczyną"
Patrzę na uszczelkę
I zrozumiałem dlaczego było 6.5 atmosfery...
Poprzedni mechanik zmieniając uszczelkę nie uciął opaski zaciskowej ( tak trytytki xd) przy wiązce kabli i przykręcił ją razem z głowicą, dodam że planowania mu się nie chciało nawet robić.
złożyłem, odpalam, marzenie, ładnie pracuje nic nie dmucha, sprawdziłem ponownie manometrem i 11.5 atmosfery wykazało.
Z rzeczy które napisałem naprawione jest już wszystko,
kolejnymi pracami będą: wymiana klocków i tarcz hamulcowych, wymiana butli gazowej, dokupienie mocowań oparcia tylnej kanapy, zmiana silniczka krokowego, nowy akumulator, zawieszenie tył oraz amortyzatory p i t
A z odległych pomysłów bliżej wakacji lub za rok w wakacje zmiana silnika na coś lepiej brzmiącego i więcej konnego
a prezentuje się mniej więcej tak
Mam nadzieję że się zbytnio nie rozpisałem
Pozdrawiam
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Level MasterDawid1995 pisze:No nie.. Jak? Nie wierzę Tego się nie spodziewałemIndygoPE pisze:Poprzedni mechanik zmieniając uszczelkę nie uciął opaski zaciskowej ( tak trytytki xd) przy wiązce kabli i przykręcił ją razem z głowicą
Audi ładnie prezentuje się , odśwież dół przedniego zderzaka i listwy , wtedy będzie jeszcze lepiej.
Dawid1995 pisze:No nie.. Jak? Nie wierzę Tego się nie spodziewałemIndygoPE pisze:Poprzedni mechanik zmieniając uszczelkę nie uciął opaski zaciskowej ( tak trytytki xd) przy wiązce kabli i przykręcił ją razem z głowicą
Uwierz mi Dawid1995, ja byłem tym bardzo zaskoczony w trzech sklepach motoryzacyjnych jak chciałem się rozeznać cenowo ile uszczelka kosztuje pierwszy raz o takim czymś słyszeli i uwierzyć nie mogli xD
[ Dodano: 2018-04-26, 20:52 ]
Taki mam zamiar ale no niestety muszę na to zarobić autko chcę zrobić coś ala color edition, klamki, lusterka, wstawki w zderzaku i przedni zderzak w ten sam kolor pomalowaćKrzysiek 84 pisze:Level MasterDawid1995 pisze:No nie.. Jak? Nie wierzę Tego się nie spodziewałemIndygoPE pisze:Poprzedni mechanik zmieniając uszczelkę nie uciął opaski zaciskowej ( tak trytytki xd) przy wiązce kabli i przykręcił ją razem z głowicą
Audi ładnie prezentuje się , odśwież dół przedniego zderzaka i listwy , wtedy będzie jeszcze lepiej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Ładne autko! Przód ciekawy z tym zderzakiem. Halogeny żółte selektywne też bardzo mi się podobają. A historia z uszczelką niesamowita. No i całkiem miło się to skończyło.
2.3 NG? Chociaż fajny jest i ten co masz. Miałem w Golfiku prawie identyczny silnik, są to jednostki mega wdzięczne i tanie w utrzymaniu.IndygoPE pisze:A z odległych pomysłów bliżej wakacji lub za rok w wakacje zmiana silnika na coś lepiej brzmiącego i więcej konnego
Jozeph32 pisze:Audi bardzo ładne od razu mi się moje stare przypomniało ja bym tylko zmienił grill na ori i wywalił tą końcówkę tłumika zagięta do góry nigdy mi się takie nie podobały z tą głowica to że tak powiem Janusze Mechaniki ( a napisał to Janusz)
Grill będę zmieniał, to pojedyncze kółeczko prawie że pośrodku nie za zbytnio mi się podoba bo tak wręcz zbyt pusto jak dla mnie jest , mam oryginalne w macie to przy wolnej chwili zmienię
Jak na razie końcówka musi buczeć zanim innego silnika nie będzie co brzmieć będzie jeszcze lepiej xd
[ Dodano: 2018-04-27, 23:41 ]
Nie nie w sumie nie pomyślałem o jednostce 2.3 NG ze względu że bardziej utkwiły we mnie marzenia o zamontowaniu 2.6 V6, parę ciekawych ofert znalazłem związanych z tą jednostką ale na razie młodzieńcze marzenie jest na poziomie zbierania funduszy i zbierania wymaganych danych żeby nie skończyło sie na samym pomyśleh/k pisze:Ładne autko! Przód ciekawy z tym zderzakiem. Halogeny żółte selektywne też bardzo mi się podobają. A historia z uszczelką niesamowita. No i całkiem miło się to skończyło.2.3 NG? Chociaż fajny jest i ten co masz. Miałem w Golfiku prawie identyczny silnik, są to jednostki mega wdzięczne i tanie w utrzymaniu.IndygoPE pisze:A z odległych pomysłów bliżej wakacji lub za rok w wakacje zmiana silnika na coś lepiej brzmiącego i więcej konnego
A obecna jednostka faktycznie jest bardzo wdzięczną chociaż moja miała i ma liczne niespodzianki schowane w sobie, od tygodnia wymieniam rozrząd ponieważ ktoś umiejętnie uszkodził panewke wałka pośredniego tego co napędza aparat zapłonowy o ile się nie mylę, dlatego czeka mnie jej wymiana
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Koledzy tu na forum mi mocno uświadomili, że w V6 koszty idą baaaardzo mocno w górę. 5-cylinder według nich w sumie też do tanich nie należy, biorąc pod uwagę spore przebiegi tych aut i inwestycje w układ zasilania.IndygoPE pisze: Nie nie w sumie nie pomyślałem o jednostce 2.3 NG ze względu że bardziej utkwiły we mnie marzenia o zamontowaniu 2.6 V6, parę ciekawych ofert znalazłem związanych z tą jednostką ale na razie młodzieńcze marzenie jest na poziomie zbierania funduszy i zbierania wymaganych danych żeby nie skończyło sie na samym pomyśle
Ja też w swoim ABK miałem jazdę - największy hit to była pompa olejowa. Tak się sprytnie zawiesił zawór, że ciśnienia ani trochę. Dobrze, że nie w trasie - to jednak są bardzo wierne autka. Gdzieniegdzie wyczytałem, że to najprawdopodobniej wina niedbalstwa w termiach wymiany oleju.IndygoPE pisze:A obecna jednostka faktycznie jest bardzo wdzięczną chociaż moja miała i ma liczne niespodzianki schowane w sobie, od tygodnia wymieniam rozrząd ponieważ ktoś umiejętnie uszkodził panewke wałka pośredniego tego co napędza aparat zapłonowy o ile się nie mylę, dlatego czeka mnie jej wymiana
O widzisz, nawet sie od tej strony nie zainteresowałem informacjami o V-kach, z tego co czytałem czy oglądałem to zmiany silnika były pozytywnie przeprowadzone i właściciele mówili ze to fajna sprawa mimo że trochę trzeba tam włożyć Nie mniej dzięki, trochę sobie o tym poczytam i przemyśle na spokojnieh/k pisze: Koledzy tu na forum mi mocno uświadomili, że w V6 koszty idą baaaardzo mocno w górę. 5-cylinder według nich w sumie też do tanich nie należy, biorąc pod uwagę spore przebiegi tych aut i inwestycje w układ zasilania.
A to faktycznie specyficzny przypadek, mam nadzieję że teraz jest ok z takim przypadkiem to żaden ze znajomych mechaników nie wspomniał jak o perełkach napraw opowiadali xdh/k pisze: Ja też w swoim ABK miałem jazdę - największy hit to była pompa olejowa. Tak się sprytnie zawiesił zawór, że ciśnienia ani trochę. Dobrze, że nie w trasie - to jednak są bardzo wierne autka. Gdzieniegdzie wyczytałem, że to najprawdopodobniej wina niedbalstwa w termiach wymiany oleju.
W swojej muszę sprawdzić smoka bo nie zajrzałem tam jeszcze, przy okazji sprawdzę dlaczego miska na silikon jest złapana xd
Też właśnie byłem mile zadowolony gdy już miałem brać inną 80-tkę, wydawałoby się że w takim samym stanie, a tu nagle znajomy taty zadzwonił czy nie chce kupić auta bo sprzedawał jedno z dwóch które posiadał , znacznie bliżej było niż do tego co miałem wziąć i cena też przemówiła swoje no i jestPrzemas80 pisze:Fajny ABT specyfikacje ktoś zmienił na korzyść bo na dzień dobry zderzak coupe halogeny i lampy zespolone. Odnośnie tematu swapu ja mam avanta AAH czyli 2.8 V6 i sobie chwale jak dbasz tak masz
Jazda takim autem Avantem z V-ką musi sprawiać sporo wrażeń i satysfakcji