[B4 ABK]szarpie gaśnie
[B4 ABK]szarpie gaśnie
WITAM.Mam problem ze swoim autkiem. Auto zapala i jedzie dobrze ,nagle zaczyna szarpać i gaśnie,nie zapala,po wielu próbach uruchomienia w końcu zapala i działa dobrze przez dzień i znowu to samo .Wymienione świece,przewody czujnik temperatury niebieski,moduł zapłonowy,cewka,przekaźnik nr30 i dalej to samo.Proszę o pomoc bo nie wiem co z tym dalej robić
Re: [B4 ABK]szarpie gaśnie
Sprawdź pompę paliwową i przekaźnik pompy z napisem 208, ja mam podobny problem. Wymieniłem pompę i problem ustapił, ale po 30 tyś.problem powrócił.Narazie szukam dobrego mechanika w południowej części woj. Lubuskiego.vanos2 pisze:WITAM.Mam problem ze swoim autkiem. Auto zapala i jedzie dobrze ,nagle zaczyna szarpać i gaśnie,nie zapala,po wielu próbach uruchomienia w końcu zapala i działa dobrze przez dzień i znowu to samo .Wymienione świece,przewodujnik temperatury niebieski,moduł zapłonowy,cewka,przekaźnik nr30 i dalej to samo.Proszę o pomoc bo nie wiem co z tym dalej robić
- DARODIABEL75
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 11 sie 2009, 17:05
- Lokalizacja: Wałbrzych
Panowie witam. U mnie objawy były takie same ja u kolegi vanos2.
Wymieniłem to samo dokładnie to samo
I został tylko czujnik Halla i trafiłem wreszcie. Niunia hula jak wściekła.
Tylko jeszcze muszę sprawdzić spalanie bo wzrosło mi do ok 12 przy tych problemach.
Mechanicy mówili że Hall nie może fiksować tylko się psuje i to nie prawda u mnie wariował, a po wymianie jest ok <yes>
Wymieniłem to samo dokładnie to samo
I został tylko czujnik Halla i trafiłem wreszcie. Niunia hula jak wściekła.
Tylko jeszcze muszę sprawdzić spalanie bo wzrosło mi do ok 12 przy tych problemach.
Mechanicy mówili że Hall nie może fiksować tylko się psuje i to nie prawda u mnie wariował, a po wymianie jest ok <yes>
Dziękuję. Jestem w trakcie poszukiwania miejsca uszkodzenia. Gdy silnik zgaśnie nie ma prądu na cewce zapłonowej. Więc uszkodzone są albo cewka albo czujnik Hala.DARODIABEL75 pisze:Panowie witam. U mnie objawy były takie same ja u kolegi vanos2.
Wymieniłem to samo dokładnie to samo
I został tylko czujnik Halla i trafiłem wreszcie. Niunia hula jak wściekła.
Tylko jeszcze muszę sprawdzić spalanie bo wzrosło mi do ok 12 przy tych problemach.
Mechanicy mówili że Hall nie może fiksować tylko się psuje i to nie prawda u mnie wariował, a po wymianie jest ok <yes>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z tej wypowiedzi rozumiem że niema plusa na zacisku 15 cewki. Bo iskra wyzwalana jest masą a plus jest doprowadzany cały czas po włączeniu zapłonu.Biłyk pisze:Dziękuję. Ale w takim razie gdzie szukać przyczyny zaniku iskry na cewce???
Sprawdź jeszcze raz czy po włączeniu zapłonu jest plus na zacisku 15 cewki sprawdzaj między minusem na akumulatorze pojazdu a tym zaciskiem. Sprawdź też masz plus i minus na dwóch skrajnych stykach kostki dochodzącej do modułu przy cewce.
aldi pisze:Z tej wypowiedzi rozumiem że niema plusa na zacisku 15 cewki. Bo iskra wyzwalana jest masą a plus jest doprowadzany cały czas po włączeniu zapłonu.Biłyk pisze:Dziękuję. Ale w takim razie gdzie szukać przyczyny zaniku iskry na cewce???
Zacznę od początku: Zimny silnik uruchamiam bez problemów. Po przejechaniu kilku kilometrów lub po nagrzaniu silnika na postoju, silnik gaśnie. Po kilku minutach można uruchomić silnik aż do ponownego nagrzania i zgaśnięcia, i tak wkoło. Udało mi się przy pomocy spotkanego w drodze mechanika stwierdzić brak iskry w cewce zapłonowej.(uprzednio podejrzewałem również uszkodzenie pompy paliwowej mimo iż słyszałem jej pracę po przekręceniu kluczyka).
Możliwości są dwie: 1. Uszkodzony czujnik Halla.
2. Cewka zapłonowa może działać niewłaściwie po jej nagrzaniu.
Koszt cewki ok 240 zł, koszt czujnika ok. 200 zł.
A emerytura mała. Auto jest "pełnoletnie".
pozdrawiam.
B.
Biłyk pisze:jezeli padla by cewka to daj znac mam na zbyciu jedną.aldi pisze:Z tej wypowiedzi rozumiem że niema plusa na zacisku 15 cewki. Bo iskra wyzwalana jest masą a plus jest doprowadzany cały czas po włączeniu zapłonu.Biłyk pisze:Dziękuję. Ale w takim razie gdzie szukać przyczyny zaniku iskry na cewce???
Zacznę od początku: Zimny silnik uruchamiam bez problemów. Po przejechaniu kilku kilometrów lub po nagrzaniu silnika na postoju, silnik gaśnie. Po kilku minutach można uruchomić silnik aż do ponownego nagrzania i zgaśnięcia, i tak wkoło. Udało mi się przy pomocy spotkanego w drodze mechanika stwierdzić brak iskry w cewce zapłonowej.(uprzednio podejrzewałem również uszkodzenie pompy paliwowej mimo iż słyszałem jej pracę po przekręceniu kluczyka).
Możliwości są dwie: 1. Uszkodzony czujnik Halla.
2. Cewka zapłonowa może działać niewłaściwie po jej nagrzaniu.
Koszt cewki ok 240 zł, koszt czujnika ok. 200 zł.
A emerytura mała. Auto jest "pełnoletnie".
pozdrawiam.
B.
ale objaw wskazuje raczej na czujnik hall,u mnie szarpanie wystepowalo po przejechaniu ponad 100 km wtedy zaczelo mocno autem szarpac moc byla ale mial kangura non sstop przez ok 20 km w trasie tak bylo zawsze jak w trase jechalem,po tych ok 20 km przechodzilo mu i dalej mozna bylo jechac normalnie.
mialem to jeszcze ze 2-3 razy chwilowe szarpanie .
wymienilem pompe paliwa myslac ze to jej wina ,na koncu okazalo sie ze czujnik hall powoli konczyl swoj zywot i po nie calych 2 latach jazdy zaczal gasnac w czasie jazdy
wymienilem hall i jest spokoj do dnia dzisiejszego
tomek1982 pisze:Dziekuję za pomoc,wymieniłem czujnik Halla i mogę normalnie jeździć.Biłyk pisze:jezeli padla by cewka to daj znac mam na zbyciu jedną.aldi pisze: Z tej wypowiedzi rozumiem że niema plusa na zacisku 15 cewki. Bo iskra wyzwalana jest masą a plus jest doprowadzany cały czas po włączeniu zapłonu.
Zacznę od początku: Zimny silnik uruchamiam bez problemów. Po przejechaniu kilku kilometrów lub po nagrzaniu silnika na postoju, silnik gaśnie. Po kilku minutach można uruchomić silnik aż do ponownego nagrzania i zgaśnięcia, i tak wkoło. Udało mi się przy pomocy spotkanego w drodze mechanika stwierdzić brak iskry w cewce zapłonowej.(uprzednio podejrzewałem również uszkodzenie pompy paliwowej mimo iż słyszałem jej pracę po przekręceniu kluczyka).
Możliwości są dwie: 1. Uszkodzony czujnik Halla.
2. Cewka zapłonowa może działać niewłaściwie po jej nagrzaniu.
Koszt cewki ok 240 zł, koszt czujnika ok. 200 zł.
A emerytura mała. Auto jest "pełnoletnie".
pozdrawiam.
B.
ale objaw wskazuje raczej na czujnik hall,u mnie szarpanie wystepowalo po przejechaniu ponad 100 km wtedy zaczelo mocno autem szarpac moc byla ale mial kangura non sstop przez ok 20 km w trasie tak bylo zawsze jak w trase jechalem,po tych ok 20 km przechodzilo mu i dalej mozna bylo jechac normalnie.
mialem to jeszcze ze 2-3 razy chwilowe szarpanie .
wymienilem pompe paliwa myslac ze to jej wina ,na koncu okazalo sie ze czujnik hall powoli konczyl swoj zywot i po nie calych 2 latach jazdy zaczal gasnac w czasie jazdy
wymienilem hall i jest spokoj do dnia dzisiejszego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 gru 2015, 18:25