Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B1 ''żółtek''

Prezentacja w/w od 1972r do 1986.
MarioGTI

Audi 80 B1 ''żółtek''

Post autor: MarioGTI » 02 lip 2018, 19:51

Witam wszystkich serdecznie. W końcu mam troszkę wolnego czasu aby coś w końcu napisać o moim ''zółtku''. W końcu powiedzmy, że już został odrestaurowany w 100 % w tym roku i odrazu tak z grubej rury pokazałem się w tym miesiącu na MotoLegends w Sosnowcu. Wyszło pozytywnie :) Jeżeli by ktoś z was chciał zagłosować na ''żółtka'' na klasyk miesiąca można oddać głos nawet kilka bo z lapka i komórki też uznaje podaje linka a jest na samym dole !!! ,z góry dziękuje a reszta zdjęć i całego mojego opowiadania histori odbudowy jutro na 100% będzie po pracy jak wróce. Pozdro i do jutra piwoa80

Audi 80 B1 TYP 82
Rok Produkcji - 1977
Nadwozie - Sedan
Silnik 1.6 benz FS
Napęd - Ośka
Moc- 72 KM
Modyfikacje- Orginał
Wersja - Szewdzka ( spryski reflektorów ,dogrzewanie silnika '' ala webasto''

ObrazekObrazekObrazekObrazek



[ Dodano: 2018-07-02, 19:51 ]
Jeżeli ktoś chce moje wypociny ciężke poczytać bardzo proszę taka mała czytanka :)

Moja historia z audi zaczęła się ponad 4 lata a dokładnie 20 grudnia 2014 roku temu w grudniu . Jestem fanem samochodów z grupy Vag ,i takiego też szukałem. Z początku szukałem golfa mk1 ,mk2 ,vw jette ,i innych ,ale jednak chciałem coś innego niż te popularne obecnie samochody. Po długim poszukiwaniu w końcu się trafił. Samochód sprowadzony z Szwecji z spryskiwaczami reflektorów ,specjalnym dogrzewaniem silnika ,i urządzeniem coś jakby teraźniejszy filtr DPF, bardzo rzadko spotykany w tym modelu. Gdy tylko zobaczyłem ten kanarkowy kolor wiedziałem, że to będzie to auto. Bez chwili zastanowienia telefon do mojego znajomego też mechanika i w drogę. Po przyjeździe od razu szybkie oglądanie karoseri ,bo priorytetem dla mnie była zdrowa blacha. Po oględzinach okazało się , że audi jest w dobrej kondycji jeżeli chodziło o blacharkę, jedynym minusem był źle zabezpieczony kiedyś otwór po antenie radiowej w lewym błotniku i rdza zajęła go prawie całego, a na reszcie elementów czyli przedni pas ,drzwi były delikatne kropki ‘’rudej ‘’ od kamyków z Szwecji bo tam jeździł. Reszta elementów była w bardzo dobrym stanie jeżeli chodzi o wnętrze brakowało kilku drobnych rzeczy wyposażenia ,obecnie jestem na etapie kompletowania. Nic więcej nie pozostało tylko negocjacja ceny i zakup. Samochodem wróciłem do domu bez problemu ,choć nie było dużo kilometrów. Pierwszy weekend i zaczęło się rozbieranie. Praktycznie wszystko co było ściągane było fotografowane, i opisywane , żeby przy składaniu kiedyś tam było wiadomo co gdzie było jak zamontowane. Praktycznie całe auto rozebrałem sam z małą pomocą kolegów. Czasu nie miałem w tygodniu więc zostawały tylko weekendy aby coś porobić przy aucie. Jak już udało się rozkręcić wszystko, wszystkie elementy sprawdzałem pod względem zużycia, miedzy czasie buda pojechała do blacharza a ja zacząłem zawozić części do piaskowania i poszukiwania części, a najważniejszą był błotnik. Zajęło mi to sporo miesięcy przeszukiwaniu Internetu ,gazet z ogłoszeniami aby taki właśnie znaleźć najlepiej w oryginale. Po pół roku udało się. Nowy oryginalny z nalepkami VW AUDI błotnik znalazł się w końcu u mnie. To czego nie można było wypiaskować lub nie chciałem sam odnawiałem, jak kolektory ,felgi ,skrzynia biegów i wiele innych części. Tapicerka jest nowa według wzoru oryginalnego i takiego samego koloru. Gdy blacharka została zrobiona ,samochód zawiozłem do mojego kolegi lakiernika który wziął się za piaskowanie karoseri a poźniej to już wiedział jak go ma pomalować czyli w taki sam kolor jaki wyszedł z fabryki. Wszystkie mastyki które były zerwane zostały położone w taki sposób aby były identycznie jak fabryczne. Po długim czasie lakierowania odebrałem samochód i zacząłem pomału go składać , w pierwszej kolejności środek został cały wygłuszony. W pewnym etapie składania ,niestety byłem zmuszony ( nikt by tego nie chciał ) wszystkie części które były dosłownie wszędzie w garażu opisane ,pokompletowane i miały swoje miejsce, musiałem pozbierać do kartonów wraz z samochodem i zmienić miejsce garażowania i zamieszkania , kilkaset kilometrów dalej. Dużo części po drodze się pogubiło ,poznikało w trakcie przewożenia na kilka razy. Problem w tym był ,że nie miałem gdzie tak dużej ilości rzeczy trzymać trzeba było znaleźć jakiś duży garaż ,podzwoniłem po paru osobach i udało się. Kolega który ma warsztat dość spory i zajmuje się profesjonalnie tuningiem aut sportowych ,znalazł miejsce do mojego audi. Z pomocą jego ekipy jakoś składaliśmy to wszystko do reszty a ,że miałem dużo wolnego czasu więc pomagałem ile się da ,bo kto lubi coś składać jak wcześniej tego nie rozbierał i nie wie gdzie co było. Pomału udało się odnajdywać zagubione części a były w różnych miejscach tam gdzie bym się nigdy tego nie spodziewał. Gdy nadeszła kolejna zima udało się w końcu wszystko poskładać i została tylko rejestracja.
Jak każdy wie pracy przy takim samochodzie jest cały czas ,tak że nadal coś tam działam ,a ostatnio wpadły nowe oponki ,a drobiazgi różne cały czas dokupuje. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z wykonanej mojej pracy ,choć jak bym miał odnawiać jeszcze raz parę rzeczy bym zrobił inaczej.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2018, 20:45 przez MarioGTI, łącznie zmieniany 14 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lip 2018, 20:01

MarioGTI, masz mój głos okok chociażby za sam opis prac które wykonywałeś oklasky
Dałbyś więcej fotek by obejrzeć całe autko ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

MarioGTI

Post autor: MarioGTI » 02 lip 2018, 20:20

Dziękuje .Pracy było strasznie dużo praktycznie sam wszystko robiłem ,no oprócz lakierowania i blacharza no ale udało się, czasem miałem takie myśli, że nie złoże tego w kupe hee ,no fotki zaraz będą

Awatar użytkownika
jasny93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:03
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jasny93 » 03 lip 2018, 10:35

Mój głos też dostałeś :)
Widać że duuuużo roboty i czasu poświeciłeś bo wygląda pięknie !
Gratuluje klasyka :) Mam nadzieję że się pojawisz któregoś lata lub zimy na Zlocie Audi Klub Polska w Toruniu, to będzie można się pozachwycać trochę na żywo

Awatar użytkownika
Przemek97
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 06 lut 2017, 13:33
Lokalizacja: Opole

Post autor: Przemek97 » 03 lip 2018, 13:08

Podziwiam za ilość pracy, auto wygląda zajeeefajnie. Kolor fenomen, pasuje jak żaden inny piwoa80
Mam nadzieję zobaczyć kiedyś na żywo oklasky

MarioGTI

Post autor: MarioGTI » 03 lip 2018, 14:58

Dziękuje ,wieczorkiem wrzucę pare fotek z remontu :)

Awatar użytkownika
Boncza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 03 paź 2012, 21:51

Post autor: Boncza » 03 lip 2018, 16:00

Wygląda obłędnie aż szkoda jeździć
Najlepiej jak by stało w salonie za szyba żeby można bylo wieczorkiem przy kominku podziwiac
Zazdroszczę baaaardzo!

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3094
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 03 lip 2018, 18:30

Przepiękna piwoa80

W tym konkursie prowadzi Maluch z 1992r. Rozumiem jakby to był ten z pierwszego rocznika czy wersja np Brown, ale zwykły Maluch?

MarioGTI

Post autor: MarioGTI » 04 lip 2018, 20:35

Pierwsza fota to ten błotnik zardzewiały został zastąpiony nowym ori. I komora silnika przed i po remoncie

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazek ObrazekObrazek

[ Dodano: 2018-07-04, 20:35 ]
GerB3 pisze:Przepiękna piwoa80

W tym konkursie prowadzi Maluch z 1992r. Rozumiem jakby to był ten z pierwszego rocznika czy wersja np Brown, ale zwykły Maluch?
no właśnie najzwyklejszy maluch hee

davidd1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 mar 2009, 20:30
Imię: Dawid
Lokalizacja: Proszowice

Post autor: davidd1986 » 07 lip 2018, 18:34

Głos oddany okok
Super samochód, szacunek za włożoną pracę oklasky

MarioGTI

Post autor: MarioGTI » 07 lip 2018, 22:28

Dzięki dzięki w tym samochodzie podoba mi się prostota ,dostęp w okolicy silnika do wszystkiego i żadnej elektryki oprócz radyjka muza_ cwaniak_

EDIT: nowe opony już siedzą na swoim miejscu :)

Obrazek

Awatar użytkownika
hexman
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 785
Rejestracja: 29 sie 2009, 20:04
Lokalizacja: SBI

Post autor: hexman » 15 lip 2018, 17:44

Po oględzinach mogę powiedzieć tylko, że szczękę zbieram z podłogi do tej pory!
Włożony ogrom pracy, ale to widać :-)

Do zobaczenia znowu ;-)
Było białe Audi :arrow: Biały 1Y

Jest białe Audi :arrow: Biały AAT

Megster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 07 lut 2008, 22:15

Post autor: Megster » 15 lip 2018, 19:27

Zajebista robota !!!
Golf VII Variant 1.4 TSI DSG
Audi 80 Avant 2.8 Quattro

MarioGTI

Post autor: MarioGTI » 19 lip 2018, 20:10

hexman pisze:Po oględzinach mogę powiedzieć tylko, że szczękę zbieram z podłogi do tej pory!
Włożony ogrom pracy, ale to widać :-)

Do zobaczenia znowu ;-)
No witaj piwoa80 jak dla mnie impreza udana nawet zdobyłem 1 miejsce :) ,a pracy było oj było i cały czas coś tam dopieszczam i do zobaczyska na kolejnej imprezie rotfl

[ Dodano: 2018-07-19, 20:10 ]
ObrazekObrazek

dirtydiana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53

Post autor: dirtydiana » 19 lip 2018, 21:42

fajna fura :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B1 / B2.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga