[B4 2.3 NG] Problem po wymianie pompy paliwa
[B4 2.3 NG] Problem po wymianie pompy paliwa
Witam wszystkich Od niedawna jestem posiadaczem Audi 80 B4 2.3 NG. Od samego początku wiedziałem że czeka mnie wymiana pompy paliwa gdyż było ją mocno słychać lecz pojazd nie miał najmniejszego problemu z przyspieszaniem odpalaniem itp. wszystko funkcjonowało prawidłowo jedyne co mnie drażniło to ten hałas w kabinie. Na początku zakupiłem najtańszą pompę firmy Engintech(koniec msc. brak kasy) wymieniłem ją w baku były widoczne opiłki metalu ze starej pompy jedyne co mogłem zrobić to odessałem tyle opiłków ile się dało(wiem należało dokładni wyczyścić zbiornik paliwa niestety następnego dnia musiałem jechać za granicę) filtr paliwa też został stary (miałem kupiony nowy ale pompy nie wymieniłem u siebie a musiałem wrócić tym właśnie pojazdem ponad 100km do domu a przewody metalowe okazało się że są dość mocno zgnite więc bałem się tego ruszać na chwilę obecną). Po wymianie pompy silnik odpalił bez problemu rozpocząłem jazdę i w momencie gdy chciałem mocniej ruszyć ze świateł silnik zaczął się dusić i szarpać. W tym samym czasie miałem problem ze wskazaniem poziomu paliwa (prawdopodobnie potencjometr na pływaku) pomyślałem że zbyt niski poziom paliwa bo faktycznie było go na samym dnie niestety po zatankowaniu nic się nie zmieniło. Następnego dnia musiałem wyjechać i pojazd został w Polsce. Samochód trafił do mechanika. Od razu pomyślałem że wina leży po stronie pompy więc kupiłem Boscha o NR:0 580 254 003 Wydatek ciśnieniowy powinien wynosić 6,5 Bar mechanik stwierdził że pompa jest nie właściwa gdyż wg. jego katalogu ma 5 Bar i według niego pompa powinna być o NR: 0 580 254 040 w sklepie w którym zawsze kupuję części dobierali mi części po nr VIN i stwierdzili że obie pompy mają taki sam wydatek ciśnieniowy. ASO podało mi taki NR: 895 906 089 wymieniłem te pompy mechanik wymienił na moje zlecenie filtr paliwa, wyczyścił zbiornik z opiłków oraz wymienił tą pompę na tą według niego właściwą. Efekt bez zmian.. Podczas mojego powrotu do domu te 100km pojazd co kilka km się dusił i tracił moc po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu podczas jazdy tak jakby się resetował i na kilka czasem kilkanaście km było ok ale z pedałem gazu bardzo delikatnie i nie szybciej niż 90-100 bo od razu się dusił. Mechanik odpuścił temat i pojazd wrócił w takim samym stanie. Proszę o pomoc z problemem lub podsuwanie pomysłów jakie elementy powinienem sprawdzić jakie wartości powinny mieć ewentualne pomiary. Na odległość mam związane ręce na chwilę obecną mogę jedynie zbierać info i w momencie jak pojawię się w PL wezmę się za naprawę. Z wykształcenia jestem mechanikiem więc terminologia techniczna nie jest mi obca lecz praktyki nie mam za wiele a warsztatom już nie chcę powierzać tego pojazdu bo wiem że naprawdę mało jest osób które mają pojęcie o elektroniczno-mechanicznym wtrysku benzyny KE- Jetronic jak i o samych naprawach mechanicznych. Rozpisałem się ale chciałem ująć wszystko w jak największych szczegółach. PS: Pojazd nie posiada instalacji gazowej i wygląda na to że nigdy nie posiadał. Pozdrawiam
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
KM95 pisze:wymieniłem ją w baku były widoczne opiłki metalu ze starej pompy
Bzdura, to teraz domysł się skąd opiłki czy jako obce ciało podczas dolewania z baniek lub dystrybutora, czy jednak twoje ale to nie pompa je generowała chyba że bez filtra jeździłeś ale to nie możliwe.
Przydał by się pomiar napięcia na samej pompie podczas pracy może to mieć związek ze wskaźnikiem wszak masy mają wspólne i tu raczej podejrzewam jest problem.
Do sprawdzenia tez akumulator ciśnienia jak i koszyczek pompki paliwa czy w całości nie połamany i kompletny.