[B4 2.0 ABK] Wskaźnik paliwa
[B4 2.0 ABK] Wskaźnik paliwa
Witam:) Od dłuższego czasu wskaźnik benzyny nie wskazuje prawidłowo ilości paliwa w baku.
Raz się podnosi minimalnie a raz opada poza skalę, kompletnie nie świeci się żadna rezerwa. Mimo tego, że wleje za 50 zł paliwa wskazówka albo się delikatnie podnosi i po zgaszeniu znów opada poniżej zera albo się w ogóle nie podniesie. Kompletnie nie znam przyczyny. Może pływak się zaciął i zalać do pełna? Czy może bardziej to kwestia elektroniki? Uważam tak, bo nawet żyd się nie pali jak chce jeść:)
Raz się podnosi minimalnie a raz opada poza skalę, kompletnie nie świeci się żadna rezerwa. Mimo tego, że wleje za 50 zł paliwa wskazówka albo się delikatnie podnosi i po zgaszeniu znów opada poniżej zera albo się w ogóle nie podniesie. Kompletnie nie znam przyczyny. Może pływak się zaciął i zalać do pełna? Czy może bardziej to kwestia elektroniki? Uważam tak, bo nawet żyd się nie pali jak chce jeść:)
Ostatnio zmieniony 02 lut 2018, 15:34 przez Szubi99, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
10L w baku 70 litrowym to nie jakaś mega ilość. Nie twierdzę ze to w porządku ale tak to piszesz że ciężko cię zrozumieć i nie wiadomo o co chodzi.
Przyjmij do świadomości że ilość na wskaźniku nie jest dokładna, wlanie 10L do baku 70litrowego to nie kosmiczna ilość i wskazówka może się ledwo podnieść, a wskażnik w audi 80 jest bimetaliczny wiec włączenie zapłonu wcale nie pokaże natychmiast ilości paliwa potrzeba czasu by bimetal rozgrzało.
Jeśli nada uważasz że to problem najczęstszą usterka jest stabilizator piny licznika niełączenie styków i niełączenie na stabilizatorze.
Przyjmij do świadomości że ilość na wskaźniku nie jest dokładna, wlanie 10L do baku 70litrowego to nie kosmiczna ilość i wskazówka może się ledwo podnieść, a wskażnik w audi 80 jest bimetaliczny wiec włączenie zapłonu wcale nie pokaże natychmiast ilości paliwa potrzeba czasu by bimetal rozgrzało.
Jeśli nada uważasz że to problem najczęstszą usterka jest stabilizator piny licznika niełączenie styków i niełączenie na stabilizatorze.
A dlaczego? Wskaźnik ten (jak i wskaźnik temperatury silnika z którym notabene również bywają problemy) jest sterowany napięciowo i są to napięcia dośc niskie (dziś robiąc pomiar wyszło mi ok 4VDC przy 3/4 baku.maciek889 pisze:Dokładność wskaźnika paliwa w Audi 80 kompletnie się nie nadaje do jeżdżenia o prawie suchym baku).
A zwykle w liczniku nie kontaktuje wskaźnik z płytą licznika.
Styk na płytce licznika, do którego dokręcona jest śrubka (która to przewodzi sygnał napięciowy do wskaźnika) jest miedziany i siłą rzeczy utlenia się przez co wzrasta impedancja i w rezultacie niskie napięcie nie jest w stanie się "przebić". Stąd dziwne oznaki i wskazania niższe niż powinny być.
Jako rozwiązanie należy przeczyścić styki i zabezpieczyć je wazeliną techniczną aby zminimalizować skutki utleniania etc.
Odkopuje troche temat bo nie mam juz pomyslu na wskaznik poziomu paliwa.a problem jest nastepujacego typu po przekreceniu stacyjki w pierwsza pozycje wskaznik zaczyna sie podnosic i pokazuje prawidlowo po odpaleniu auta zaczyna opadac i zatrzymuje sie w polowie rezerwy ,zostal juz wymieniony licznik na inny te same objawy przeklamania, wyciaglem go 2 raz rozebralem do zera zalozylem dobry stabilizator napiecia ,przejrzane wszystkie luty i polaczenia nic nie widac,nawet wymienilem juz plywak w baku i dalej jest to samo moze ktos cos podpowiedziec?