[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy
Nissens wleciał do auta, klapy uszczelnione ,klima nie rozszczelniona , ale jedna zapinka od tyłu nie zapięta , w aucie piekarnik i jutro wrzucę fotkę jak wyglądały u mnie klapy a bardziej jak nie powinny wyglądać ,czas operacyjny 8 bitych godzin na spokojnie wraz z oklejaniem klap . zatem Panowie jeszcze raz wielkie dzięki za cenne wskazówki , moja druga połowa jak i junior w końcu nie bedą marznąć .
Witam,
Wymieniłem nagrzewnicę i jestem na półmetku skręcania całości. Problem mam bo założyłem już pulpit wyprowadziłem kable i nie widzę od strony pulpitu wtyczki, która pasuje do poniższej wtyczki od przełącznika kierunków i świateł. Dodam tylko, że z drugiej strony tych przełączników znajduje się metalowy wystajacy płaski pin, który tak jakby przesuwał się po obracaącej się kierownicy mając z nią stały kontakt.
Do czego ta wtyczka służy?
Wymieniłem nagrzewnicę i jestem na półmetku skręcania całości. Problem mam bo założyłem już pulpit wyprowadziłem kable i nie widzę od strony pulpitu wtyczki, która pasuje do poniższej wtyczki od przełącznika kierunków i świateł. Dodam tylko, że z drugiej strony tych przełączników znajduje się metalowy wystajacy płaski pin, który tak jakby przesuwał się po obracaącej się kierownicy mając z nią stały kontakt.
Do czego ta wtyczka służy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Moim zdaniem powodować słabe grzanie jest w stanie tylko i wyłącznie zakamieniona nagrzewnica i/lub sparciała pianka na klapie ciepłego powietrza, ewentualnie sterowanie tą klapą. Najczęściej w tych rocznikach VAG występuje ta druga usterka, czasem może być związana z już cieknącą nagrzewnicą. Nissens to tylko 100 zł, więc nie warto oszczędzać, chyba że niedawno założona porządna (Febi, Toprany itd. albo zestarzałe używane odpadają i na starcie wymienić).Mozna jakos sprawdzic stan nagrzewnicy? Czy moze istniec jakas inna przyczyna slabo nagrzewajacego sie wnetrza podczas zimy?
Poświęć troszkę więcej $$ i czasu, jeśli ma długo służyć auto i lepiej wymień piecyk oraz porządnie wyczyść kanały, odtłuść klapy i sklej nową piankę jak powinno być fabrycznie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
jarowlkp napisał bardziej realny czas dla nie-zawodowca, czyli ok. 8 godzin. U mnie wraz z zalaniem i odpowietrzeniem układu był bardzo podobny czas, jedyna pomoc była od Taty - przy wyjmowaniu i wkładaniu zespołu nagrzewnicy.
Co do ciężko pracującej klapy rozdziału dysze/góra-dół to w sumie zacząłbym od sprawdzenia czy samo cięgno z klapą poruszane ręcznie nie stawiają jakichś istotnych oporów. Myślę, że drut w tym pancerzu będzie ciężko pracował, jak i elementy sterowania cięgnem z pokrętła.
Ja przy montażu smarowałem wszystkie cięgna smarem stałym, ale myślę, że olej silikonowy jest bardziej bezpieczny dla plastików. Tak samo mechanizmy w "stacyjce" konsoli z pokrętłami. Wcześniej jeszcze, jak wymieniałem żarówki konsoli to delikatnie powleczyłem ośki i powierzchnie pod pokrętłami wazeliną (ale wspomniany olej silikonowy chyba i tak byłby lepszy). Od razu wszystko dużo lepiej działa, z taką lekkością.
Ps. Pamiętać też należy o starannym montażu deski rozdzielczej - u mnie spoczywa na zaczepach w podszybiu, jak też dokładnym wypozycjonowaniu jej na 4 śrubach mocujących względem podszybia i słupków, co zmniejsza do minimum jakiekolwiek świergotania, szelesty i inne niepożądane dźwięki tapicerki.
Co do ciężko pracującej klapy rozdziału dysze/góra-dół to w sumie zacząłbym od sprawdzenia czy samo cięgno z klapą poruszane ręcznie nie stawiają jakichś istotnych oporów. Myślę, że drut w tym pancerzu będzie ciężko pracował, jak i elementy sterowania cięgnem z pokrętła.
Ja przy montażu smarowałem wszystkie cięgna smarem stałym, ale myślę, że olej silikonowy jest bardziej bezpieczny dla plastików. Tak samo mechanizmy w "stacyjce" konsoli z pokrętłami. Wcześniej jeszcze, jak wymieniałem żarówki konsoli to delikatnie powleczyłem ośki i powierzchnie pod pokrętłami wazeliną (ale wspomniany olej silikonowy chyba i tak byłby lepszy). Od razu wszystko dużo lepiej działa, z taką lekkością.
Ps. Pamiętać też należy o starannym montażu deski rozdzielczej - u mnie spoczywa na zaczepach w podszybiu, jak też dokładnym wypozycjonowaniu jej na 4 śrubach mocujących względem podszybia i słupków, co zmniejsza do minimum jakiekolwiek świergotania, szelesty i inne niepożądane dźwięki tapicerki.
nagrzewnica pomocy
Witam,
Panowie i Panie, bardzo prosze o pomoc. wymieniłem nagrzewnice i teraz zabrałem się za składanie całego bajzlu i nie jestem pewien które linki gdzie idą. pokrętła chyba połączyłem prawidłowo ale mam zagwozdkę z tym które linki (kolory) w które miejsce obudowy. Poza niebieskim oczywiście.
Oto zdjęcie Audi od środka, biały i czerwony podpiąłem do tych cięgien obok siebie a czarnym chce polecieć do tej klapki od tyłu, dobrze? Bo widziałem podłączenie że biały do klapki a czarny i czerwony razem....zgłupiałem, pomóżcie
Panowie i Panie, bardzo prosze o pomoc. wymieniłem nagrzewnice i teraz zabrałem się za składanie całego bajzlu i nie jestem pewien które linki gdzie idą. pokrętła chyba połączyłem prawidłowo ale mam zagwozdkę z tym które linki (kolory) w które miejsce obudowy. Poza niebieskim oczywiście.
Oto zdjęcie Audi od środka, biały i czerwony podpiąłem do tych cięgien obok siebie a czarnym chce polecieć do tej klapki od tyłu, dobrze? Bo widziałem podłączenie że biały do klapki a czarny i czerwony razem....zgłupiałem, pomóżcie