[B4 2.0 ABK] Polecane tuleje sanek
- mikolajmm
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
- Imię: Mikołaj
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zawiercie
[B4 2.0 ABK] Polecane tuleje sanek
Witam
Podobne tematy były, ale 10, 5 lat temu kiedy dostępność zamienników jak widzę wyglądała inaczej.
Mam do wymiany tuleje sanek. Auto ma 24 lata i tulejki chyba tam nie były ruszane (na pewno 10 ostatnich lat, wcześniej nie wiadomo)
Wymieniam komplet, przód (8A0 199 415 B) + tył (8A0 199 419)
O ile na przód są dostępne z LEMFÖRDERa (46zł) to na tył niestety kicha, można znaleźć febi, meyle (okolice 15-20 zł)
Jest jeszcze opcja z aso po 230 za sztukę (mają tylko tył, jakaś firma "Nora" przy lellek gliwice).
Sama ich wymiana ma kosztować 100zł od sztuki.
Autem chciałbym jeszcze pojeździć i się mocno zastanawiam nad wyborem szczególnie trafiając na różne opinie o każdym z producentów.
Podobne tematy były, ale 10, 5 lat temu kiedy dostępność zamienników jak widzę wyglądała inaczej.
Mam do wymiany tuleje sanek. Auto ma 24 lata i tulejki chyba tam nie były ruszane (na pewno 10 ostatnich lat, wcześniej nie wiadomo)
Wymieniam komplet, przód (8A0 199 415 B) + tył (8A0 199 419)
O ile na przód są dostępne z LEMFÖRDERa (46zł) to na tył niestety kicha, można znaleźć febi, meyle (okolice 15-20 zł)
Jest jeszcze opcja z aso po 230 za sztukę (mają tylko tył, jakaś firma "Nora" przy lellek gliwice).
Sama ich wymiana ma kosztować 100zł od sztuki.
Autem chciałbym jeszcze pojeździć i się mocno zastanawiam nad wyborem szczególnie trafiając na różne opinie o każdym z producentów.
8A0 199 415 B - LEMFORDER 1371401
8A0 199 419 - SWAG 30 75 0008
Taki zestaw mam u siebie i jestem zadowolony Bo nic lepszego niestety już nie ma w zamienniku.
A tak poza tym to 100 zł od sztuki to naprawdę dużo. Jak już zdejmiesz sanki to warto je wyczyścić. Ja jak zdjąłem swoje, wyczyściłem to okazało się, że są przerdzewiałe i musiałem zdobyć na szrocie w lepszym stanie. Polecam wyczyścić i pomalować. Ja malowałem kauczukiem w sprayu. Taka warstwa ochronna przed kamieniami, śniegiem z solą itd. przez który rdzewieją,
Ja malowałem tym : http://allegro.pl/permatex-kauczuk-gumo ... 40506.html
8A0 199 419 - SWAG 30 75 0008
Taki zestaw mam u siebie i jestem zadowolony Bo nic lepszego niestety już nie ma w zamienniku.
A tak poza tym to 100 zł od sztuki to naprawdę dużo. Jak już zdejmiesz sanki to warto je wyczyścić. Ja jak zdjąłem swoje, wyczyściłem to okazało się, że są przerdzewiałe i musiałem zdobyć na szrocie w lepszym stanie. Polecam wyczyścić i pomalować. Ja malowałem kauczukiem w sprayu. Taka warstwa ochronna przed kamieniami, śniegiem z solą itd. przez który rdzewieją,
Ja malowałem tym : http://allegro.pl/permatex-kauczuk-gumo ... 40506.html
Meyle? hmm... Jako sprzedawca części samochodowych, znacznie więcej sprzedaję SWAG'a i osobiście też używam tylko LEMFORDER/SWAG/MOOG.
MEYLE nie krytykuję. Fajną opcją jest MEYLE HD wykonane z lepszych materiałów i z wydłużonym okresem gwarancji, ale niestety nie produkują tych tulejek w wersji HD.
U mnie wołali 300 zł ale finalnie udało się to zrobić u znajomego dużo taniej.
Myślę, że 200-250zł to uczciwa cena, aczkolwiek jest to uzależnione od okolicy w jakiej mieszkasz itd.
Tu masz wszystko fajnie opisane przez kolegów forumowiczów
https://audi80.pl/topics75/b4-abt-w ... t19126.htm
MEYLE nie krytykuję. Fajną opcją jest MEYLE HD wykonane z lepszych materiałów i z wydłużonym okresem gwarancji, ale niestety nie produkują tych tulejek w wersji HD.
Tak, dużo. To lepiej zaopatrzyć się w % i zrobić to z jakimś znajomym bo samemu to jednak jest troszkę kłopot.mikolajmm pisze:100 pln mówisz dużo?
U mnie wołali 300 zł ale finalnie udało się to zrobić u znajomego dużo taniej.
Myślę, że 200-250zł to uczciwa cena, aczkolwiek jest to uzależnione od okolicy w jakiej mieszkasz itd.
Tu masz wszystko fajnie opisane przez kolegów forumowiczów
https://audi80.pl/topics75/b4-abt-w ... t19126.htm
- mikolajmm
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
- Imię: Mikołaj
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zawiercie
Samemu nie mam warunków jak i z taką mechaniką do czynienia nie miałem. Żaden ze znajomych też nie ma warsztatu, podnośnika czy kanału, żeby w ogóle rozważać taką robotę.
No takie koszta, 400 w jednym, 430 w innym warsztacie (jeżeli wszystko będzie cacy, jak będą problemy to więcej w zależności co wyjdzie)
Za konserwację sobie liczą do 100zł (acz rozważam całościową w specjalizowanym warsztacie, jeżeli stwierdzą, że auto się na taki zabieg nadaje ;p)
Może ktoś kojarzy w Gliwicach miejsce gdzie zrobią to lepiej/w lepszej cenie?
No takie koszta, 400 w jednym, 430 w innym warsztacie (jeżeli wszystko będzie cacy, jak będą problemy to więcej w zależności co wyjdzie)
Za konserwację sobie liczą do 100zł (acz rozważam całościową w specjalizowanym warsztacie, jeżeli stwierdzą, że auto się na taki zabieg nadaje ;p)
Może ktoś kojarzy w Gliwicach miejsce gdzie zrobią to lepiej/w lepszej cenie?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Jak widzisz regiony maja znaczenie. Nieraz wala takie ceny byś się za przeproszeniem od czepiał bo mechanicy maja tyle roboty ze przebiera tak jest w mojej okolicy dlatego ceny kosmiczne i jeszcze czekasz min 2tyg. Bardzo tanio w twoim rozrzady bo u mnie standard 500zl chyba że takie stare silniki jak abt/abk to 350 a za v nawet i 1500tys. Tuleje tak około 70zl za tylne 150zl.
Wiem że koledze z forum z mojej strony za sprzęgło w ng wolał 700-900 specjalnie go wysyłałem by widział ile kosztuje i żebym sam wiedział ile go skasowac
Wiem że koledze z forum z mojej strony za sprzęgło w ng wolał 700-900 specjalnie go wysyłałem by widział ile kosztuje i żebym sam wiedział ile go skasowac
- mikolajmm
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
- Imię: Mikołaj
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zawiercie
Jestem po wymianie. Skasowali finalnie 350 - wymiana tulei, poduszek silnika i poduszki skrzyni biegów (cena samej wymiany, części dostali)
Przed wymianą zaczęły się jakieś dziwne głuche stuki, na małych nierównościach.
W końcu wsadziłem LEMFÖRDERa na przód, i meyle na tył sanek.
Po wymianie było lepiej, jednak wciąż są głuche stuki z przednich kół. Wymieniłem łączniki stabilizatora bo były luzy (meyle), jest ciszej, ale wciąż sobie postukuje na małych nierównościach.
Nie wiem od czego, acz chyba poczekam na dalszy rozwój sytuacji, bo na stacji diagnostycznej gostek stwierdził jedynie po dłuższych testach, że jest malutki luz na tych tulejach meyle i że to może od tego.
Przed wymianą zaczęły się jakieś dziwne głuche stuki, na małych nierównościach.
W końcu wsadziłem LEMFÖRDERa na przód, i meyle na tył sanek.
Po wymianie było lepiej, jednak wciąż są głuche stuki z przednich kół. Wymieniłem łączniki stabilizatora bo były luzy (meyle), jest ciszej, ale wciąż sobie postukuje na małych nierównościach.
Nie wiem od czego, acz chyba poczekam na dalszy rozwój sytuacji, bo na stacji diagnostycznej gostek stwierdził jedynie po dłuższych testach, że jest malutki luz na tych tulejach meyle i że to może od tego.