[B4 1.9 1Z] Nieprawidłowe wskazania temperatury silnika?
[B4 1.9 1Z] Nieprawidłowe wskazania temperatury silnika?
Witam.
Wczoraj wracałem do domu z trasy jakieś 260 km około.
Podczas tej podróży wskazówka temperatury silnika przesuwała się między 70 a 110 stopni. Przez okolo 30 km zawiesiła się na 110, a potem wędrowała między 90 a 100 i okresowo tylko spadała do 70...
Byłem lekko skonfundowany tą sytuacją, ale nie zatrzymywałem się..
Do tej pory wskaźnik temperatury silnika ciągle pokazywał mi około 70 stopni po dłuższej jeździe.
Dodam, że dzisiaj rano jechałem do pracy i po odpaleniu auta wskazówka skoczyła na około 60 stopni, a potem spadła poniżej pierwszej kreski tak jak to zwykle na zimnym silniku.
Miesiąc temu w trasie pękł mi wężyk chłodniczy - taki mały blisko filtra oleju, ale wymieniłem go, wlałem płyn chłodniczy i było ok. Nawet przestało mi go ubywać i myślę, że ten wężyk od dawna puszczał tylko tego nie zauważyłem.
Co to może być? Ciekawe że przy tych 110 nie włączył się wcale wentylator - jeśli tyle w ogóle miał... Nie wpadłem też na to, żeby zobaczyć czy płyn w zbiorniczku się gotował przy tych 110 ...
Wczoraj wracałem do domu z trasy jakieś 260 km około.
Podczas tej podróży wskazówka temperatury silnika przesuwała się między 70 a 110 stopni. Przez okolo 30 km zawiesiła się na 110, a potem wędrowała między 90 a 100 i okresowo tylko spadała do 70...
Byłem lekko skonfundowany tą sytuacją, ale nie zatrzymywałem się..
Do tej pory wskaźnik temperatury silnika ciągle pokazywał mi około 70 stopni po dłuższej jeździe.
Dodam, że dzisiaj rano jechałem do pracy i po odpaleniu auta wskazówka skoczyła na około 60 stopni, a potem spadła poniżej pierwszej kreski tak jak to zwykle na zimnym silniku.
Miesiąc temu w trasie pękł mi wężyk chłodniczy - taki mały blisko filtra oleju, ale wymieniłem go, wlałem płyn chłodniczy i było ok. Nawet przestało mi go ubywać i myślę, że ten wężyk od dawna puszczał tylko tego nie zauważyłem.
Co to może być? Ciekawe że przy tych 110 nie włączył się wcale wentylator - jeśli tyle w ogóle miał... Nie wpadłem też na to, żeby zobaczyć czy płyn w zbiorniczku się gotował przy tych 110 ...
Miałem podobną sytuację. Tylko mi pomiędzy 80 do 100 st tak se latała. I te zmiany nie były jak normalny wzrost czy spadek temperatury tylko w kilka sekund spadła ze 100 do 80 a za chwilę znowu do góry.
Winny okazał się czujnik. Ale dla pewności możesz sprawdzić jak tam mocowanie wskaźnika temperatury do płyty, czy nie zaśniedziałe styki itp
Winny okazał się czujnik. Ale dla pewności możesz sprawdzić jak tam mocowanie wskaźnika temperatury do płyty, czy nie zaśniedziałe styki itp
Po wymianie czujnika ustąpiło? Masz teraz 90?
A jesteś w stanie mi podpowiedzieć gdzie znajdę dokładnie ten czujnik? Może jakieś zdjęcie bo chciałbym go zmienić sam, ale pojęcie o mechanice takie se. Czy trzeba do tego spuszczać płyn chłodniczy?
No u mnie rano na zimnym potrafi podnieść się wskazówka i zaraz opaść z powrotem... Bezsens
A jesteś w stanie mi podpowiedzieć gdzie znajdę dokładnie ten czujnik? Może jakieś zdjęcie bo chciałbym go zmienić sam, ale pojęcie o mechanice takie se. Czy trzeba do tego spuszczać płyn chłodniczy?
No u mnie rano na zimnym potrafi podnieść się wskazówka i zaraz opaść z powrotem... Bezsens
kozdromen, u mnie po wymianie dopiero drugiego czujnika mam 90 st. Miałem jakiś chiński zamiennik i też pokazywał co chciał. Dopiero behr załatwił sprawę. Ale do 1Z jest dużo zamienników nie to co do ng.
Tutaj masz o czujniku gdzie jest.
Tutaj masz o czujniku gdzie jest.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
kozdromen,
temat omawiany dziesiątki, jak nie setki razykozdromen pisze:Po wymianie czujnika ustąpiło? Masz teraz 90?
A jesteś w stanie mi podpowiedzieć gdzie znajdę dokładnie ten czujnik? Może jakieś zdjęcie bo chciałbym go zmienić sam, ale pojęcie o mechanice takie se. Czy trzeba do tego spuszczać płyn chłodniczy?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
w 90% przypadków są te samekozdromen pisze:nigdy nie ma pewności, że objawy będą takie same...
niekozdromen pisze:zyli ten czujnik od wskazań na desce to jest ten niebieski ze zdjęcia z tego tematu?
od wskazań na desce jest szary czujnik
chodź ja obstawiam to co Jarek.
niekozdromen pisze:Czy potrzeba do tej pracy spuszczać płyn chłodniczy?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
wybacz ale nie wiem gdzie to wyczytałaś ale to co opisujesz to występowało najczęściej gdy padał stabilizator napięcia w liczniku i nie było tam nigdzie mowy o żadnym zwarciu jak dobrze pamiętam. Może o nim poczytać bo tematów też jest masa.kozdromen pisze:no ale gdzieś wyczytałem, że jeśli jest zwarcie w instalacji to pokazuje też źle wskaźnik paliwa,
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
kozdromen, napiszę jeszcze raz bo chyba mnie nie rozumiesz, skoro jak twierdzisz świruje ci tylko wskaźnik od temp to zostaw na razie ten stabilizator w spokoju bo najczęściej jego awaria powoduje skoki na wskaźniku temp i paliwa. Skoro paliwo u ciebie ok to to raczej nie jest on przyczyną.
ps takie coś to i dziecko by dąło radę wymienić bo to tylko jedna śrubka
ps takie coś to i dziecko by dąło radę wymienić bo to tylko jedna śrubka
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Bzdury.kozdromen pisze:no ale gdzieś wyczytałem, że jeśli jest zwarcie w instalacji to pokazuje też źle wskaźnik paliwa, a ten działa dobrze - po prostu wskazówka od temperatury podczas jazdy wędruje sobie w wolnym tempie od mniej więcej 70 do 100/110 stopni, ale wentylatory się nie włączają wtedy.
To mówi o zwarciu, uszkodzony czujnik czy tam stabilizator czy nie łaczenie na płytce nie powoduje takiego efektu, tylko kiedy jest zwarcie sygnałowego do masy. Te zwarcie tez moze powpdowac ze teperatura wskaznik skacze.kozdromen pisze:No u mnie rano na zimnym potrafi podnieść się wskazówka i zaraz opaść z powrotem... Bezsens
Obczaj wiazke komory silnika. Gdzies ten kabelek ociera o silnik moze.