[2.0 ABK LPG] Problem z "kopceniem" / przegląd aut
[2.0 ABK LPG] Problem z "kopceniem" / przegląd aut
witam,
mam spory problem, a mianowicie autko było na przeglądzie i nie zostało dopuszczone do ruchu bo "kopci". Dokładniej mówiąc sprawdzał pan diagnosta spaliny ( tylko na benzynie ) i przy pierwszym pomiarze wyszło ponad 5 ( nie wiem czego, ale max to ponoć 3). Gdy powiedziałem, że może jest zimny i trochę mocniej dymi, to pozwolił mi go zagrzać, niestety tylko około 30 sekund na wysokich obrotach.. Przy drugim pomiarze wyszło 4. Rozmawiałem z mechanikiem i jego zdaniem małe szanse mam na zejście poniżej 3, nawet go remontując. Silnik ma już dużo ponad 400 tys przebiegu. Są jakieś rozwiązania takiego problemu.. ? Autko mocno doinwestowane. Wszystko zawsze z górnej półki montowane. Szkoda by było go zezłomować bo "kopci" .. Z góry dzięki za wszelką pomoc !
mam spory problem, a mianowicie autko było na przeglądzie i nie zostało dopuszczone do ruchu bo "kopci". Dokładniej mówiąc sprawdzał pan diagnosta spaliny ( tylko na benzynie ) i przy pierwszym pomiarze wyszło ponad 5 ( nie wiem czego, ale max to ponoć 3). Gdy powiedziałem, że może jest zimny i trochę mocniej dymi, to pozwolił mi go zagrzać, niestety tylko około 30 sekund na wysokich obrotach.. Przy drugim pomiarze wyszło 4. Rozmawiałem z mechanikiem i jego zdaniem małe szanse mam na zejście poniżej 3, nawet go remontując. Silnik ma już dużo ponad 400 tys przebiegu. Są jakieś rozwiązania takiego problemu.. ? Autko mocno doinwestowane. Wszystko zawsze z górnej półki montowane. Szkoda by było go zezłomować bo "kopci" .. Z góry dzięki za wszelką pomoc !
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A wbił ci diagnosta wynik negatywny do CEPIKu? Bo jeśli nie to może poszukaj jakiejś stacji diagnostycznej poza miastem, bo tam zwykle analizator się kurzy, inaczej by mało kto przeszedł przegląd. A w dużym mieście, gdzie mają pod dostatkiem klientów z nowszymi samochodami to mogą kręcić nosem bo dużo nie stracą.
Jeśli masz samochód zarejestrowany przed 30 wrześniem 1995 roku to tylko sprawdza się CO (tlenek węgla) i nie powinno być go więcej niż 3,5% na biegu jałowym.
Tutaj masz tabelkę: http://www.autozyk.pl/wp-content/upload ... czyszc.gif
Jak masz np. już starą albo zużytą sondę lambda to może ona powodować ten problem. Można by spróbować z odłączoną sondą przeregulować przepływomierz aby silnik chodził na lekko ubogiej mieszance to może by udało się zejść z CO odpowiedniego poziomu na czas przeglądu. Jeszcze kwestia czy później nie będą ci chcieli sprawdzić emisji spalin na LPG.
Jeśli masz samochód zarejestrowany przed 30 wrześniem 1995 roku to tylko sprawdza się CO (tlenek węgla) i nie powinno być go więcej niż 3,5% na biegu jałowym.
Tutaj masz tabelkę: http://www.autozyk.pl/wp-content/upload ... czyszc.gif
Jak masz np. już starą albo zużytą sondę lambda to może ona powodować ten problem. Można by spróbować z odłączoną sondą przeregulować przepływomierz aby silnik chodził na lekko ubogiej mieszance to może by udało się zejść z CO odpowiedniego poziomu na czas przeglądu. Jeszcze kwestia czy później nie będą ci chcieli sprawdzić emisji spalin na LPG.
Kij wie czy wpisał to w system, jedynie dostałem druczek, że negatywna ocena i wykaz wad autka. Na tym będzie czy zostało wpisane? Czy to już jest potwierdzenie, że wbił w system. Obawiam się, że jeśli zrobię bardziej ubogą mieszankę będzie nierówno chodził i się przyczepi do tego ;D Diagnosta z powołania.. Pani za mną w kolejce też odpadła od razu na spalinach. A miała peugeot z 2010 r chyba ;D
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To raczej wbił szczególnie jeśli tak poważnie podchodzi do pracy.Kyo pisze:Kij wie czy wpisał to w system, jedynie dostałem druczek, że negatywna ocena i wykaz wad autka.
Niby patrząc na wykres to pomiędzy stechiometrycznym składem a ubogim jest tylko 0,5% różnicy: https://www.rx8club.com/attachments/ser ... ssions.png
Ale przy bogatej już leci na ponad 5%.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Jeśli kompresja jest OK to równie dobrze może się tylko skończyć wymianą uszczelniaczy zaworowych i kupnem niezajechanego katalizatora. Spokojnie byś w 6 stówkach się zmieścił z robocizną.Kyo pisze:katalizatora nie ma. dlatego lipna sprawa, bo remont silnika + nowy katalizator to spory wydatek .. to już prędzej kupie Audi 80 w dobrym stanie i po problemie.
Dziś jadę do starego, zobaczymy co da się załatwić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
No to spróbować dobrać uniwersalny. No i sprawdzić jak tam sonda i ogólnie parametry pracy układu wtryskowo-zapłonowego.katalizatory mają 20lat, niejednokrotnie duże przebiegi. Ciężko znaleść niezajechany.
A jak silnik mało spala oleju to może się nawet na tym skończy dostosowywanie do norm.
Pewnie Ciebie skasowali już za tę wizytę, ale czy porządne rozgrzanie i przegonienie auta na trasie nie polepszyłoby wyników analizy spalin?
Obyś tylko nie wpadł z deszczu pod rynnę... Zresztą moim zdaniem to nie jest powód, by auto sprzedawać, jeśli naprawdę jest zadbane.katalizatora nie ma. dlatego lipna sprawa, bo remont silnika + nowy katalizator to spory wydatek .. to już prędzej kupie Audi 80 w dobrym stanie i po problemie.
http://allegro.pl/kadex-katalizator-aud ... 70330.html
Coś widać można kupić [ABT] (tylko ciekawe co jest w środku)
Coś widać można kupić [ABT] (tylko ciekawe co jest w środku)