Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 PM 89r lpg] Dziwne objawy , auto mulaste

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

[B3 1,8 PM 89r lpg] Dziwne objawy , auto mulaste

Post autor: davidpolska » 16 lip 2018, 07:43

Witam. Prosze o pomoc bo nieznam tego Pm. Wczesniej mialem NE na Keihinie i chodziło to bez zarzutu. Nie było żadnego czujnik itp. Tutaj jakieś czuniji ECU, silniczki krokowe. Chodzi o to że jak odpale na benzynie to odpali normalnie i chodzi równo ma wtedy jakieś 1050 obrotów/min. Za jaką minute zaczyna lekko nierówno chodzić.Obroty tak straznie nie szaleją ale czuć po budzie. Wachają się miedzy 1000 a 1050 albo 950 a 1000. Mierzyłem sonde na goracym . Plus do kabla od sondy a minus do aku i wychodzi cały czas 0.75v. Nic nie skacze. Mówie cały czas jako chodzi na benzynie. Po nagrzaniu niewiem do 70 moze 80stopni objaw ustepuje ale dalej jest cos nie tak. Bo jak wcisne pedał w podłoge momentalnie to jest takie przydławienie i dopiero zachwile obroty się podnoszą. świece zmieniłem,kopulke, palec, filtr powietrza, ciśnienia posprawdzane, podstawa chyba ok bo jak ruszam mocno na wszystkie strony filtrem powietrza to bez zmian. Po przerzuceniu na gaz chodzi równo. Nie mam silnika krkowego na węzu od reduktora do miksera niewiem czemu a mam emulator sondy labda AL700 i przy reduktorze jakiś przekażnik i do niego jest 5 kabli chyba. Jak zgasze na gazie i chce odpalic na pb za 10 sekund to jak go pale na pb to chwile go zaleje bo jeszcze gaz chyba został w kolektorze a tak nie powinno byc. Tak samo przerzucajac z gazu na pb nacisne przycisk i jak jest cieply to sie przerzuci ale oborty w trakcie przerzucenia spadna i sie podniosa a jak jest nie goracy tj okolo 70 stopni jak przerzuce na pb to zgasnie. Powiedzcie cos o tych czujnikach do ECU jak je zmierzyc itp i o jakis czujikch przy monowtrysku. Chyba ze to zaplon albo cos instaacja gazowa zepsula.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lip 2018, 10:13

Luknij w regulator ciśnienia paliwa czy dziurką nie leci paliwo

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 16 lip 2018, 12:18

jak to sprawdzic ? masz foto bo jak mówie o PM to nie mam pojecia. O NE moge mówić :) gdzie to paliwo ma leciec. I co z ta sondą ??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lip 2018, 15:14

Po zdjeciu filtra powietrza ukaże ci się wtrysk w okolicy jest taka okrgła zaślepka z dziurką i o niej mowa.
Obrazek


To tez ma wpływ na sondę.... Jak by było sucho wtedy trzeba się zastanawiać czemu sterownik nie widzi sygnału z sondy.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 16 lip 2018, 16:42

czyli mam to odkrecic i tam ma być pod tym sucho tak ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lip 2018, 19:21

masz na to zerkać chyba że sie czujesz na siłach to mozna odkręcić i sprawdzić stan membrany ale nie odrywaj jej tylko dekiel ściąg.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 16 lip 2018, 21:27

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Witam. Odkręciłem ten dekielek od membrany i było sucho. Tzn po bokach troszke było oleju ale bardzo malutko chyba ze to benzyna była. Jak naciskałem ją to po bokach paliwo sączyło się ale bardzo lekko. Wyjołem ją wytarłem i założyłem. Odpaliłem auto zimne i takie same objawy. Odpali ok, działa jakieś minute ok a pozniej troszke rzuca motorem w zakresie 1000/1050. Wężyki podciśnienia sprawdziłem i wszystkie ok. Od aparatu zapłonowego ma iść do dołu elektrozaworu który niewiem za co odpowiada. Po zdjęciu wtyczki też silik działa. Z tego elektrozaworu z boku od strony aku ma isc na monowtrysk a z monowtrysku ma iść do regulatroa w obudowie filtra powietrza. Wszystkie szczelne węzyki. Pozniej jak auto odpaliłem sciagnołem wtyczke numer 1 niewiem od czego chyba od silnika krokowego i obroty wzrosły o około 100obr/min. Auto zbierało się na oborty tylko miało podwyższone tak na okolo 1200. Po założeniu wtyczki obroty spadły na 950. Ale dalej jak jest gorący troszke rzuca tym motorem. Po przygazowaniu np. do 3 tys oborty spadaja do okolo 2 tys chwile sie zatrzymuja a pozniej leca do 950 a czasem do 900 i sobie same wracają na 950 albo 920 i tak wkólko. Po zdjęciu wtyczki z tyłu monowtrysku taka szeroka tez niewiem od czego to silnik prawie zgasl ale zdążyłem założyc ale dziwnie nierówno pracował chwile. Po zgaszeniu było ok. Zrobiłem troche fotek. Mam lpg i na wężu nie mam krokowca a wyczytałem że ma być . Na reduktorze jakiś przekaznik i mam jeszcze emulator sondy. Ale czy to wszystko jest sprawne niewiem. Niby przerzuca na gaz i chodzi równo. Ale jak chodzi na gazie jak jest gorący i przerzuce na benzyne to obroty leca do 850 i jak się przerzuci to się podnoszą. Ale jak jest silnik jeszcze nie dogrzany tj okolo 70 stopni i przerzuce na benzyne z gazu to zgasnie. I jeszcze jak chodzi na gazie i go zgasze jak jest zimny czy gorący to jak odpalam na pb to przez chwile niewiem 1-2 sekundy objaw tak jakby go zalało ale odpali bez problemu. Chyba gaz został w kolektorze a tak nie powinno być. Chyba ze go zgasze na pb to tego efektu nie ma. Przy filtrze jest jeszcze taki elektrozawór niebieski. On raz cyka raz nie . Co to jest .? Jak mam sprawdzić silnik krokowy >?? Jakiś tps ??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lip 2018, 21:50

To co cyka to opróżnianie opar zbiornika paliwa ma cykać na jałowym..

Twoim problemem będzie instalacją LPG.... NIestety tego nie pogodzisz bo byś musiał wybrać albo Pb albo LPG.... Zresetuj ECU ale to nie pomoże ponieważ instalacja LPG nie pozwala używać sondy dla ECU Pb... Dlatego silnik faluje i masz problem bo go zalewa nie widzi sygnałów z sondy i stad też że jest na sondzie bogato silnik w trybie awaryjnym... Sprawdż jeszcze dokłądnie sterownik gazu czy jest prawidłowo podłączona sonda i wyjście emulatora na ECU i dobrze by było gdybyś wiedział jak jest ustawiony emulator sondy


Co byś nie zrobił musisz z tym sie pogodzić niestety. Przy 1gen,2gen niedarady pogodzić LPG z PB

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 17 lip 2018, 06:37

nie rozumiem. To wszyscy tak mają w PM??? ale chodzi ci ze silnik faluje na PB i tak ma byc bo jest gaz?? to moze by pasowało zmienic instalacje albo co??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lip 2018, 10:02

Ten temat tu jest bardzo poruszony wystarczy że poszukasz pod hasłem ABT źle pracuje na Pb mając LPG. Jest tych tematów od urwanie głowy. ABT iPM to ta sama konstrukcja tylko pojemnością się różnią.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 lip 2018, 15:29

davidpolska pisze:To wszyscy tak mają w PM???
może nie wszyscy, bo w niektórych przypadkach da się to jakoś tam dobrze acz nie idealnie ustawić ale znaczna większość tak ma jak Ty
i tak jak Jarek napisał podobnych tematów jest cała masa na forum

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lip 2018, 19:51

PieterB pisze:bo w niektórych przypadkach da się to jakoś tam dobrze acz nie idealnie

W niekturych przypadkach piotrku poprostu to olewają i dlatego dla nich nie ma tematu.

J wiem david że byś chciał żebu tu i tu chodził jak należy ale tak nie darady.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 17 lip 2018, 22:09

szkoda bo na gaźniku jak miałem NE to chodziło to idealnie, powiem tak że gaźnik Keihin był bezobsługowy prawie. Jak się raz ustawiło gaźnik na PB i ustawiło LPG to chodziło aż miło. Równe obroty nie było falowania itp

[ Dodano: 2018-07-17, 22:09 ]
a jak by założyć silnik krokowy na weżu od miksera?? dlaczego go tam nie ma?? może wymiana monowtrysku załatwi sprawe. To jest audi więc musi to chodzić idelanie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lip 2018, 22:48

davidpolska pisze:gaźnik Keihin
Był systemem mechanicznym wiec łatwo było go zatrzymać i włączyć LPG..

PM juz jest na sterowniku ma mapy itd.... I własnie na tym polega problem że jeżdżąc na LPG odcinasz mu regulację składu mieszanki wchodzi w tryb awaryjny a wyłaczenie LPG i przywrucenie spowrotem połaczeń do sterownika nie naprawi go odrazu. Adaptacje skadu mieszanki itd. nauka trwa nieraz 500km. Wiec jak chcesz by sterownik nauczył się w 1min to co normalnie zajmuje mu 10h jazdy a nawet i dłużej. Tego nie przeskoczysz choć w tym roczniku jest mała nadzieja bo sterownik silnika nie ma dynamicznego zapłonu wiec po małych przeróbkach jest możliwoś by LPG działało przy martwym ECU...

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 18 lip 2018, 08:10

A nie dałoby rady sygnał sondy rozgałęzić na ECU i sterownik LPG? Tylko co wtedy z regulacją mieszanki na LPG? Zapewne napięcia będą zupełnie inne niż na benzynie i ECU zacznie świrować, zgadza się?

Gdyby jednak dało się pogodzić, to zamontować rozdzielacz sygnału z wtórnikami na wzmacniaczach operacyjnych i po sprawie. Myślę, że zadziała.

Co z emulacją? Czy nie da rady ustawić podania napięcia idealnej mieszanki do ECU po przełączeniu na gaz?

Ps. Miałem jakiś czas temu Golfa z silnikiem AAM (1.8 75KM Mono Motronic) i co jakiś czas - czasem co kilka godzin a czasami co kilka tygodni, co miesiąc - auto mimo pracy na gazie potrafiło zalewać się na amen benzyną i tylko pomagał jedynie gaz do dechy i kręcenie na benzynie. Z ciekawości spytam - czy problem mógł być ten sam?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl