Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Wyciek oleju przy bloku silnika

ODPOWIEDZ
TheDoman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 27 lut 2016, 22:48

[B4 1.9 1Z] Wyciek oleju przy bloku silnika

Post autor: TheDoman » 01 cze 2018, 12:14

Panowie,

pomocy! Już nerwowo przestaje wyrabiać zly_

Zawsze w mojej Audiczce miałem problem z wyciekiem oleju przy bloku silnika, tam gdzie mocowana jest podstawa filtra oleju... w końcu się za to zabrałem - poszła na wymianę uszczelka metalowa przy bloku silnika (028115441C) i o-ring gumowy przy chłodniczce.
Z chłodniczki przestało się sączyć... ale przy bloku dalej ciekło... dałem 2-gi raz do mechanika... tym razem zrobił nową uszczelkę z silikonem... było sucho, tj. wytrzymało bez wycieku 1000km... po czym znowu ciekło...
Zakasałem rękawy, sam zrobiłem, specjalny silikon do 350C olejoodporny, nowa uszczelka, wszystko po bożemu przeszlifowane i odtłuszczone... 10km i znowu cieknie... po prostu brak mi słów...

Co może być nie tak? Jakieś sugestie?

Podobno jest jakiś zaworek (077103175B), ja go u siebie nie widziałem (może siedział głębiej i nie zwróciłem uwagi), może on mieć jakieś znaczenie?

Z czego powinna być ta uszczelka wykonana i jak wyglądała w oryginale?

Zdjęcia:
FOTO 1
FOTO 2

PS: uszczelek używałem ELRING i TOPRAN
PPS: auto jest w 100% sprawne, pomijając ten wyciek...

Pozdrawiam, Doman.

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2018-06-01, 16:15 ]
Pkt 15 regulaminu forum!
Ostatnio zmieniony 01 cze 2018, 16:13 przez TheDoman, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 cze 2018, 15:18

Oryginalna uszczelka to była elring i była grubości jak uszczelka pod kolektor wydechowy , a dziś to robią taki szmelc i ma grubość żyletki.

Rozbierz wszystko , poczekaj aż spłynie trochę oleju, odtłuść wszystko wokół zmywaczem do hamulców , powierzchnie bloku posmaruj reinzosilem i podstawy filtra oleju też , załóż uszczelkę i skręć wszystko , zostaw na noc żeby związało dobrze.
U siebie przy remoncie składałem własnie na reinzosil i jest sucho.

TheDoman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 27 lut 2016, 22:48

Post autor: TheDoman » 08 cze 2018, 20:11

Witam,

wymieniłem ponownie uszczelkę... wyczyszczone ze starego brudu, przejechane papierem ściernym na błysk, odtłuszczone i wysuszone. Tym razem zrobiłem na polecony Reinzosil.
10km i znowu cieknie...

Jedyne co mi przychodzi do głowy to;
1. za duże ciśnienie oleju (jest to w ogóle możliwe?)
2. cieknie z innego miejsca (spróbuje jutro ustalić)

Jakieś sugestie? :shock:

PS: Czy ktoś wie gdzie znajduje się zawór regulujący w pompie oleju? Patrze, patrze i ETKA tego nie widzi...???

Pozdrawiam, Doman.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 cze 2018, 22:39

Jedynie co mi przychodzi do głowy , to chyba , że nie masz idealnej płaszczyny.
Bo po takim zabiegu gdzie składana podstawa z nowa uszczelka i masą uszczelniająca , to nie powinno nic pocić się.

TheDoman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 27 lut 2016, 22:48

Post autor: TheDoman » 09 cze 2018, 12:18

Wpakowałem kamerkę pod maskę i nagrałem skąd cieknie...
...nic się nie zmienia, cieknie skąd ciekło, widać jak kropla "się rodzi" na dole bloku silnika przy łączeniu z podstawą filtra...

Też bym myślał że mam jakąś nierówność, ale metalowa uszczelka zagniata się bardzo ładnie, więc to raczej nie to... ech.

W tygodniu kontrolnie sprawdzę ciśnienie oleju.

Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie? :-/

Pozdrawiam, Doman.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 09 cze 2018, 23:30

Może wypadałoby się pokusić o wymianę całej podstawy filtra oleju? Myślę że to nie jest majątek, a może akurat być tym trafem w 10 :)
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

TheDoman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 27 lut 2016, 22:48

Post autor: TheDoman » 12 cze 2018, 19:50

MarcinexB4, jest to jakiś pomysł i niedrogi (używka)... tylko zastanawiam się co tam miałoby być co wpływa na obecną sytuację? mysli_

Mój "mechanik" zarzucił teorię że może "dmuchać" z silnika (pierścienie) i stąd wywala olej. Możliwe to? Skoro jest moc...
Póki co umówiłem się na pomiar kompresji na silniku i pomiar ciśnienia oleju. Dam znać co wyszło... :-?

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 12 cze 2018, 21:25

mi tez olej sie pokazuje w miejscu gdzie sprawdza się punkt 0 wału i wydaje mi sie że to nie podstawa filtra a uszczelniacz na wale od strony skrzyni

TheDoman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 27 lut 2016, 22:48

Post autor: TheDoman » 30 cze 2018, 09:29

Hej,

pomiary zrobione. Silnik rozgrzany do nominalnej i 1h po zgaszeniu mierzone (po dojechaniu do mechanika i odczekaniu, więc pewnie silnik ok 60C miał).

Kompresja wyszła 25-26 bar na każdym garnku. Ciśnienie oleju na jałowych ok 2 bar, na maksymalnych 5 bar.
Sprawdziłem też przedmuchy... trochę dmucha z dołu silnika ale zanika przy większych obrotach (?), mocniej dmucha z głowicy co jest dziwne bo była robiona ok 3 lata temu, ale i tak nie są to jakieś straszne przedmuchy.

Więc niby dobrze, tak? A dalej cieknie... bezradny_

bociek22, ja nie podejrzewam niczego innego, bo jak mechanik raz zrobił (nie ruszając niczego innego), to wytrzymało z 1k km. A teraz klops...

[ Dodano: 2018-06-30, 09:29 ]
Panowie,

pytanie; wg. ETKA podstawa filtra powinna mieć nr. 028115405Q - nigdzie nie ma takiego czegoś. Ja mam założoną podstawę z nr. 053115417D i jest ona do znalezienia. Czy moglibyście zobaczyć jakie nr. podstaw macie w swoich 1Z(widać od góry, nic nie trzeba demontować)?

Pozdrawiam, Doman.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 30 cze 2018, 11:13

TheDoman pisze:Hej,

pomiary zrobione. Silnik rozgrzany do nominalnej i 1h po zgaszeniu mierzone (po dojechaniu do mechanika i odczekaniu, więc pewnie silnik ok 60C miał).

Kompresja wyszła 25-26 bar na każdym garnku. Ciśnienie oleju na jałowych ok 2 bar, na maksymalnych 5 bar.
Sprawdziłem też przedmuchy... trochę dmucha z dołu silnika ale zanika przy większych obrotach (?), mocniej dmucha z głowicy co jest dziwne bo była robiona ok 3 lata temu, ale i tak nie są to jakieś straszne przedmuchy.

Więc niby dobrze, tak? A dalej cieknie... bezradny_

bociek22, ja nie podejrzewam niczego innego, bo jak mechanik raz zrobił (nie ruszając niczego innego), to wytrzymało z 1k km. A teraz klops...

[ Dodano: 2018-06-30, 09:29 ]
Panowie,

pytanie; wg. ETKA podstawa filtra powinna mieć nr. 028115405Q - nigdzie nie ma takiego czegoś. Ja mam założoną podstawę z nr. 053115417D i jest ona do znalezienia. Czy moglibyście zobaczyć jakie nr. podstaw macie w swoich 1Z(widać od góry, nic nie trzeba demontować)?

Pozdrawiam, Doman.


Podstawy filtra są takie same w każdym 1.9tdi raczej... tak więc numerami bym się nie sugerował, tylko po prostu podjechać na szrot i kupić, ewentualnie wyjąć swoją i wtedy podjechać :)
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 cze 2018, 19:12

Podstawy filtra oleju są dwa rodzaje.
W jednej czujniki są na górze , a w drugiej szary czujnik jest wkręcany na dole.

TheDoman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 27 lut 2016, 22:48

Post autor: TheDoman » 12 lip 2018, 21:06

Hej,

problem rozwiązany. Gwoli ścisłości są 2 podstawy pod filtr oleju i z 5 nr. kat. tych samych, więc szukaj wiatru w polu... tak czy siak... okazało się że cieknie z pompy podciśnienia hamulca... oring był wywalony... :/
Co więcej, oczywiście, dostępny zamiennik był do bani... za mała grubość oringa, no i też odrobinkę potrafiło pociec... jako że dodatkowo urwałem kruciec (idący dalej wężem do serwa hamulca), to zamówiłem pompę-używkę za 20zł która była nowsza i miała ori-oring. Założyłem i... święty spokój. Dla pewności jeszcze później złożyłem drugi raz na silikon. I ta-dam... nie cieknie... (nerwica)...

Dzięki wszystkim za pomoc :-)

Pozdrawiam, Doman.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga