Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 abt 92r] wymiana półosi problem z doborem, bez ABS

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

[B4 abt 92r] wymiana półosi problem z doborem, bez ABS

Post autor: Chasiel » 22 sie 2018, 19:13

Cześć
Ostatnie zdarzenia zmuszają mnie do wymiany półosi lewej i przy okazji chciałbym wymienić przegub wewnętrzny prawy.
Chciałem ratować się używką z aukcji internetowych i tu pojawia się problem gdyż nie wiem co przyjdzie i wszystkie na przegubie posiadają pierścień ABS. Pytanie brzmi czy ilość zębów na wieloklinie półosi jest taka sama dla pojazdu z ABS co bez niego?
Czy lewa półoś jest identyczna względem prawej?
Dodam jeszcze oznaczenie skrzyni CCE (jakby miało mieć wpływ)
Dzięki z góry, miłego wieczoru życzę.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 sie 2018, 19:24

Chasiel pisze:Czy lewa półoś jest identyczna względem prawej?
raczej na pewno nie
Chasiel pisze:Pytanie brzmi czy ilość zębów na wieloklinie półosi jest taka sama dla pojazdu z ABS co bez niego?
podejrzewam że tak
WRC is for boys.
Group B was for men.

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 22 sie 2018, 19:48

Chciałbym mieć pewność pod względem ilości zębów, bo używana półoś z ABS z przesyłką 100zł+ 2xprzegub wew. i zew. 130zł to mamy 230zl jeżeli okaże się że półoś nie pasi to koszta rosną. Rozwiażałem kupno nowej ale w hurtowniach z mojej okolicy nie mają nic osiagalnego. Podejrzewam że koszt nowej wacha się pomiędzy 250~300zł ale co zrobić, trzeba jakoś rozwiązać problem.

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 27 sie 2018, 14:15

Wymieniałem półoś tez lewą , najlepiej mieć stara i przymierzyć , przegub wewnętrzny to już w ogóle jest kosmos , najlepiej mieć stary i zliczyc ilość zębów , bo skrzyń było kilka a niestety przegub nie jest oznaczony CCE czy inaczej tylko Masz ABK czy ABT i tak jest to katalogowane , a to ,że np. w ABK były 2 czy 3 rodzaje skrzyń to już inna kwestia.

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 28 sie 2018, 19:16

Wiem, wiem że tak jest, oznaczenie skrzyni dodałem w celu udostępnienia najwięcej informacji. Szukałem w katalogach hurtowni z mojej okolicy standardowo, Interteam, intercars, Gordon, autopartner, Hart, arpol i właśnie same przeguby są, przegub zewnętrzny wymienialem prawy i według abt bez ABS do 07.92r po oznaczeniu 8C.N... To zewnętrzny jest jeden rodzaj i pasował, nie miał wyjścia lecz właśnie przegub wew. to rodzaji chyba 3. Mogę wziąć wszystkie trzy, a później złe oddać, ale w przypadku używanej półosi nie oddam jej gdy nie będzie pasować, nowej nie dostanę, a używki na aukcjach są z ABS. Głównie zależy mi na tym żeby mieć pewność co do ilości zębów na półosi dla przegubu z pierścieniem, a bez niego. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sie 2018, 19:52

Chasiel pisze: to rodzaji chyba 3
Dwa nie wiem w czym maja problem? A abk miał tylko jeden.

Przeguby dzielą się w ABT na 90 i 100 i niczym wiecej sie nie różnią ale 90 były tylko do rocznika 92. ABK miał jeden rodzaj tylko 100

Miałeś CCE wiec przegub wewnętrzny 90 póżniej była skrzynia wycofana i zmieniona na CDY i przegub 100.

O ile ktos nie przerobił 90 na 100 bo jest taka możliwość. Ale w orginale takie nie wychodziły.

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 28 sie 2018, 20:54

O dziękuję bardzo za wyjaśnienie, tamat przegubów mamy załatwiony. Z czerpliwoscia czekam na odzew względem ilości zębów na półoś. Jazda ze skrzywiona porównuję do jazdy konnej ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sie 2018, 21:12

Ale jaki wielofrez bo nie czaje juz tematu

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 30 sie 2018, 20:24

Cześć, Jarewa zależało mi o ilości zębów wilofrezu na półosi od strony zewnętrznego przegubu.
Sprawa wygląda następującą, przeszukałem etkę i znalazłem dwa numery dotyczące półosi dla tego modelu:
1. 8A0407271Q
2.8A0407271QX
Oba numery z przegubem wew. 90MM
W katalogach występowały półosie tylko pod pierwszym numerem dla pojazdu z ABS i bez niego. Różniły się tylko długością i przegubami 90/100mm oraz pierścieniem ABS.
Zębów na Półosi dla przegubu zewnętrznego dla pojazdu z ABS jak i bez niego wynosi 33 zęby.
Długość prawej półosi wynosi 574mm(zaminik podaję 568)
Dlugosc lewej półosi wynosi 585mm(zamiennik podaję 582)
Dla skrzyni 5 biegowej.
Średnica przegubu bez ABS 88mm, wewnętrzny przegub 90mm
Dla przekładni automatycznej podawali 470mm 33 zęby.
Powyższe informacje dotyczą ABT z roku 02.92r (dodam na wszelki wypadek) pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga