Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 gru 2017, 14:00

No to dziwne że przy hamowaniu nic nie czuć a przy jeździe czuć, wszelkie luzy na wahaczach i sankach było by przy hamowaniu bardziej czuć (wibracja, ściąganie) niż przy jeździe. Jak nie pomoże to co wymienisz zrób mały test podnieść przód zapnij 5 i bujnij koła ponad 80km/h czy nie wejdzie wibracja na koła albo jak z podnośnika jak się zachowują półośki.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 28 gru 2017, 21:51

Oki zrobię tak przeguby wewnętrzne są bez luzu jeden stukał to wymieniony został.

[ Dodano: 2017-12-27, 19:45 ]
Sworznie niby ciasno siedzą w zwrotnicach tak ze tam nie ma luzu.

[ Dodano: 2017-12-28, 21:51 ]
Audi poskładane zrobiłem jakieś do 30 km i jak narazie kierownica ani drgnie ;) :-D

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 gru 2017, 00:33

Audi poskładane zrobiłem jakieś do 30 km i jak narazie kierownica ani drgnie ;) :-D
Oby już nie drżało i był spokój piwoa80

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 29 gru 2017, 20:03

Dzisiaj przeleciałam ponad 200 km i jest super rożne prędkości nawet 140 i nic ;) cwaniak_ piwoa80

Chalek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 21 kwie 2014, 13:31
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Szklarska Poręba

Tylna belka ABT

Post autor: Chalek » 20 sty 2018, 12:10

Witam wszystkich.
Mam następujące pytanie. Ostatnio miałęm wypadek Swoją ABT, sprawca wyskoczył mi ''na czołówkę'' ale udało mi się odbić maksymalnie na prawo. Skończyło się na uszkodzeniu lewych tylnych drzwi, nadkola, wygięciu tylnej belki oraz uszkodzeniu zderzaka.
Teraz pytanie: czy po wymianie tylnej belki nalezy zrobić korektę geometrii czy nie? Belkę zamontowaliśmy w miarę dokładnie w tym samym miejscu w którym była. Pojechałem do stacji diagnostycznej na sporawdzenie zbieżności ale powiedziano mi że tylnej belki się nie reguluje ... Pan diagnosta powiedział mi że należy zrobić korektę zbieżności kół przednich wg kół tylnych i że nie ma możliwości ustawienia belki tylnej...

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 sty 2018, 12:40

Chalek pisze:Teraz pytanie: czy po wymianie tylnej belki nalezy zrobić korektę geometrii czy nie?
a widziałeś tam jakąś regulację? jak wymieniałeś, bo rozumiem że rozbiłeś to sam. Niestety tam poza małą korektą na śrubach nic więcej się nie da zrobić, także być może diagnosta ma rację że problem leży w przodzie.

Chalek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 21 kwie 2014, 13:31
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Szklarska Poręba

Post autor: Chalek » 20 sty 2018, 12:53

Tak, belkę wymianiałem razem z zaprzyjaźnionym kolegą-mechanikiem. Właśnie chodzi mi o tą korektę ''na fasolkach''. Zamontowaliśmy belkę mniej wiecej w tym samym miejscu ale na tych fasolkach można ją delikatnie przesunąć . Diagnosta twierdzi że tylnej belki się nie koryguje. Ma rację czy nie. Miał ktoś podobny do mojego problem?

jurek64
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 26 lip 2017, 20:02

Post autor: jurek64 » 26 kwie 2018, 20:52

czy sanki z b3 będą pasowały do b4

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 27 kwie 2018, 12:06

Nie, w B3 silnik wisi na sankach, w B4 na podłużnicach

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 04 sie 2018, 18:34

Hej wszystkim

B4 ABT 92 rok, śruba w tylnej tulei sanek ma łeb na klucz 19, rzekomo więc jest to tuleja z otworem 12mm. Końcówka nr VIN 264 więc powinno być 12mm. I teraz pytanie bo widzę takie dwie, którą wybrać? Pierwsza ma podane wymiary i są podane dobre ale nijak to nie pasuje do zdjęcia tulei z pierwszej strony tematu. Druga na zdjęciu wygląda identycznie ale nie ma podanych żadnych wymiarów (w ogóle szukanie tych tulei w sklepach to dramat :| )

https://www.iparts.pl/czesc/mocowanie-w ... 13874.html
https://www.iparts.pl/czesc/poduszka-si ... 14893.html

Nadmienię, że chodzi mi o tuleje sanek/wózka/trawersu, DWIE TYLNE bo z przednimi akurat nie ma problemu żeby dobre znaleźć.

Pozdr piwoa80

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 sie 2018, 22:20

Żeby wiedzieć która musiał byś zajrzeć w kody wyposażenia jakie masz zawieszenie lub zerknąć co masz..

Ale 1 i 2 jest dobra 1 jest mocniejsza gumowo-metalowa zawieszenie na trudne warunki a gumowa szła na zawieszenie komfort dobre drogi.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 05 sie 2018, 12:58

Z nalepki w bagażniku wynika "1BA Seryjne podwozie ". Rozumiem więc, że powinienem kupić tuleje 8A0 199 419 A https://www.iparts.pl/czesc/poduszka-si ... 14893.html .

Tylko dziwne czemu tuleja na lepsze drogi jest droższa od tej "wzmocnionej" na gorsze drogi? :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 sie 2018, 18:37

Roman_S pisze:Z nalepki w bagażniku wynika "1BA Seryjne podwozie ". Rozumiem więc, że powinienem kupić tuleje 8A0 199 419 A https://www.iparts.pl/cze...001-414893.html .
Technicznie tak, ale nie bierzez drugiego pod uwagę że o stanie dróg.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 05 sie 2018, 19:23

Czyli zalecasz do "seryjnego" zawieszenia wstawić 8A0199419 (na gorsze drogi), ze względu na nasz stan dróg?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 sie 2018, 19:45

Si

Element gumowy miały tylko 1z,aaz,abt czuli najsłabsze jednostki i V6 ale V6 maja poduchy do podłożnic

Gumowo-metalowe ABK,NG,ACEitd i 1z,aaz,abt w automacie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl