Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Planowanie głowicy 2.3NG 100kW zwiększenie stopnia sprężania

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Planowanie głowicy 2.3NG 100kW zwiększenie stopnia sprężania

Post autor: Aleksander_PL » 08 lip 2018, 15:50

Siemanko! Mam 2.3E NG1 100kW ze stopniem sprężania 10:1. Przed rozbiórką silnika miał 12-12.5 bara/cylinder. W głowicy są 40mm zawory dolotowe i będzie też porting (min. rozpiłowanie ścianki tuż koło zaworu dolotowego). Uszczelki pod głowicą które demontowałem z NG mają 1.80-1.85mm grubości. Komora spalania w głowicy ma 29ml pojemności. Czy zatem mogę splanować głowicę o 1.6mm w celu podniesienia stopnia sprężania? Może da się deczko więcej? Chcę z EFI jeździć nadal na Pb95 i LPG na Blosie.

[ Dodano: 2018-07-08, 15:50 ]
I dalej: Cały silnik ma objętość skokową 2309cm3, tj Objętość skokowa cylindra wynosi 461.8cm3. Objętość komory spalania liczę w 3 etapach: komora w głowicy wyszła mi 28-29ml, uszczelka przy grubości 1.8 i średnicy cylindra ma 9.6ml. Muszę jeszcze strzykawką sprawdzić jak wygląda sprawa z tłokiem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga