[ALL] za niska temperatura
[ALL] za niska temperatura
witam, pierwszy raz po ponad dwoch latach nieobecnosci wrociłem i odrazu z problemem. Mianowicie moja audi 80 b3 z silnikiem 1.8s PM nie dogrzewala mi sie do 90 stopni ,caly czas trzymala 70 stopni. Wymieniłem termostat ale to nic nie dało. Na postoju ma 90 stopni a jak tylko rusze spada do 70 i tak trzyma. Za wszelka pomoc bardzo bede wdzieczny
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
GTDQ142, na początek spróbuj zmostkować piny w czujniku temp i zobacz czy wskaźnik pójdzie na max.
Nie wiem jaki masz ten czujnik jak szary ma 3 pin to spróbuj metodą prób i błędów zmostkować piny i albo będzie migać kontrolka albo wskaźnik pójdzie na max a jak 2 pin to mostkujesz jeden lub drugi do masy.
Jeśli w obu przypadkach wskaźnik pójdzie na max może to oznaczać uszkodzenie czujnika.
Nie jest to do końca miarodajne bo bardzo często czujniki działają mało precyzyjnie szczególnie jak są to tanie zamienniki. A zimne luty w liczniku też objawiają się często tylko w określonych sytuacjach.
Ogólnie wahania się możliwe i wiele osób to ma - u ciebie dość mocno zaniża więc ja bym obstawiał czujnik. Większość ma od 90 do 100.
Nie wiem jaki masz ten czujnik jak szary ma 3 pin to spróbuj metodą prób i błędów zmostkować piny i albo będzie migać kontrolka albo wskaźnik pójdzie na max a jak 2 pin to mostkujesz jeden lub drugi do masy.
Jeśli w obu przypadkach wskaźnik pójdzie na max może to oznaczać uszkodzenie czujnika.
Nie jest to do końca miarodajne bo bardzo często czujniki działają mało precyzyjnie szczególnie jak są to tanie zamienniki. A zimne luty w liczniku też objawiają się często tylko w określonych sytuacjach.
Ogólnie wahania się możliwe i wiele osób to ma - u ciebie dość mocno zaniża więc ja bym obstawiał czujnik. Większość ma od 90 do 100.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Miałem podobnie i u mnie się okazał
No i już tak dodatkowo poprawiłem szereg innych lutów na głównej płycie oraz w obrębie sekcji kontrolek ostrzegawczych (bodajże jest tam sterowanie ustrojami wskazówek obrotomierza i prędkościomierza), gdyż było dużo śladów korozji.
Z racji lekko żmudnego demontażu - proponuję zająć się najpierw czujnikiem. I może na razie z króćca nie demontuj starego. Załóż podstawiany np. lekko na trytytce do węża chłodnicy, podłącz wtyczkę i sprawdzaj. Jak jest identyczna sytuacja to problemem będzie licznik.
Po pierwsze - stabilizator po kimś poprawiłem - bo wyczyścił nóżki tylko na największych powierzchniach, a powinno się ich krawędzie boczne też, bo tam łączówki łapią styk - je też wyczyścić. Po drugie na płycie drukowanej licznika nitonakrętki wskaźnika temp. cieczy i paliwa miały popękane luty. Poprawione i działa.PieterB pisze:licznik
No i już tak dodatkowo poprawiłem szereg innych lutów na głównej płycie oraz w obrębie sekcji kontrolek ostrzegawczych (bodajże jest tam sterowanie ustrojami wskazówek obrotomierza i prędkościomierza), gdyż było dużo śladów korozji.
Z racji lekko żmudnego demontażu - proponuję zająć się najpierw czujnikiem. I może na razie z króćca nie demontuj starego. Załóż podstawiany np. lekko na trytytce do węża chłodnicy, podłącz wtyczkę i sprawdzaj. Jak jest identyczna sytuacja to problemem będzie licznik.