Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK]szarpie gaśnie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
vanos2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 08 paź 2010, 15:34

[B4 ABK]szarpie gaśnie

Post autor: vanos2 » 01 lip 2011, 13:19

WITAM.Mam problem ze swoim autkiem. Auto zapala i jedzie dobrze ,nagle zaczyna szarpać i gaśnie,nie zapala,po wielu próbach uruchomienia w końcu zapala i działa dobrze przez dzień i znowu to samo .Wymienione świece,przewody czujnik temperatury niebieski,moduł zapłonowy,cewka,przekaźnik nr30 i dalej to samo.Proszę o pomoc bo nie wiem co z tym dalej robić

Biłyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 12 kwie 2010, 10:19

Re: [B4 ABK]szarpie gaśnie

Post autor: Biłyk » 03 lip 2011, 09:43

vanos2 pisze:WITAM.Mam problem ze swoim autkiem. Auto zapala i jedzie dobrze ,nagle zaczyna szarpać i gaśnie,nie zapala,po wielu próbach uruchomienia w końcu zapala i działa dobrze przez dzień i znowu to samo .Wymienione świece,przewodujnik temperatury niebieski,moduł zapłonowy,cewka,przekaźnik nr30 i dalej to samo.Proszę o pomoc bo nie wiem co z tym dalej robić
Sprawdź pompę paliwową i przekaźnik pompy z napisem 208, ja mam podobny problem. Wymieniłem pompę i problem ustapił, ale po 30 tyś.problem powrócił.Narazie szukam dobrego mechanika w południowej części woj. Lubuskiego.

Awatar użytkownika
DARODIABEL75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 11 sie 2009, 17:05
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: DARODIABEL75 » 10 sie 2011, 19:31

Panowie witam. U mnie objawy były takie same ja u kolegi vanos2.
Wymieniłem to samo dokładnie to samo
I został tylko czujnik Halla i trafiłem wreszcie. Niunia hula jak wściekła.
Tylko jeszcze muszę sprawdzić spalanie bo wzrosło mi do ok 12 przy tych problemach.
Mechanicy mówili że Hall nie może fiksować tylko się psuje i to nie prawda u mnie wariował, a po wymianie jest ok <yes>

Biłyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 12 kwie 2010, 10:19

Post autor: Biłyk » 11 sie 2011, 09:16

DARODIABEL75 pisze:Panowie witam. U mnie objawy były takie same ja u kolegi vanos2.
Wymieniłem to samo dokładnie to samo
I został tylko czujnik Halla i trafiłem wreszcie. Niunia hula jak wściekła.
Tylko jeszcze muszę sprawdzić spalanie bo wzrosło mi do ok 12 przy tych problemach.
Mechanicy mówili że Hall nie może fiksować tylko się psuje i to nie prawda u mnie wariował, a po wymianie jest ok <yes>
Dziękuję. Jestem w trakcie poszukiwania miejsca uszkodzenia. Gdy silnik zgaśnie nie ma prądu na cewce zapłonowej. Więc uszkodzone są albo cewka albo czujnik Hala.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 sie 2011, 22:18

Biłyk pisze:Gdy silnik zgaśnie nie ma prądu na cewce zapłonowej.
Prądu w sensie plusa? Bo jeśli plus ginie na cewce to nie wina halla.

Biłyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 12 kwie 2010, 10:19

Post autor: Biłyk » 12 sie 2011, 06:58

aldi pisze:
Biłyk pisze:Gdy silnik zgaśnie nie ma prądu na cewce zapłonowej.
Prądu w sensie plusa? Bo jeśli plus ginie na cewce to nie wina halla.
Dziękuję. Ale w takim razie gdzie szukać przyczyny zaniku iskry na cewce???
Pozdrawiam.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 sie 2011, 09:54

Biłyk pisze:Dziękuję. Ale w takim razie gdzie szukać przyczyny zaniku iskry na cewce???
Z tej wypowiedzi rozumiem że niema plusa na zacisku 15 cewki. Bo iskra wyzwalana jest masą a plus jest doprowadzany cały czas po włączeniu zapłonu.

Sprawdź jeszcze raz czy po włączeniu zapłonu jest plus na zacisku 15 cewki sprawdzaj między minusem na akumulatorze pojazdu a tym zaciskiem. Sprawdź też masz plus i minus na dwóch skrajnych stykach kostki dochodzącej do modułu przy cewce.

lucky888
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 11 kwie 2011, 16:34

Post autor: lucky888 » 12 sie 2011, 19:09

Miałem podobnie. Czujnik Halla

Biłyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 12 kwie 2010, 10:19

Post autor: Biłyk » 13 sie 2011, 18:56

aldi pisze:
Biłyk pisze:Dziękuję. Ale w takim razie gdzie szukać przyczyny zaniku iskry na cewce???
Z tej wypowiedzi rozumiem że niema plusa na zacisku 15 cewki. Bo iskra wyzwalana jest masą a plus jest doprowadzany cały czas po włączeniu zapłonu.

Zacznę od początku: Zimny silnik uruchamiam bez problemów. Po przejechaniu kilku kilometrów lub po nagrzaniu silnika na postoju, silnik gaśnie. Po kilku minutach można uruchomić silnik aż do ponownego nagrzania i zgaśnięcia, i tak wkoło. Udało mi się przy pomocy spotkanego w drodze mechanika stwierdzić brak iskry w cewce zapłonowej.(uprzednio podejrzewałem również uszkodzenie pompy paliwowej mimo iż słyszałem jej pracę po przekręceniu kluczyka).
Możliwości są dwie: 1. Uszkodzony czujnik Halla.
2. Cewka zapłonowa może działać niewłaściwie po jej nagrzaniu.
Koszt cewki ok 240 zł, koszt czujnika ok. 200 zł.
A emerytura mała. Auto jest "pełnoletnie".
pozdrawiam.
B.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 sie 2011, 19:13

Biłyk pisze:
aldi pisze:
Biłyk pisze:Dziękuję. Ale w takim razie gdzie szukać przyczyny zaniku iskry na cewce???
Z tej wypowiedzi rozumiem że niema plusa na zacisku 15 cewki. Bo iskra wyzwalana jest masą a plus jest doprowadzany cały czas po włączeniu zapłonu.

Zacznę od początku: Zimny silnik uruchamiam bez problemów. Po przejechaniu kilku kilometrów lub po nagrzaniu silnika na postoju, silnik gaśnie. Po kilku minutach można uruchomić silnik aż do ponownego nagrzania i zgaśnięcia, i tak wkoło. Udało mi się przy pomocy spotkanego w drodze mechanika stwierdzić brak iskry w cewce zapłonowej.(uprzednio podejrzewałem również uszkodzenie pompy paliwowej mimo iż słyszałem jej pracę po przekręceniu kluczyka).
Możliwości są dwie: 1. Uszkodzony czujnik Halla.
2. Cewka zapłonowa może działać niewłaściwie po jej nagrzaniu.
Koszt cewki ok 240 zł, koszt czujnika ok. 200 zł.
A emerytura mała. Auto jest "pełnoletnie".
pozdrawiam.
B.
jezeli padla by cewka to daj znac mam na zbyciu jedną.

ale objaw wskazuje raczej na czujnik hall,u mnie szarpanie wystepowalo po przejechaniu ponad 100 km wtedy zaczelo mocno autem szarpac moc byla ale mial kangura non sstop przez ok 20 km w trasie tak bylo zawsze jak w trase jechalem,po tych ok 20 km przechodzilo mu i dalej mozna bylo jechac normalnie.
mialem to jeszcze ze 2-3 razy chwilowe szarpanie .
wymienilem pompe paliwa myslac ze to jej wina ,na koncu okazalo sie ze czujnik hall powoli konczyl swoj zywot i po nie calych 2 latach jazdy zaczal gasnac w czasie jazdy
wymienilem hall i jest spokoj do dnia dzisiejszego

Biłyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 12 kwie 2010, 10:19

Post autor: Biłyk » 01 wrz 2011, 20:48

tomek1982 pisze:
Biłyk pisze:
aldi pisze: Z tej wypowiedzi rozumiem że niema plusa na zacisku 15 cewki. Bo iskra wyzwalana jest masą a plus jest doprowadzany cały czas po włączeniu zapłonu.

Zacznę od początku: Zimny silnik uruchamiam bez problemów. Po przejechaniu kilku kilometrów lub po nagrzaniu silnika na postoju, silnik gaśnie. Po kilku minutach można uruchomić silnik aż do ponownego nagrzania i zgaśnięcia, i tak wkoło. Udało mi się przy pomocy spotkanego w drodze mechanika stwierdzić brak iskry w cewce zapłonowej.(uprzednio podejrzewałem również uszkodzenie pompy paliwowej mimo iż słyszałem jej pracę po przekręceniu kluczyka).
Możliwości są dwie: 1. Uszkodzony czujnik Halla.
2. Cewka zapłonowa może działać niewłaściwie po jej nagrzaniu.
Koszt cewki ok 240 zł, koszt czujnika ok. 200 zł.
A emerytura mała. Auto jest "pełnoletnie".
pozdrawiam.
B.
jezeli padla by cewka to daj znac mam na zbyciu jedną.

ale objaw wskazuje raczej na czujnik hall,u mnie szarpanie wystepowalo po przejechaniu ponad 100 km wtedy zaczelo mocno autem szarpac moc byla ale mial kangura non sstop przez ok 20 km w trasie tak bylo zawsze jak w trase jechalem,po tych ok 20 km przechodzilo mu i dalej mozna bylo jechac normalnie.
mialem to jeszcze ze 2-3 razy chwilowe szarpanie .
wymienilem pompe paliwa myslac ze to jej wina ,na koncu okazalo sie ze czujnik hall powoli konczyl swoj zywot i po nie calych 2 latach jazdy zaczal gasnac w czasie jazdy
wymienilem hall i jest spokoj do dnia dzisiejszego
Dziekuję za pomoc,wymieniłem czujnik Halla i mogę normalnie jeździć.

sylwek1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 15 gru 2015, 18:25

Post autor: sylwek1995 » 30 sie 2018, 11:54

Witam proszę o pomoc audi 80 ABK szarpie gdy odpalę na ciepłym czy na zimnym jest to samo obrotomierz wzrasta opada przepływomierz sprawdzony zapłon też czujnik halla nowe świece kable kopułka palec czujnik ECU sonda przekaźnik 30 silnik krokowy lewego powietrza nigdzie nie ciągnie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 sie 2018, 10:18

sylwek1995, coś chyba źle posprawdzałeś bo któraś z tych rzeczy pewnie to powoduje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl