Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 2.0 ABK] Dwa rodzaje uszczelek pokrywy zaworów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

[B4, 2.0 ABK] Dwa rodzaje uszczelek pokrywy zaworów

Post autor: Norton9988 » 06 lip 2018, 11:07

Witam,
chciałem kupić w sklepie uszczelkę pod pokrywę zaworów i okazało się, że są dwa typy uszczelek gumowych (447.050 oraz 915.653, obie elringa). Różnią się grubością gumy półksiężyca od strony rozrządu. Jak rozpoznać, która jest odpowiednia. U mnie uszczelka poci się właśnie od strony rozrządu,może przez zły typ uszczelki? Jakby co to podaję numer mojej głowicy: 048 103 373

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lip 2018, 12:34

Ruznica to nie półksiężyc a dystanse na śrubę pokrywy jedna uszczelka ma druga nie poznsz po szpilce do przykrecania pokrywy jak zwykła to potrzebne bujesz uszczelki z dystansem a jak szpilka ma zgrubienie to uszczelka bez dystansu.

Ta uszczelk z dystansem idzie wykorzystać też do tego drugiego typu wystarczy z uszczelki polamac wyciągnąć dystans.

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 06 lip 2018, 12:52

Widocznie sprzedawca się pomylił. A mógłbyś mi opisać dokładnie tą różnicę między szpilkami? W, którym miejscu występuje to zgrubienie? Na wszystkich szpilkach?

Miałbym jeszcze jedno pytanie, stosować dodatkowo silikon, czy lepiej nie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lip 2018, 13:22

Silikon nie tylko porządnie wyczyścić. Zdjęć ci nie pokaże bo pisze z telefonu chodzi o wszystkie szpilki pokrywy były dwa rodzaje dlatego uszczelka dwa rodzaje. Tak tlumaczac to cała szpilka fi6 czy szpilka fi6 a po środku fi8

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 06 lip 2018, 13:40

Coś takiego?

https://www.fotosik.pl/zdjecie/279101f1799031fd

Znalazłem to w temacie, ale dotyczącym uszczelki korek czy guma. Właśnie tam znalazłem, że jeśli jest ten kołnierz to musi być uszczelka z gumy, a jak go nie ma to montuje się korek. Mam rozumieć, że gumowa uszczelka z dystansem jest zamiennikiem uszczelki z korka?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lip 2018, 17:04

o oto chodzi, temat tyczył b3 pewnie a b4 montowali tylko gumowe

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 09 lip 2018, 18:30

Szpilki bez kołnierza, uszczelka z dystansem, wszystko dokładnie odtłuszczone, a olej dalej leci. Po kilku kilometrach po wytarciu robi się spora kropla oleju. Pokrywa może być krzywa? Jeśli tak to jak to sprawdzić?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lip 2018, 21:42

Zdjecie... Wycieku, gdzie jak...


Pewnie rogów nie smarowałeś klejem???

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 09 lip 2018, 22:20

Po wytarciu do sucha i przejechaniu zaledwie kilku kilometrów pojawia się trochę oleju jak na zdjęciu poniżej. Jest to od strony rozrządu,przy kolektorze ssącym.

https://tufotki.pl/UP5fP

Niczym nie smarowałem. O jakim kleju mowa?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lip 2018, 23:00

Z v6 ale ta sama zasada


Obrazek

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 10 lip 2018, 04:30

Po demontażu próbować na tej samej uszczelce, czy kupić nową? A jakiś odpowiednik tego kleju, a jakbym zastosował silikon temperaturoodporny?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 lip 2018, 07:46

Ja stosuje uszczelniacz do gwintów bo jest rzadki , czy sylikon to nie powiem ale musi uzupełnić szparę na panewce wałka jeżeli jest. Wogóle jak robiłeś rozrząd to trzeba było tam wymienić uszczelniacz wałka i położyć na nowo panewkę.

Na tej samej przecież jest nowa i jeszcze nie stwardniała.

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 22 lip 2018, 19:58

Poprzedni właściciel wymieniał szklanki, więc mógł coś tam nabroić przy tej panewce. Uszczelniacz wymieniałem, panewki niestety nie ruszałem. A podałbyś dokładną nazwę tego uszczelniacza do gwintów jakiego ty użyłeś?

[ Dodano: 2018-07-22, 19:58 ]
Nie mogę opanować tego wycieku zly_ .
Jak kupiłem samochód na samym początku była założona uszczelka ta pierwsza ze zdjęcia (ta cieńsza)
Potem wymieniłem na tą drugą niby z dystansem chociaż sam już nie wiem (grubsza, ta druga na zdjęciu), dalej leciało.
Teraz dałęm silikonu na całej długości. I jestem trochę zły na siebie, bo trochę wyszło na go na boki. Nie wiem czy to odpalać. Czy to prawda, że taki kawałek może się urwać i zapchać smok pompy olejowej. albo kanał wodny? Raczej nie powinno w tak starym typie silnika, ale czy na forum, ktoś odnotował taki przypadek?

https://tufotki.pl/y2asF

Która uszczelka jest odpowiednia do mojego motoru, dodam, że szpilki proste, bez żadnych zgrubień.

Czy kolega @Jarewa pomoże :-) ?
Ostatnio zmieniony 22 lip 2018, 21:26 przez Norton9988, łącznie zmieniany 1 raz.

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

[B4, 2.0 ABK] Silikon, a zapchany smok pompy olejowej

Post autor: Norton9988 » 22 lip 2018, 20:25

Witam,
nałożyłem dzisiaj ponownie uszczelkę pod pokrywę zaworów. Trochę wkurzony tymi wyciekami dałem całą uszczelkę od spodu i nad uszczelkę silikonu. Teraz po złożeniu widzę, że z jednej strony wyszło silikonu na bok i trochę przy rozrządzie (musiało trochę sporo wyjść, bo widać po za kołnierzem). Dalej ciężko stwierdzić, bo przeszkadza ten kołnierz. Starałem się, żeby było go mało, ale i tak wyszło sporo.
Czy takie wystające kawałeczki od wewnątrz, mogą się z czasem urwać i narobić bałaganu, typu zatkany smok pompy olejowej. Raczej nie powinno w tak starym typie silnika, ale czy na forum, ktoś odnotował taki przypadek?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lip 2018, 20:59

A pokaz zdjęcie od strony wałka rozrządu by było wiadac simering

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl