[B4 2.0 ABK] Problemy z odpaleniem
[B4 2.0 ABK] Problemy z odpaleniem
witam wszystkich, prosze o pomoc bo naprawde nie wiem co mam zrobić z tym samochodem...
problem polega na zapaleniu... auto kręci kręci CZASAMI zapali ale nie zawsze, gdy auto złapie temperature nagle samo zgaśnie i za ch.. już nie zapali (2 mechaników mi już ręce rozłożyło)
nowe świece,kable, pompa paliwa, podmieniana cewka i kopułka... nic to nie daje
ciśnienie na cylindrach zmierzone na każdym JEST, paliwo JEST iska JEST wszystko jest i nie zapala... plak czy samostart nie pomaga, nawet na to nie reaguje... próbowałem już wszystkiego, próbowałem zapalić omijając stacyjke i nic
impuls na wtryskiwaczach jest
sprawdzałem jak wygląda sterownik (wszystko ok)
proszę o pomoc bo naprawde płakać sie chce...
problem polega na zapaleniu... auto kręci kręci CZASAMI zapali ale nie zawsze, gdy auto złapie temperature nagle samo zgaśnie i za ch.. już nie zapali (2 mechaników mi już ręce rozłożyło)
nowe świece,kable, pompa paliwa, podmieniana cewka i kopułka... nic to nie daje
ciśnienie na cylindrach zmierzone na każdym JEST, paliwo JEST iska JEST wszystko jest i nie zapala... plak czy samostart nie pomaga, nawet na to nie reaguje... próbowałem już wszystkiego, próbowałem zapalić omijając stacyjke i nic
impuls na wtryskiwaczach jest
sprawdzałem jak wygląda sterownik (wszystko ok)
proszę o pomoc bo naprawde płakać sie chce...
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Shark, a sprawdzałeś czy jest iskra w tym czasie jak nie zapala? bo może hall wysiada, nawet ostatnio wymieniałem u znajomego bo objaw był taki sam jak u ciebie.
Zresztą dziesiątki razy było o tym pisane że podobne objawy daje właśnie albo padająca cewka albo hall lub jeszcze słynny przekaźnik 30 może być.
Tu kolega Maciek wsio bardzo ładnie opisał https://audi80.pl/topics77/faq-co-z ... t98745.htm
Zresztą dziesiątki razy było o tym pisane że podobne objawy daje właśnie albo padająca cewka albo hall lub jeszcze słynny przekaźnik 30 może być.
Tu kolega Maciek wsio bardzo ładnie opisał https://audi80.pl/topics77/faq-co-z ... t98745.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Masz lpg?
Jak już zacznie łapać to chodzi równo czy przez chwilę telepie silnikiem? Sprawdzałeś czujnik temperatury cieczy?
Jeszcze jest kwestia zalewania po zgaszeniu silnika:
Jak już zacznie łapać to chodzi równo czy przez chwilę telepie silnikiem? Sprawdzałeś czujnik temperatury cieczy?
Jeszcze jest kwestia zalewania po zgaszeniu silnika:
9. Przy instalacji LPG we wszystkich silnikach może występować też zjawisko zalewania dolotu czystym gazem po zgaszeniu/zgaśnięciu silnika. Szczególnie jeśli zimny silnik został odpalony albo przełączony na gaz. Wtedy zamarznięty elektrozawór się nie zamyka i cały gaz z rurki zalewa dolot. Przy bardzo brudnym elektrozaworze może takie coś nastąpić nawet na nagrzanym silniku i parownik. Gdy to wystąpi trzeba długo kręcić rozrusznikiem. Wciśnięcie gazu do deski przyspiesza przeganianie czystego gazu.
Zalewanie może też odbyć się na samej benzynie. W silnikach z mechanicznym wtryskiem zgięta klapa przepływomierza, może nie opadać do końca tym samym nie odcinając wtrysku paliwa gdy silnik nie pracuje. W silnikach z elektronicznym wtryskiem (ABK, ADA) regulator ciśnienia paliwa może wypuszczać benzynę cienkim wężykiem podciśnienia do dolotu. Należy sprawdzić czy po kilkugodzinnym postoju w tej rurce nie zbiera się benzyna
W silnika na mono-wtrysku (1.8 PM, 2.0ABT) nie ma tej rurki ale tam regulator może puszczać paliwo bezpośrednio na przepustnicę.
nie musi... sam sie przekonałemPieterB pisze:to zapalić musi
Panowie gaz mam ale podczas odpalania go nie używam bo i tak czy siak sie skończył(pusta butla)
opisze troche wszystko głebiej...
mam wsadzoną nową przpływke bo stara sie rozleciała...
mechanik mi ustawił wstępnie zapłon na takie wcięcie zaraz koło wtyczki na aparacie (jak jest GMP to palec jest na kablu od pierwszej świecy) moim zdaniem nie jest to dobrze bo w necie jak czytałem było inaczej, ale palec i jest i tak na 1 cylindrze
Auto jak odpaliło chodziło ładnie po delikatnych ruchach aparatem udało sie ustawić tak by nie telepało silnikiem. Następnie auto po jakimś czasie gasło i nie dało sie już go odpalić...
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
powiem tak, jeszcze mi się nie zdarzyło by nie zapalił w takiej sytuacji, gdy jest iskra i paliwo - oczywiście podawana w odpowiedniej sekwencji.Shark pisze:PieterB napisał/a:
to zapalić musi
nie musi... sam sie przekonałem
Także ustaw rozrząd i sprawdź po kolei wsio jeszcze raz, czy na pewno masz wszystko tak jak być powinno.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Shark, no to kurde ja nie umiem Ci pomóc tak na odległość skoro twierdzisz że wszystko jest ok a mimo to auto nie odpala.
A jak już zapali to chodzi normalnie?
ps a tak na marginesie widzę że już co najmniej 3 takie tematy o problemach z paleniem abk założyłeś. Ostatnio powodem był brak kompresji - czy tym razem ok?
A jak już zapali to chodzi normalnie?
ps a tak na marginesie widzę że już co najmniej 3 takie tematy o problemach z paleniem abk założyłeś. Ostatnio powodem był brak kompresji - czy tym razem ok?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Statycznie zapłon masz źle ustawiony to po pierwsze. Ja wiem, lampa i kręcenie aparatem jak ruszy silnik. Chociaż odpalić powinien i przy okazji być mega zamulonym przy dodawaniu gazu...Shark pisze:mechanik mi ustawił wstępnie zapłon na takie wcięcie zaraz koło wtyczki na aparacie (jak jest GMP to palec jest na kablu od pierwszej świecy) moim zdaniem nie jest to dobrze bo w necie jak czytałem było inaczej, ale palec i jest i tak na 1 cylindrze
Auto jak odpaliło chodziło ładnie po delikatnych ruchach aparatem udało sie ustawić tak by nie telepało silnikiem. Następnie auto po jakimś czasie gasło i nie dało sie już go odpalić...
A po drugie - czy sprawdziłeś w końcu ten regulator ciśnienia paliwa na listwie, o którym zacytował maciek889?
Po nieco dłuższym bezskutecznym kręceniu powinien upuścić chociaż trochę paliwa w wężyk, jeśli jest niesprawny.maciek889 pisze:Należy sprawdzić czy po kilkugodzinnym postoju w tej rurce nie zbiera się benzyna
Tak, silnik został rozebrany, dostał nowe pierścienie, panewki... itpPieterB pisze:Ostatnio powodem był brak kompresji - czy tym razem ok?
auto zostało złożone odpaliło na strzała, normalnie silnik pracował wszystko było z nim ok...
Małem nawet jazde próbną... po jakimś czasie zaczeła mi nawalać pompa paliwa, raz chodziła raz nie, jak auto odpalało nie chciało mi sie wkręcać na wyższe obroty, (już wtedy miał problemy z odpaleniem)
kupiłem nową pompe...(normalnie sie wkręcał) auto paliło na strzała tylko po jakimś czasie gasło z niewiadomych przyczyn i nie chce już zapalić.
tak sprawdzałem wielokrotnie i w wężyku nie ma paliwah/k pisze:A po drugie - czy sprawdziłeś w końcu ten regulator ciśnienia paliwa na listwie,
[ Dodano: 2018-05-06, 10:07 ]
Auto jak zapali to chodzi jak szwajcarski zegarek...