Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] za niska temperatura

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
GTDQ142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 03 sie 2015, 23:20
Lokalizacja: Gutersloh
Kontakt:

[ALL] za niska temperatura

Post autor: GTDQ142 » 05 maja 2018, 13:32

witam, pierwszy raz po ponad dwoch latach nieobecnosci wrociłem i odrazu z problemem. Mianowicie moja audi 80 b3 z silnikiem 1.8s PM nie dogrzewala mi sie do 90 stopni ,caly czas trzymala 70 stopni. Wymieniłem termostat ale to nic nie dało. Na postoju ma 90 stopni a jak tylko rusze spada do 70 i tak trzyma. Za wszelka pomoc bardzo bede wdzieczny

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 maja 2018, 13:52

sprawa raczej dość prosta bo nieraz to było poruszane - albo czujnik, albo licznik

GTDQ142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 03 sie 2015, 23:20
Lokalizacja: Gutersloh
Kontakt:

Post autor: GTDQ142 » 05 maja 2018, 14:15

Szukalem na forum ale nie moge nic znalezc. Mogłbys podpowiedziec jak to sprawdzic??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 maja 2018, 14:41

GTDQ142, na początek spróbuj zmostkować piny w czujniku temp i zobacz czy wskaźnik pójdzie na max.
Nie wiem jaki masz ten czujnik jak szary ma 3 pin to spróbuj metodą prób i błędów zmostkować piny i albo będzie migać kontrolka albo wskaźnik pójdzie na max a jak 2 pin to mostkujesz jeden lub drugi do masy.
Jeśli w obu przypadkach wskaźnik pójdzie na max może to oznaczać uszkodzenie czujnika.
Nie jest to do końca miarodajne bo bardzo często czujniki działają mało precyzyjnie szczególnie jak są to tanie zamienniki. A zimne luty w liczniku też objawiają się często tylko w określonych sytuacjach.
Ogólnie wahania się możliwe i wiele osób to ma - u ciebie dość mocno zaniża więc ja bym obstawiał czujnik. Większość ma od 90 do 100.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1045
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 06 maja 2018, 15:53

Miałem podobnie i u mnie się okazał
PieterB pisze:licznik
Po pierwsze - stabilizator po kimś poprawiłem - bo wyczyścił nóżki tylko na największych powierzchniach, a powinno się ich krawędzie boczne też, bo tam łączówki łapią styk - je też wyczyścić. Po drugie na płycie drukowanej licznika nitonakrętki wskaźnika temp. cieczy i paliwa miały popękane luty. Poprawione i działa.
No i już tak dodatkowo poprawiłem szereg innych lutów na głównej płycie oraz w obrębie sekcji kontrolek ostrzegawczych (bodajże jest tam sterowanie ustrojami wskazówek obrotomierza i prędkościomierza), gdyż było dużo śladów korozji.

Z racji lekko żmudnego demontażu - proponuję zająć się najpierw czujnikiem. I może na razie z króćca nie demontuj starego. Załóż podstawiany np. lekko na trytytce do węża chłodnicy, podłącz wtyczkę i sprawdzaj. Jak jest identyczna sytuacja to problemem będzie licznik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga