Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 PM 89r lpg] Dziwne objawy , auto mulaste

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lip 2018, 09:09

A nie dałoby rady sygnał sondy rozgałęzić na ECU i sterownik LPG? Tylko co wtedy z regulacją mieszanki na LPG? Zapewne napięcia będą zupełnie inne niż na benzynie i ECU zacznie świrować, zgadza się?
Wręcz przeciwnie nie można tak bo bardziej sterownik będzie głupia bo jeżdżąc na LPG sterownik silnika Pb nie będzie mógł określić czasu wtrysku bo wtrysk odcięty

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 lip 2018, 13:07

To nie problemem jest to że sterownik gazu zakłóca sygnał sondy, tylko to że ECU benzyny nie może zmieniać dawki paliwa gdy jedzie na gazie.

Tak jakby ktoś dał ci pilot do zdalnie sterowanego samochodzika i kazał jeździć po torze a tak naprawdę twój pilot by nic nie robił a kierował ktoś inny.
Ty byś zobaczył że nie masz wpływu na samochodzik i rzucił polotem o ziemię albo byś się nie połapał że to nie ty kierujesz i cieszył się tym że dobrze ci idzie.

W obu przypadkach jakbyś ktoś nagle przełączył sterowanie samochodzika na twojego pilota to samochodzik by się zaraz rozbił i potrzebowałbyś czasu na podniesienie pilota albo nauczenie się kieruje samochodzikiem aby wrócić nim na tor.

A reset adaptacji (np. przed odcinanie zasilanie ecu benzyny po zgaszeniu) polegałby na tym że zapominasz że miałeś zepsutego pilota i umiałeś prowadzić samochodzik i uczysz się ostrożnie prowadzić od zera.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 18 lip 2018, 21:56

No OK Panowie, a emulacja poprzez zwieranie kompa wtrysku do masy przy pracy na gazie? Czy to nie najprostsze rozwiązanie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lip 2018, 22:22

Niby prostsze i najmniej kłopotliwe bardziej ci chodzi chyba emulacja sondy na masę" ale i bywają uparte sterowniki, wtedy sterownik widzi uszkodzoną sondę (brak sygnału) tryb awaryjny i przelewanie mieszanki, zle ogarniety LPG wprowadza i tak w bład sterownik bo komuper mimo braku sygnały w trybie awaryjnym ma stabilizację biegu jałowego i emulacja na masę i tak szkodzi...


Z tym sobie dopiero poradzili w III i IV gen LPG czyli sekwencji..

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 19 lip 2018, 00:40

Jarewa pisze: bardziej ci chodzi chyba emulacja sondy na masę
Tak, o to mi chodziło.
Hmmm, a ja myślałem, że Mono Motronic to taki dobry szpej do prostego gazu... :|

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lip 2018, 05:43

Bo dobry to i tak bardzo małe problemy. A mając LPG nie jeździ się na PB

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 19 lip 2018, 07:30

a ma ktoś ten strerownik Al700 i to działa wam. Ten przekaxnik przy reduktorze co jest na zdjeciu to co piszecie że emuluje sonde na mase??

[ Dodano: 2018-07-19, 07:30 ]
a i jeszcze patrzył ktoś na te foto. Widać tam dobrze jest mniej wiecej wpiete od lpg w mono. TEZ TAK MACIE??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lip 2018, 10:41

Sterownik Al700 ma w sobie wybur emualcji w programie

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 19 lip 2018, 14:50

Jarewa, no niekoniecznie. Przecież w mrozy czy chłodne dni temperatura kompletnie nie służy parownikowi i uruchomienie na benzynie wskazane.

A co do mniej problematycznych to ABK nie jest takie? Kwestia dobrej sekwencji i wszystko gra.
W sumie w Golfie nie miałem też specjalnych problemów poza losowym gaśnięciem i potem zalewaniem auta wachą przy odpalaniu, o czym pisałem wyżej. Czasami takie fazy mu mijały na bardzo długo i potrafił po pół roku jeździć dużo bez takich zaskoków. Chociaż spalanie było naprawdę duże... Poniżej 11 litrów chyba nigdy nie zszedłem, co na 115 konne ABK jest standardem przy spokojnej jeździe.

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 19 lip 2018, 16:10

davidpolska pisze:a ma ktoś ten strerownik Al700 i to działa wam
Ja mam to cudo :D Mam z nim problem,bo zaczął mi gasnąć po przełączaniu na gaz szczególnie po dłuższej jeździe,co ciekawe gazownik sprawdzał odpalałem auto chyba z 15 razy i gasło i niby znalazł usterke że antywybuch się blokuje a tutaj się okazało że to jednak nie to tylko wystarczy kleme od sterownika odpiąć (plusa) przy akumulatorze na jakiś czas-lubi się po prostu zawiesić.
h/k pisze:Poniżej 11 litrów chyba nigdy nie zszedłem, co na 115 konne ABK jest standardem przy spokojnej jeździe.
W poprzednim avancie 92 ABK z gazem na śrubę przy spokojnej jeździe w trybie mieszanym miałem ok 11,2l,ale tamten silnik był zmęczony i wyhuśtany.
Tutaj LPG II gen parownik też lovato spalanie 10,4 więc prawie litra mniej i wydaje mi się że można jeszcze mniej :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lip 2018, 19:45

Jarewa, no niekoniecznie. Przecież w mrozy czy chłodne dni temperatura kompletnie nie służy parownikowi i uruchomienie na benzynie wskazane.
Ale nie jedziesz 100km tylko przejedziesz kilometr i przełączysz na gaz.

Cofnijmy sie do problemu tematu
davidpolska pisze: Chodzi o to że jak odpale na benzynie to odpali normalnie i chodzi równo ma wtedy jakieś 1050 obrotów/min. Za jaką minute zaczyna lekko nierówno chodzić.Obroty tak straznie nie szaleją ale czuć po budzie. Wachają się miedzy 1000 a 1050 albo 950 a 1000. Mierzyłem sonde na goracym . Mówie cały czas jako chodzi na benzynie. Po nagrzaniu niewiem do 70 moze 80stopni objaw ustepuje ale dalej jest cos nie tak. Bo jak wcisne pedał w podłoge momentalnie to jest takie przydławienie i dopiero zachwile obroty się podnoszą..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl