[B4 2.0 ABK] Jakie tarcze hamulcowe kupić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 01 mar 2010, 13:35
- Lokalizacja: Sosnowiec
- zkierownica
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 29 wrz 2017, 18:52
- Lokalizacja: Szczecin
[B4 2.0 ABT] Jakie tarcze i klocki?
Jak w temacie, musze wymienić tarcze i klocki hamulcowe z przodu, polecacie jakąś konkretną markę?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Witam
Od siebie z pewnością mogę napisać, byś omijał Febi. Nie wiem czemu, ale części od nich, które kupiłem ja albo poprzednik się kompletnie mi się w osiemdziesiątce nie sprawdziły, nawet niestety tarcze. Pomimo wentylowania i to podwójnego po którymś ostrzejszym hamowaniu przy 80-120 km/h tak okrutnie bije mi kierownica po naciśnięciu na hamulec, że szok.
Słyszałem i czytałem, że TRW spoko. W Golfie klocki tej marki u mnie jakoś dawały radę z tym, że dość szybko je zużyłem (o ile pamiętam ok. 20 tys. km), ale agresywne hamowanie, bębny z tyłu i brak chłodzenia tarcz zapewne zrobiły swoje.
Od siebie z pewnością mogę napisać, byś omijał Febi. Nie wiem czemu, ale części od nich, które kupiłem ja albo poprzednik się kompletnie mi się w osiemdziesiątce nie sprawdziły, nawet niestety tarcze. Pomimo wentylowania i to podwójnego po którymś ostrzejszym hamowaniu przy 80-120 km/h tak okrutnie bije mi kierownica po naciśnięciu na hamulec, że szok.
Słyszałem i czytałem, że TRW spoko. W Golfie klocki tej marki u mnie jakoś dawały radę z tym, że dość szybko je zużyłem (o ile pamiętam ok. 20 tys. km), ale agresywne hamowanie, bębny z tyłu i brak chłodzenia tarcz zapewne zrobiły swoje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 cze 2017, 17:56
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jakie tarcze i klocki?
[ATE, TRW, Kamoka - ja celuje tylko w zestawy tych firm i jeszcze się nie zawiodłem.zkierownica pisze:Jak w temacie, musze wymienić tarcze i klocki hamulcowe z przodu, polecacie jakąś konkretną markę?
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Przeczytałem cały temat od samego początku do końca i wywnioskowałem że żadne hamulce nie nadają się do hamowania
A tak poważnie - aktualnie mam jakieś no name'y na przodzie(HART), mocno i byle jak zdarte tarcze od wewnętrznej strony, wręcz nawet jakbym miał uszczerbione klocki, a mimo to bez problemu kilka razy ostro hamowałem ze 180km/h do 0 i to kilka razy pod rząd. Jedyna ich wada to piszczą i są zużyte, zewnętrzna strona wygląda akurat dobrze a tarcze nie biją, ale są zdarte. Generalnie nie udało mi się tego zestawu dosłownie "zabić" w żaden sposób, no ale wymienić trzeba bo szajs, bo pyli, bo się kończy.
I teraz jaki zestaw ~300zł(Fajnie gdyby taniej) który:
-Wywoła u mnie opad szczeny siłą hamowania(Kiedyś jechałem Fiatem Pandą na nowych hamulcach, to tam ledwo dotknąłem hamulca prawie głową w kierownicę bym się uderzył)
-Tarcze się nie skrzywią
-Klocki mogą coś tam pylić, ale nie tak że co 20km będę musiał szorować alusy dimerem + polerka
-I nie będą piszczeć,skrzypieć , zgrzytać ani innych dźwięków wydawać, które zmuszą mnie do odesłania ich do egzorcysty
Zimmermann, ATE, TRW, TEXTAR, FERODO
Na warsztacie najczęściej montujemy FERODO i czasami ATE
Zimmermanna nie widziałem, ale wyczytałem że są lepsze od ATE i nawet tańsze
A tak poważnie - aktualnie mam jakieś no name'y na przodzie(HART), mocno i byle jak zdarte tarcze od wewnętrznej strony, wręcz nawet jakbym miał uszczerbione klocki, a mimo to bez problemu kilka razy ostro hamowałem ze 180km/h do 0 i to kilka razy pod rząd. Jedyna ich wada to piszczą i są zużyte, zewnętrzna strona wygląda akurat dobrze a tarcze nie biją, ale są zdarte. Generalnie nie udało mi się tego zestawu dosłownie "zabić" w żaden sposób, no ale wymienić trzeba bo szajs, bo pyli, bo się kończy.
I teraz jaki zestaw ~300zł(Fajnie gdyby taniej) który:
-Wywoła u mnie opad szczeny siłą hamowania(Kiedyś jechałem Fiatem Pandą na nowych hamulcach, to tam ledwo dotknąłem hamulca prawie głową w kierownicę bym się uderzył)
-Tarcze się nie skrzywią
-Klocki mogą coś tam pylić, ale nie tak że co 20km będę musiał szorować alusy dimerem + polerka
-I nie będą piszczeć,skrzypieć , zgrzytać ani innych dźwięków wydawać, które zmuszą mnie do odesłania ich do egzorcysty
Zimmermann, ATE, TRW, TEXTAR, FERODO
Na warsztacie najczęściej montujemy FERODO i czasami ATE
Zimmermanna nie widziałem, ale wyczytałem że są lepsze od ATE i nawet tańsze