Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 80 b3 1.8 RU LPG] problem z gaźnikiem Keihin

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Szymek Okrutnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 gru 2007, 18:37
Imię: Adam
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Ciechocinek

[audi 80 b3 1.8 RU LPG] problem z gaźnikiem Keihin

Post autor: Szymek Okrutnik » 30 gru 2007, 01:18

Moj problem polega na bardzo ograniczonej dynamice auta po przełączeniu z gazu na benzynę. Auto dusi się przy gwałtownym dodaniu gazu i często gaśnie na wolnych obrotach. Audi zostało sprowadzone z niemiec ok poł roku temu i ma bardzo niski przebieg od nowości, zaledwie 70 tyś km. Nie widziało ono wtedy jeszcze gazu a na benzynce pomimo swojej skromnej mocy 75KM miało bardzo dobre przyspieszenie. Niestety ceny benzyny zmusiły mnie do zamontowania Instalacji LPG. Po odebraniu auta od Fachowca stwierdziłem że Audi na gazie chodzi tak samo dynamicznie jak na benzynie i przy tym spalanie na trasie wyniosło poniżej 9 litrow czyli wg. mnie dobry wynik. Ale po przełączeniu na benzynę - dramat, dusi sie i o golnie jest słaba. Według mnie to moze być wina gaźnika ale nie jestem pewien - lepiej znam sie na silnikach dieslowskich. czy mixer(tak nazwał mechanik to plastikowe urzadzenie ktorym gaz wlatuje do gaźnika) może być przyczyną ograniczonej dynamiki na benzynie??Moze ktoś z was miał podobny problem??

vwcorjacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 30 gru 2007, 10:13

Może być ale nie do tego stopnia.na benzynie nie moze jechać gorzej niż na gazie.
Sprawdź działanie elektrozaworu w gażniku,jest taki ''walec" do którego wchodzi jeden przewód z zasilaniem,na przekręconym kluczyku(na zapłonie) odłącz ten przewód i sprawdż czy jest w nim napięcie podobne do napięcia na akumulatorze.TO narazi tyle ,do sprawdzenia.W razie W mam jeszcze inne podejrzenia...

pozdrawiam

a.milewski.mm

Post autor: a.milewski.mm » 30 gru 2007, 14:00

Cześć
U mnie tak samo poza tym, że nie gaśnie na benzynie, ale jakiś muł jest. na gaziku śmiga super, zużycie na trasie ok 7/100 km przy prędkości 130-140. Na benzynie było jakieś 7-8/100 km przy takiej samej prędkości, a więc ok może się zgadzać, na mieście też ok. Ale fakt na benzynie powinien lepiej niż na gazie a jest na odwrót.
Pozdr

vwcorjacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 30 gru 2007, 14:40

Jest dla tego na odwrót że benzyna ci nie bangla jak powinna...i z tąd to złudzenie...

Szymek Okrutnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 gru 2007, 18:37
Imię: Adam
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: Szymek Okrutnik » 30 gru 2007, 14:41

Elektrozawor sprawdziłem i napięcie dochodzi - elektrozawor "cyka" po włączeniu zapłonu. Rownież pompka paliwowa dobrze podaje benzynkę do gaźnika, a filterek założyłem nowy chociaż stary też był drożny. Czym jest sterowna przepustnica II przelotu w gaźniku?? Mechanicznie czy podciśnieniowo?? Może to wina jakiejś pompki przyspieszajacej albo mixer zasłania otwory obok gardzieli w ktore powinno wpadać powietrze i wzbogacać mieszankę... Przed założeniem gazu auto spaliło na trasie z niemiec do polski przy predkości 100 - 110km/h
ok 6,5 litra benzyny na setkę wiec bardzo mało. W mieście było już wiecej bo ok 9-10 litrow ale wg mnie to były dobre wartości bo towarzyszyły im przyjemne osiągi. Na gazie jest dobrze ale na benzynie dramat. Dodam że jak chcę zapalić na benzynie zimne auto to muszę dość długo "Chechłać" i dopiero po jakimś czasie załapuje na ssaniu. Przy odpalaniu pomaga nieco pompowanie pedałem gazu...sam już nie wiem co to

vwcorjacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 30 gru 2007, 14:49

tak, w następnej kolejności miałem typować na pompke tzw"przyśpieszenia"...spawdź ja...

Szymek Okrutnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 gru 2007, 18:37
Imię: Adam
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: Szymek Okrutnik » 30 gru 2007, 15:09

jeżeli chodzi o pompkę: Przy silniku pracującym na wolnych obr. na benzynie oczywiście naciskam palcem na ten dzyndzel od pompki przyspieszacza a wtedy auto na wolnych obrotach zamula czyli mieszanka jest wzbogacona. Przy gwałtownym dodaniu gazu "cypel" naciska na pompkę wiec teoretycznie jest wszystko ok. ale teraz sprawdzę jak auto jedzie na benzynie ze zdjętym mixerem bo jego najbardziej podejrzewam. Nie wierze że gaźnik zepsuł się zaraz po założeniu gazu.

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 02 sty 2008, 18:01

Szymek Okrutnik pisze:mixer zasłania otwory obok gardzieli w ktore powinno wpadać powietrze i wzbogacać mieszankę
sam sobie odpowiedziales na pytanie, mialem ta sama sytuacje...po zdjeciu miksera audiolka zaczela chodzic normalnie na benzynie...nic na to nie poradzisz..trzeba jezdzic na gazie a bynzyne tylko na rozruch :-)

Szymek Okrutnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 gru 2007, 18:37
Imię: Adam
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: Szymek Okrutnik » 03 sty 2008, 14:22

No rzeczywiście po zdjęciu mixera na benzynie auto jeździ tak jak na początku. Jest mocne i zrywne. Ciekawe czy można nabyć mixer o większej średnicy niz ten co jest obecnie (ok 30mm) Posiadam inny mixer o wiekszej średnicy niz ten co mam zamontowany ale jest on od BMW i nie pasuje niestety na moj gaźnik.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 03 sty 2008, 15:19

Maksymalnie można założyć mikser o średnicy 35mm ( powyżej będzie problem z wyregulowaniem gazu . Po przeliczeniu obu powierzchni gardzieli I i II przelotu wychodzi , że mikser powinien mieć około 35mm , żeby nie zatykać gaźnika , a i na gazie lepiej będzie się zbierał . Tylko spożycie gazu troche wzrośnie .

Grzegorz Henyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 28 sty 2007, 15:06
Lokalizacja: Piła

Post autor: Grzegorz Henyk » 20 sty 2008, 21:49

Marko ma rację, trzeba zmienić mixer na większy (miałem to samo) to 30 mm-rowy nie dopuszcza wystarczającej ilości powietrza i dlatego jak mocniej wciśniesz to się dusi. Dodatkowo ostatnio się dowiedziałem, że przewód dostarczający gaz z parownika do mixera powinien mieć przekrój większy niż 12mm średnicy. U mnie gazownik wymienił regulator na wężu na podwójny i dodał jeszcze jeden przewód do mixera to pomogło jeżeli chodzi o jazdę na gazie.

limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: limal19 » 28 lip 2009, 18:48

ja zalozylem kilka dni temu gaz i mam wlasnie mikser 30 mm jest on pekniety i zamontowany w obudowie filtra powietrza a przy 120km /h jak wrzuce na luz to ona mi gasnie a mam wlasnie silnik 1.8 ru jaki ja mam zalozyc mikser i moze znacie nazwe miksera jaki pasuje do mojego gaznika po fachowiec chce mi zalozyc perburga mikser a on niepasuje na kolniez w gazniku noi ma srednice 30mm

[ Dodano: 2009-07-28, 19:28 ]
chlopaki potrzebowal bym zdiecie miksera ktory pasuje do silnika 1.8 RU gaznika keinhel 2 i z tego co wyczytalem uwas to rozmiar gornego otworu w mikserze ma byc 35 mm nie mniej nie wiecej ale fotka bardzo by mi pomogla go znalesc

Awatar użytkownika
piekarelk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:34
Lokalizacja: Warmia/Mazury

Post autor: piekarelk » 09 lis 2009, 19:48

Witam!!!
Widze ze tylko nie ja mam problem na benzynce,na gazie jest ok,na benzie tragedia!! :evil: wolne obroty trzyma,wcisne gaz do dechy(na luzie) zamyka obrotomierz,wlacze bieg i juz sa schody jak normalnie ruszam to jest ok wciskam mocniej pedal gazu obr/silnika 3,5-4tys i zaczyna sie dusic,szarpac!max predkosc na benzynie to 120km/h dalej trzeba leciutko gazem tracac ale i tak nie idzie o wyprzedzaniu to moge zapomniec.Wymienilem:swiece,przewody WN,kopulka+palec,nowy gaznik(po regeneracji firma RENGAZ),nowa pompka paliwa,filtr paliwa,podstawa gaznika i dalej bez efektow jakbym nic nie robil!!!
Podejrzewam kilka rzeczy:taki"filterek"(3przewody paliwowe)przy pokrywie zaworow,zawor elekt co odcina benze na gaz,przewody paliwowe.No i jak tu poczytalem to moze i mixer mam niedobry.
Audi 1.8 benza+lpg 90km NE gazniczek keihin II najprawdopodobniej
http://moto.allegro.pl/item809452451_ga ... rancj.html
identyczny jak na zdjeciu
Dziekuje i pozdrawiam...

marcin2618
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 mar 2009, 13:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: marcin2618 » 10 lis 2009, 20:34

Witajcie mialem ten sam problem mam b3 1,8 w automacie byl milion wersji usterki zaleznie od mechanika ;d ale lekarstwo okazalo sie bardzo proste wymienialem dwa tygodnie temu rozrzad i mechanik(ale taki prawdziwy ) przejzal calosc okazalo sie ze ani gaznik ani skrzynia silnik tez ok, wszystko bylo winą cofnietego ustawienia zaplonu kost naprawy minimalny a auto smiga jak nowe pali laka itd itp
PS.sprawdzcie tylko podstawy gaznikow :-P

powodzenia napiszcie jak poszlo

Awatar użytkownika
Bartiss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 16 gru 2007, 00:11
Lokalizacja: Miłków/Parczew/Wwa

Post autor: Bartiss » 11 lis 2009, 12:42

Ja w moim silniczku też mam taki problem, że jak zimny to nie chce palić na benzynie, graniczy to wręcz z cudem, ale dzisiaj spróbuję odpalić po zdjęciu miksera i zobaczymy czy dalej będzie się dławił jak dodam gazu, bo mam podobne objawy. sprawdzę też przy okazji jaką mam średnicę miksera.o rezultacie poinformuję :) :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl