Witam miłośników audiczek
mam parę pytań jako młokos, posiadam 80 z silnikiem 1.8 ru 75 km zagazowaną
-pytanie pierwsze czy jest możliwość wsadzenia silnika 2.0 bez większych komplikacji ( czyli czy wszystko będzie pasować jak od starego ) ?
-czy to prawda że pasuje do audicy kolektor wydechowy od golfa wersja sportowa o większej średnicy ?
- ponoć gaźnik p2p ( nie jestem pewny) dawał więcej kucy niż moj Kishen ( czy jak się to pisze ) ?
- oto mój gaźnik i moje pytanie z jakich podzespołów składa się ten cały element - czy istnieje jeszcze możliwość dokupienia poszczególnych części ?
- na czym polega tzw. polerowanie kolektora ssącego i czy to usprawni układ spalana ( jest sens ) ?
- jak się powinno prawidłowo używać ssania mechanicznego - podczas odpalania wyciągam - pytanie kiedy gasić jak się trochę rozgrzeje czy osiągnie większe obroty - jak się prawidłowo powinno z tego korzystać i kiedy ( czy jak wyłączymy silnik rozgrzany i odrazy chcemy odpalić też powinno się wyciągnąć ssanie )?
- odnośnie skrzyni biegów mam wsadzoną 5-biegową - czy warto powrócić do 4-biegowaj, jakie różnice i zalety i wady takich rozwiązań ?
to tyle moich wypocin - proszę być dla mnie wyrozumiałym jako noobka forum, ciekawią mnie te zagadnienia ponieważ chciałbym zrobić remoncik silnika i zastanawiam się co jeszcze można przy rozbebeszeniu serducha poprawić
Ru 1.8 pytania od noobka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
2.0 z B3 podejdzie tylko tam masz mechaniczny wtrysk a uzyskanie jego dobrego działania nawet na niezdekompletowanym samochodzie jest trudne a co dopiero po swapie. Chyba że uruchomiesz go na gaźniku,Genik pisze:-pytanie pierwsze czy jest możliwość wsadzenia silnika 2.0 bez większych komplikacji ( czyli czy wszystko będzie pasować jak od starego ) ?
Przykręcić się pewnie przykręci ale raczej nie do silnika zamontowanego w nadwoziu, nawet jak o nic nie zawadzi to może być problem z połączeniem reszty wydechu bo w golfie jest silnik poprzecznie. W 4 cylindrowych silnikach występowały dwa rodzaje "portek" była pojedyncza rura i dwururka w mocniejszych wersjach.Genik pisze:-czy to prawda że pasuje do audicy kolektor wydechowy od golfa wersja sportowa o większej średnicy ?
Chyba coś tam daje ale ponoć pogarsza ekonomię jazdy na benzynie.Genik pisze:- na czym polega tzw. polerowanie kolektora ssącego i czy to usprawni układ spalana ( jest sens ) ?
Jak chcesz oszczędzać paliwo to jeździj jak najmniej na ssaniu, gdy tylko silnik będzie dobrze pracował bez niego. Do odpalanie ciepłego silnika nie trzeba (chyba że masz coś uszkodzone w gaźniku).Genik pisze:- jak się powinno prawidłowo używać ssania mechanicznego
Ludzie dopłacali do 5 biegowych a tych chcesz wracać do 4 biegowej.Genik pisze:- odnośnie skrzyni biegów mam wsadzoną 5-biegową - czy warto powrócić do 4-biegowaj