[B4 1.9 1Z] Wyciek oleju przy bloku silnika
[B4 1.9 1Z] Wyciek oleju przy bloku silnika
Panowie,
pomocy! Już nerwowo przestaje wyrabiać
Zawsze w mojej Audiczce miałem problem z wyciekiem oleju przy bloku silnika, tam gdzie mocowana jest podstawa filtra oleju... w końcu się za to zabrałem - poszła na wymianę uszczelka metalowa przy bloku silnika (028115441C) i o-ring gumowy przy chłodniczce.
Z chłodniczki przestało się sączyć... ale przy bloku dalej ciekło... dałem 2-gi raz do mechanika... tym razem zrobił nową uszczelkę z silikonem... było sucho, tj. wytrzymało bez wycieku 1000km... po czym znowu ciekło...
Zakasałem rękawy, sam zrobiłem, specjalny silikon do 350C olejoodporny, nowa uszczelka, wszystko po bożemu przeszlifowane i odtłuszczone... 10km i znowu cieknie... po prostu brak mi słów...
Co może być nie tak? Jakieś sugestie?
Podobno jest jakiś zaworek (077103175B), ja go u siebie nie widziałem (może siedział głębiej i nie zwróciłem uwagi), może on mieć jakieś znaczenie?
Z czego powinna być ta uszczelka wykonana i jak wyglądała w oryginale?
Zdjęcia:
FOTO 1
FOTO 2
PS: uszczelek używałem ELRING i TOPRAN
PPS: auto jest w 100% sprawne, pomijając ten wyciek...
Pozdrawiam, Doman.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2018-06-01, 16:15 ]
Pkt 15 regulaminu forum!
pomocy! Już nerwowo przestaje wyrabiać
Zawsze w mojej Audiczce miałem problem z wyciekiem oleju przy bloku silnika, tam gdzie mocowana jest podstawa filtra oleju... w końcu się za to zabrałem - poszła na wymianę uszczelka metalowa przy bloku silnika (028115441C) i o-ring gumowy przy chłodniczce.
Z chłodniczki przestało się sączyć... ale przy bloku dalej ciekło... dałem 2-gi raz do mechanika... tym razem zrobił nową uszczelkę z silikonem... było sucho, tj. wytrzymało bez wycieku 1000km... po czym znowu ciekło...
Zakasałem rękawy, sam zrobiłem, specjalny silikon do 350C olejoodporny, nowa uszczelka, wszystko po bożemu przeszlifowane i odtłuszczone... 10km i znowu cieknie... po prostu brak mi słów...
Co może być nie tak? Jakieś sugestie?
Podobno jest jakiś zaworek (077103175B), ja go u siebie nie widziałem (może siedział głębiej i nie zwróciłem uwagi), może on mieć jakieś znaczenie?
Z czego powinna być ta uszczelka wykonana i jak wyglądała w oryginale?
Zdjęcia:
FOTO 1
FOTO 2
PS: uszczelek używałem ELRING i TOPRAN
PPS: auto jest w 100% sprawne, pomijając ten wyciek...
Pozdrawiam, Doman.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2018-06-01, 16:15 ]
Pkt 15 regulaminu forum!
Ostatnio zmieniony 01 cze 2018, 16:13 przez TheDoman, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Oryginalna uszczelka to była elring i była grubości jak uszczelka pod kolektor wydechowy , a dziś to robią taki szmelc i ma grubość żyletki.
Rozbierz wszystko , poczekaj aż spłynie trochę oleju, odtłuść wszystko wokół zmywaczem do hamulców , powierzchnie bloku posmaruj reinzosilem i podstawy filtra oleju też , załóż uszczelkę i skręć wszystko , zostaw na noc żeby związało dobrze.
U siebie przy remoncie składałem własnie na reinzosil i jest sucho.
Rozbierz wszystko , poczekaj aż spłynie trochę oleju, odtłuść wszystko wokół zmywaczem do hamulców , powierzchnie bloku posmaruj reinzosilem i podstawy filtra oleju też , załóż uszczelkę i skręć wszystko , zostaw na noc żeby związało dobrze.
U siebie przy remoncie składałem własnie na reinzosil i jest sucho.
Witam,
wymieniłem ponownie uszczelkę... wyczyszczone ze starego brudu, przejechane papierem ściernym na błysk, odtłuszczone i wysuszone. Tym razem zrobiłem na polecony Reinzosil.
10km i znowu cieknie...
Jedyne co mi przychodzi do głowy to;
1. za duże ciśnienie oleju (jest to w ogóle możliwe?)
2. cieknie z innego miejsca (spróbuje jutro ustalić)
Jakieś sugestie? :shock:
PS: Czy ktoś wie gdzie znajduje się zawór regulujący w pompie oleju? Patrze, patrze i ETKA tego nie widzi...???
Pozdrawiam, Doman.
wymieniłem ponownie uszczelkę... wyczyszczone ze starego brudu, przejechane papierem ściernym na błysk, odtłuszczone i wysuszone. Tym razem zrobiłem na polecony Reinzosil.
10km i znowu cieknie...
Jedyne co mi przychodzi do głowy to;
1. za duże ciśnienie oleju (jest to w ogóle możliwe?)
2. cieknie z innego miejsca (spróbuje jutro ustalić)
Jakieś sugestie? :shock:
PS: Czy ktoś wie gdzie znajduje się zawór regulujący w pompie oleju? Patrze, patrze i ETKA tego nie widzi...???
Pozdrawiam, Doman.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Wpakowałem kamerkę pod maskę i nagrałem skąd cieknie...
...nic się nie zmienia, cieknie skąd ciekło, widać jak kropla "się rodzi" na dole bloku silnika przy łączeniu z podstawą filtra...
Też bym myślał że mam jakąś nierówność, ale metalowa uszczelka zagniata się bardzo ładnie, więc to raczej nie to... ech.
W tygodniu kontrolnie sprawdzę ciśnienie oleju.
Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?
Pozdrawiam, Doman.
...nic się nie zmienia, cieknie skąd ciekło, widać jak kropla "się rodzi" na dole bloku silnika przy łączeniu z podstawą filtra...
Też bym myślał że mam jakąś nierówność, ale metalowa uszczelka zagniata się bardzo ładnie, więc to raczej nie to... ech.
W tygodniu kontrolnie sprawdzę ciśnienie oleju.
Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?
Pozdrawiam, Doman.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
MarcinexB4, jest to jakiś pomysł i niedrogi (używka)... tylko zastanawiam się co tam miałoby być co wpływa na obecną sytuację?
Mój "mechanik" zarzucił teorię że może "dmuchać" z silnika (pierścienie) i stąd wywala olej. Możliwe to? Skoro jest moc...
Póki co umówiłem się na pomiar kompresji na silniku i pomiar ciśnienia oleju. Dam znać co wyszło...
Mój "mechanik" zarzucił teorię że może "dmuchać" z silnika (pierścienie) i stąd wywala olej. Możliwe to? Skoro jest moc...
Póki co umówiłem się na pomiar kompresji na silniku i pomiar ciśnienia oleju. Dam znać co wyszło...
Hej,
pomiary zrobione. Silnik rozgrzany do nominalnej i 1h po zgaszeniu mierzone (po dojechaniu do mechanika i odczekaniu, więc pewnie silnik ok 60C miał).
Kompresja wyszła 25-26 bar na każdym garnku. Ciśnienie oleju na jałowych ok 2 bar, na maksymalnych 5 bar.
Sprawdziłem też przedmuchy... trochę dmucha z dołu silnika ale zanika przy większych obrotach (?), mocniej dmucha z głowicy co jest dziwne bo była robiona ok 3 lata temu, ale i tak nie są to jakieś straszne przedmuchy.
Więc niby dobrze, tak? A dalej cieknie...
bociek22, ja nie podejrzewam niczego innego, bo jak mechanik raz zrobił (nie ruszając niczego innego), to wytrzymało z 1k km. A teraz klops...
[ Dodano: 2018-06-30, 09:29 ]
Panowie,
pytanie; wg. ETKA podstawa filtra powinna mieć nr. 028115405Q - nigdzie nie ma takiego czegoś. Ja mam założoną podstawę z nr. 053115417D i jest ona do znalezienia. Czy moglibyście zobaczyć jakie nr. podstaw macie w swoich 1Z(widać od góry, nic nie trzeba demontować)?
Pozdrawiam, Doman.
pomiary zrobione. Silnik rozgrzany do nominalnej i 1h po zgaszeniu mierzone (po dojechaniu do mechanika i odczekaniu, więc pewnie silnik ok 60C miał).
Kompresja wyszła 25-26 bar na każdym garnku. Ciśnienie oleju na jałowych ok 2 bar, na maksymalnych 5 bar.
Sprawdziłem też przedmuchy... trochę dmucha z dołu silnika ale zanika przy większych obrotach (?), mocniej dmucha z głowicy co jest dziwne bo była robiona ok 3 lata temu, ale i tak nie są to jakieś straszne przedmuchy.
Więc niby dobrze, tak? A dalej cieknie...
bociek22, ja nie podejrzewam niczego innego, bo jak mechanik raz zrobił (nie ruszając niczego innego), to wytrzymało z 1k km. A teraz klops...
[ Dodano: 2018-06-30, 09:29 ]
Panowie,
pytanie; wg. ETKA podstawa filtra powinna mieć nr. 028115405Q - nigdzie nie ma takiego czegoś. Ja mam założoną podstawę z nr. 053115417D i jest ona do znalezienia. Czy moglibyście zobaczyć jakie nr. podstaw macie w swoich 1Z(widać od góry, nic nie trzeba demontować)?
Pozdrawiam, Doman.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
TheDoman pisze:Hej,
pomiary zrobione. Silnik rozgrzany do nominalnej i 1h po zgaszeniu mierzone (po dojechaniu do mechanika i odczekaniu, więc pewnie silnik ok 60C miał).
Kompresja wyszła 25-26 bar na każdym garnku. Ciśnienie oleju na jałowych ok 2 bar, na maksymalnych 5 bar.
Sprawdziłem też przedmuchy... trochę dmucha z dołu silnika ale zanika przy większych obrotach (?), mocniej dmucha z głowicy co jest dziwne bo była robiona ok 3 lata temu, ale i tak nie są to jakieś straszne przedmuchy.
Więc niby dobrze, tak? A dalej cieknie...
bociek22, ja nie podejrzewam niczego innego, bo jak mechanik raz zrobił (nie ruszając niczego innego), to wytrzymało z 1k km. A teraz klops...
[ Dodano: 2018-06-30, 09:29 ]
Panowie,
pytanie; wg. ETKA podstawa filtra powinna mieć nr. 028115405Q - nigdzie nie ma takiego czegoś. Ja mam założoną podstawę z nr. 053115417D i jest ona do znalezienia. Czy moglibyście zobaczyć jakie nr. podstaw macie w swoich 1Z(widać od góry, nic nie trzeba demontować)?
Pozdrawiam, Doman.
Podstawy filtra są takie same w każdym 1.9tdi raczej... tak więc numerami bym się nie sugerował, tylko po prostu podjechać na szrot i kupić, ewentualnie wyjąć swoją i wtedy podjechać
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Hej,
problem rozwiązany. Gwoli ścisłości są 2 podstawy pod filtr oleju i z 5 nr. kat. tych samych, więc szukaj wiatru w polu... tak czy siak... okazało się że cieknie z pompy podciśnienia hamulca... oring był wywalony...
Co więcej, oczywiście, dostępny zamiennik był do bani... za mała grubość oringa, no i też odrobinkę potrafiło pociec... jako że dodatkowo urwałem kruciec (idący dalej wężem do serwa hamulca), to zamówiłem pompę-używkę za 20zł która była nowsza i miała ori-oring. Założyłem i... święty spokój. Dla pewności jeszcze później złożyłem drugi raz na silikon. I ta-dam... nie cieknie... (nerwica)...
Dzięki wszystkim za pomoc
Pozdrawiam, Doman.
problem rozwiązany. Gwoli ścisłości są 2 podstawy pod filtr oleju i z 5 nr. kat. tych samych, więc szukaj wiatru w polu... tak czy siak... okazało się że cieknie z pompy podciśnienia hamulca... oring był wywalony...
Co więcej, oczywiście, dostępny zamiennik był do bani... za mała grubość oringa, no i też odrobinkę potrafiło pociec... jako że dodatkowo urwałem kruciec (idący dalej wężem do serwa hamulca), to zamówiłem pompę-używkę za 20zł która była nowsza i miała ori-oring. Założyłem i... święty spokój. Dla pewności jeszcze później złożyłem drugi raz na silikon. I ta-dam... nie cieknie... (nerwica)...
Dzięki wszystkim za pomoc
Pozdrawiam, Doman.