[80 B3 1.6D] Przejście z tarczy 256mm na tarcze 280mm
a tarcze z Mondeo I ? 260x24 lub 278x24 ? solidna grubość, mam możliwość kupienia tanio zacisków, ale nie wiem czy gra warta świeczki ale jak na piasty od A80 spasować takie grube tarcze z mondziaka ? Wysokość w przypadku B3 to 46,2 a Mondeo 47 czyli dramatu nie ma różnica znikoma. Rozstaw ten sam otwór centrujący 4mm mniejszy, ale uważam, że to akurat najmniejszy problem robił ktoś taką przeróbkę i kombinował z grubymi wentylowanymi z mondeo mk I ? Tak na chłopskie oko powinny wejść Do tego klocki z mondeo mają większą powierzchnię cierną od naszych 80'tkowych
Rybson91, a grubość ścianki w której są otwory na śruby i otwór centrujący jest ta sama?
inaczej będzie to samo, zresztą zwiększenie średnicy z 256mm na 260mm po za wiekszą pojemnością cieplną nie da Ci większego momentu hamowania.
druga opcja 278mm lub brzmi ciekawie, wtedy by wystarczyło zmienić jarzma te od zestawu 280x22mm i nieco rozszlifować szczelinę na tarcze.
Rybson91,
na Twoim miejscu zamiast kombinować nie wiadomoą poszedłbym sprawdzonym setupem.
kup sobie zaciski z passata B5 z tarczami 288x25mm ewentualnie z sharana, alhambry, i tarcze z alchambry,
można też pójść na wymiary 300x26mm i 314x26m, wtedy odpowiednio jarzma albo od alhambry/sharan z tarczami 300mm albo jarzma 451 do tarcz 314mm. koszt klocków to około 150zł ale jeśli dość długo one wytrzymują w autach dość ciężkich tym dłużej będą wytrzymywać w autach z małą masą własną i będą baaardzo odporne na zagotowanie.
inaczej będzie to samo, zresztą zwiększenie średnicy z 256mm na 260mm po za wiekszą pojemnością cieplną nie da Ci większego momentu hamowania.
druga opcja 278mm lub brzmi ciekawie, wtedy by wystarczyło zmienić jarzma te od zestawu 280x22mm i nieco rozszlifować szczelinę na tarcze.
Rybson91,
na Twoim miejscu zamiast kombinować nie wiadomoą poszedłbym sprawdzonym setupem.
kup sobie zaciski z passata B5 z tarczami 288x25mm ewentualnie z sharana, alhambry, i tarcze z alchambry,
można też pójść na wymiary 300x26mm i 314x26m, wtedy odpowiednio jarzma albo od alhambry/sharan z tarczami 300mm albo jarzma 451 do tarcz 314mm. koszt klocków to około 150zł ale jeśli dość długo one wytrzymują w autach dość ciężkich tym dłużej będą wytrzymywać w autach z małą masą własną i będą baaardzo odporne na zagotowanie.
rozumiem - szukam tylko alternatywy i rozważam różne opcję bo z ciekawości spoglądałem właśnie na mondeo/scorpio wszystko pasuje do B3(według wymiarów jakie podają producenci tarcz) jedynie nieco otwór na piastę trzeba by roztoczyć o 4 mm bo ford ma 64 a audi 68 a co ciekawe wszystkie były wentylowane więc części na złomach jest dużo więcej niż do audi i nie są to '' rarytasy '' a zwykłe wyposażenie. Zaciski na złomach z jarzmami kosztują grosze (ciekawe jak z ich montażem, ale myślę że sprawa na pewno do ogarnięcia) - za 30 zł mam opcję kupić kompletne zaciski na 260x24, a opcja 278x24 jak spoglądałem jest niedużo droższa za 80 zł spokojnie można znaleźć na ośkę komplet. Myślę w tym kierunku pokombinować i chyba się do tego przekonam jak uda mi się to sklecić w całość na pewno zrobię fotostory bo myślę, że to ciekawa alternatywa dla dużo rzadszych kompletów z audi. Jeśli wszystko co sprawdzałem i liczyłem się sprawdzi to wyjdzie, że to tańsza alternatywa dla fabrycznych zestawów a myślę, że opcja 278x24 na klocku z mondeo który ma dużą powierzchnię cierną była by zadowalająca. Skoro w mondeo 2.5 v6 i scorpio to stosowali to muszą być dosyć mocne. Najważniejszy atut takiego zestawu to przede wszystkim cena.
Rybson91, a jaki masz rozstaw śrub mocujących jarzmo do zacisku.
co do wysokości tarczy żeby tarcza Ci pasowała pomimo tej samej wysokości, to musi być ta sama grubość piasty tarczy, a to dlatego że wysokość jest mierzona od zewnętrzej płaszczyzny piasty do wewnętrznej płaszczyzny roboczej tarczy,. mimo że ta sama wysokość jest, to przy innej grubości piasty, większej tarcza wyjdzie nam na zewnątrz, a przy mniejszej siądzie nam głębiej niż w oryginale.
masz gdzieś fotki klocków o których mówisz albo jeszcze lepiej ich wymiary?
bo wymiary klocków od hamulców 288, 300, i 312, 314mm są sporo większe niż, te stosowane w A80
co do wysokości tarczy żeby tarcza Ci pasowała pomimo tej samej wysokości, to musi być ta sama grubość piasty tarczy, a to dlatego że wysokość jest mierzona od zewnętrzej płaszczyzny piasty do wewnętrznej płaszczyzny roboczej tarczy,. mimo że ta sama wysokość jest, to przy innej grubości piasty, większej tarcza wyjdzie nam na zewnątrz, a przy mniejszej siądzie nam głębiej niż w oryginale.
masz gdzieś fotki klocków o których mówisz albo jeszcze lepiej ich wymiary?
bo wymiary klocków od hamulców 288, 300, i 312, 314mm są sporo większe niż, te stosowane w A80
arwam, klocki z mondeo/scorpio mają 156,4/60,5 grubość 19,5 przy zacisku 1 tłoczkowym tłoczek 60mm. Tarcze z ciekawości sprawdzałem w hurtowni motoryzacyjnej i do B3 pasują niemal idealnie - wysokość o której mówisz jest okej - grubość piasto-tarczy różni się o 0,5mm co przesunie tarczę o 1,3mm bardziej w głąb co z niczym nie koliduje, szczerze to tej różnicy nawet nie widziałem jak położyłem obok siebie obie tarcze, w tarczach fordowskich trzeba tylko roztoczyć otwór centrujący o 4mm. Jarzmo-zacisk włożę od mondeo na adapterze(oczywiście z 1 kawałka solidnej blachy) bo raczej będzie potrzebny zdziwiłbym się jakby podeszło pod fabryczne mocowania i było dobrze wycentrowane zobaczymy jak to się przyjmie i jak wyjdzie cenowo.
Ty byłeś pionierem R5 TDI to ja spróbuję coś wymodzić z hamulcami do B3
Zobaczymy czy mój pomysł i wyliczenia się sprawdzą <ok>
Ty byłeś pionierem R5 TDI to ja spróbuję coś wymodzić z hamulcami do B3
Zobaczymy czy mój pomysł i wyliczenia się sprawdzą <ok>
przy tej samej wysokości tarczy , przesunie się ona o tyle ile będzie różnicy grubości pomiędzy jedną a drugą tarczą.Rybson91 pisze:- wysokość o której mówisz jest okej - grubość piasto-tarczy różni się o 0,5mm co przesunie tarczę o 1,3mm bardziej w głąb co z niczym nie koliduje, szczerze to tej różnicy nawet nie widziałem jak położyłem obok siebie obie tarcze,
co do nowatorstwa w B3 to nie tylko nie typowy silnik włożyłem ale też heble składałem według własnego pomysłu, a przynajmniej nie wiem aby ktokolwiek miał takie same hamulce jak u mnie.
P.S. jaką średnicę tłoczków mają te zaciski o których mówisz?
czym bedzie większa tym będzie mocniej hamować przy takim samym nacisku na pedał hamulca ale też będzie pedał głębiej wpadał.
ja mam tylko 3mm różnicy pomiędzy ori zaciskami a nowymi, 57mm ale pedał wcześniej jak wpadał do połowy przy hamowaniu samą siłą wspomagania( nieco przerobione serwo) tak teraz wchodzi na jakieś 3/4 całkowitego skoku pedału hamulca.
z tym że ja mam pompkę 23,8mm a ty będziesz miał albo 20mm albo 22mm, to jest spora różnica.
to także trzeba wziąć pod uwagę żebyś nie musiał przed kazdym hamowaniem pompować hamulcem.
tymbardziej że żeby wykorzystać na max możliwości hamulców, to przy zakładaniu większych i skuteczniejszych zacisków, ( większa średnica tłoczka) a szczególnie w połączeniu z dużymi tarczami trzeba także podciągnąć korektor siły hamowania.
a to dlatego żę teraz przy tym samym ciśnieniu płynu hamulcowego będziesz uzyskiwał znacznie większą siłę hamowania na przedniej osi, żeby przód się za wcześnie nie blokował to trzeba nieco zwiększyć siłę hamowania tyłem.
a to dlatego że przy mniejszym ciśnieniu w obwodzie i obecnośći korektora siły hamowania, tył hamowałby znacznie słabiej co wzmagałoby w/w zjawisko że przód mimo znacznej skuteczności traciłby zbyt wcześnie przyczepność, i nie mógłbyś wykorzystać max skutecznośći układu hamulcowego, bo uzyskane opuźnienia zależą nie tylko od sumarycznych sił hamowania na wszystkich kołach ale także rozkładu mas pomiędzy kołami, a ten zmienia się wraz z rosnącą siłą hamowania.
Witajcie,
Przepraszam, że odgrzewana kotleta. Natomiast nie znalazłem odpowiedzi konkretnie na pytanie, które mnie nurtuje.
Mianowicie chcę polepszyć heble w swojej Niuni 80 B4 sedan. Chciałbym włożyć tarcze hamulcowe 313mm ze Sharana + zaciski dwutłoczkowe z passata b5. Czy macie doświadczenia w montażu takiego customu? Czy jarzmo podchodzi p&p?
Przepraszam, że odgrzewana kotleta. Natomiast nie znalazłem odpowiedzi konkretnie na pytanie, które mnie nurtuje.
Mianowicie chcę polepszyć heble w swojej Niuni 80 B4 sedan. Chciałbym włożyć tarcze hamulcowe 313mm ze Sharana + zaciski dwutłoczkowe z passata b5. Czy macie doświadczenia w montażu takiego customu? Czy jarzmo podchodzi p&p?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Wiem, wiem. Obecnie mam tarcze 256mm/22. Założyłem na próbę 280/22 te większe do zacisku jednotloczkowego. Jest jeszcze lepiej.
Może ma ktoś doświadczenie jakie podejdą największe tarcze do rozstawu 4x108, żeby zamontować w 80 B4. Te z Sharana 313mm wydają się być ciekawe. Ale znowu rozstaw nie taki. Kuszą mnie zaciski dwutłoczkowe także Felgi na chwile obecna mam 17”. Na zimę inne alufelgi 17”
Może ma ktoś doświadczenie jakie podejdą największe tarcze do rozstawu 4x108, żeby zamontować w 80 B4. Te z Sharana 313mm wydają się być ciekawe. Ale znowu rozstaw nie taki. Kuszą mnie zaciski dwutłoczkowe także Felgi na chwile obecna mam 17”. Na zimę inne alufelgi 17”
Przepraszam za wygrzebanie tematu, jednakże sam po cichu zastanawiam się nad zmianami w układzie hamulcowym. Często "targam" za sobą przyczepkę. W codziennej jeździe hamulce są "jako-tako", tak z przyczepką robi się nieciekawie.
Może ktoś z obeznanych pociągnąć temat? Czy przy wymianie na wentylowane z B3 trzeba stosować jakieś dodatkowe zmiany? Swap na większe hamulce raczej nie wchodzi w rachubę, bo chcę zostawić felgi 14" na zimę, a przy większych hamulcach ta felga nie wejdzie.arwam pisze:jeśli masz zużyte tarcze to zmień na tarcze wentylowane ale z B3, średnica jest co prawda ta sama ale za to pojemność cieplna tarczy już zdecydowanie większa co się daje już przy pierwszym hamowaniu, z większej prędkości odczuć.
Rozumiem, że zaciski Girling 54 to opcja, bądź przeszczep z innego auta, bądź innej wersji silnikowej? I nie mam ich seryjnie w aucie?arwam pisze:Ty masz lżejsze auto, a szczególnie lżejszy silnik R4 więc moim zdaniem wystarczą spokojnie tarcze 256x22mm + zaciski Girling 54 i nowe klocki.