Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Dymi na niebiesko na postoju

ODPOWIEDZ
OOOOb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:26
Lokalizacja: Marylka

[B4 1.9 1Z] Dymi na niebiesko na postoju

Post autor: OOOOb4 » 11 paź 2018, 16:59

Witam koledzy, mam taki problem od jakiegoś czasu. Otóż moje Audi zaczęło pokapcać sobie na niebiesko na postoju po odpaleniu na zimnym (co chwilę puszcza większą chmurkę). Jak pojeżdżę to tak jakby przechodziło. Ale wystarczy że popracuje na wolnych obrotach, np. w korku i jak ruszę to za mną niebieska chmura. Ewidentnie czuć źle spaloną ropę . Byłem z tym u mechanika i stwierdził że to prawdopodobnie lejący wtrysk.

Czy to może być przyczyną ?
Lejący wtrysk daje niebieski dym ?
Ostatnio zmieniony 11 paź 2018, 18:34 przez OOOOb4, łącznie zmieniany 1 raz.

White.93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 26 sie 2018, 22:48

Post autor: White.93 » 11 paź 2018, 18:04

Uszczelniacze zaworore do wymiany na 99%. Efekt będzie się potęgował na rozgrzanym oleju. Olej ścieka po trzonkach zaworów, jak dasz w palnik to ciśnienie w dolocie go pcha do cylindrów i mamy niebieską chmurę. Uszczelniacze wymienisz bez zdejmowania czapki, mi przy R5 zajela cała operacja 3h.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 paź 2018, 18:35

Sprawdź też od razu jak masz vaga - kąt wtrysku i dawke paliwa skoro czujesz niespaloną ropę.

OOOOb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:26
Lokalizacja: Marylka

Post autor: OOOOb4 » 11 paź 2018, 19:04

White.93 pisze:Uszczelniacze zaworore do wymiany na 99%. Efekt będzie się potęgował na rozgrzanym oleju. Olej ścieka po trzonkach zaworów, jak dasz w palnik to ciśnienie w dolocie go pcha do cylindrów i mamy niebieską chmurę. Uszczelniacze wymienisz bez zdejmowania czapki, mi przy R5 zajela cała operacja 3h.

Uszczelniacze trzonków zaworów wymieniane były rok temu, też to podejrzewałem, ale chyba nie możliwe żeby się zużyły tak szybko...
No i czuć tą ropę a nie olej silnikowy. Jak pokapca i powiedzmy przegazuje i wyrzuci cały niebieski to zaczyna kopcić na czarno.

Co do kąta wtrysku to mechanik twierdzi że przestawił najbardziej jak się dało ale w którą stronę to nie powiem wam w tym momencie

Dawka jak dobrze pamiętam 3.4

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 paź 2018, 19:15

OOOOb4 pisze:Co do kąta wtrysku to mechanik twierdzi że przestawił najbardziej jak się dało
Dla mnie takie teksty dyskwalifikuja gościa na starcie .... dlaczego? bo tu nie ma "najbardziej jak się dało " ,bo najbardziej jak się da ,to jest daleko poza zakresem i wywala blad jak zbyt wczesny ,albo nie można odpalić jak jest zbyt pózny .Początek ma być ma być od -do ...w tym przypadku od 40 do max 50 jednostek ...a nie przestawiony "najbardziej jak się dalo " bo "daje sie " daleko poza zakres .Ale tu nie w początku wtrysku jest problem o ile jest z "grubsza " w zakresie ...bo niebieski dym to spalany olej ...takze jak ktoś tu wspomniał , puszcza albo uczczelniaczami trzonków zaworów ,albo turbina "popuszcza"...wtryski to ostatnia rzecz jaką bym za to winił...wymiana uszczelniaczy na nie długo pomoze ,jak są zbyt duże luzy zaworu w prowadnicy
Ostatnio zmieniony 11 paź 2018, 19:28 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

OOOOb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:26
Lokalizacja: Marylka

Post autor: OOOOb4 » 11 paź 2018, 19:27

MUNIOR pisze:
OOOOb4 pisze:Co do kąta wtrysku to mechanik twierdzi że przestawił najbardziej jak się dało
I to stwierdzenie dyskwalifikuje gościa na starcie ,jak dla mnie .... dlaczego? bo tu nie ma "najbardziej jak się dało " tylko poczatek ma być od -do ...w tym przypadku od 40 do max 50 jednostek ...a nie przestawiony "najbardziej jak się dalo ".Ale tu nie w początku wtrysku jest problem o ile jest z "grubsza " w zakresie ...bo niebieski dym to spalany olej ...takze jak ktoś tu wspomniał , puszcza albo uczczelniaczami trzonków zaworów ,albo turbina "popuszcza"...wtryski to ostatnia rzecz jaką bym za to winił...wymiana uszczelniaczy na nie długo pomoze ,jak są zbyt duże luzy zaworu w prowadnicy
Źle ująłem, chodziło mi że najbardziej w którąś stronę jak zaleca producent.
Jeśli chodzi o zużycie oleju to 100ml na 1000km od 8 lat niezmiennie. Oleju w przewodach odmy ilości śladowe.
Też podejrzewałem turbo ale ten 'mechanik' stwierdził że za mały ubytek i brak jakichkolwiek problemów z mocą

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 paź 2018, 19:30

OOOOb4 pisze:Też podejrzewałem turbo ale ten 'mechanik' stwierdził że za mały ubytek i brak jakichkolwiek problemów z mocą
A co ma moc do brania oleju ? nic kompletnie ...turbina moze puszczać kosmiczne ilosci ,a cisnienie dalej tłoczy i doladowanie jest jak być powinno ...mity i bzdury...pewnie jakby padł n75 w taki sposób ze zaniżał by doladowanie ,co sie zdarza ,to stwierdził by że turbo padło ,bo nie ma mocy ? ...ech spece od siedmiu bolesci ...mity ,bzdury i teorie wyssane z palca
Ostatnio zmieniony 11 paź 2018, 19:34 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

OOOOb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:26
Lokalizacja: Marylka

Post autor: OOOOb4 » 11 paź 2018, 19:33

MUNIOR pisze:
OOOOb4 pisze:Też podejrzewałem turbo ale ten 'mechanik' stwierdził że za mały ubytek i brak jakichkolwiek problemów z mocą
A co ma moc do brania oleju ? nic kompletnie ...turbina moze puszczać kosmiczne ilosci ,a cisnienie dalej tłoczy ...mity i bzdury
No rozumiem, a co z ubytkiem ?
Od 8 lat bierze te 100ml i nagle zaczął kopcić ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 paź 2018, 19:35

OOOOb4 pisze:No rozumiem, a co z ubytkiem ?
Od 8 lat bierze te 100ml i nagle zaczął kopcić ?
NIc ,normalny ubytek...a kopci bo spala olej ...i nie musi wcale być wyrażnie wiekszych ubytków.Czarny dym to zawsze nie spalona ropa ,czyli albo lejace wtryski ,albo dziurawy dolot ,albo dawka kosmiczna ....niebieski to zawsze spalany olej silnikowy ...kto jeszcze pamieta czasy motoryzacji gdzie jezdziły trabanty czy syrenki z silnikami dwusuwowymi ,albo jawy czy emzetki ,to doskonale wie co się działo jak sie za duzo oleju do benzynki dolalo ...zadyma na niebiesko z wydechu ze hoho
Ostatnio zmieniony 11 paź 2018, 19:44 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

OOOOb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:26
Lokalizacja: Marylka

Post autor: OOOOb4 » 11 paź 2018, 19:43

MUNIOR pisze:
OOOOb4 pisze:No rozumiem, a co z ubytkiem ?
Od 8 lat bierze te 100ml i nagle zaczął kopcić ?
NIc ,normalny ubytek...a kopci bo spala olej ...i nie musi wcale być wyrażnie wiekszych ubytków
Okej czyli to może być wina turbo ... Będę musiał oddać gdzieś do sprawdzenia.
Czyli wtryski nic nie mają do kopcenia na niebiesko ?
A zapach niespalonego paliwa ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 paź 2018, 20:01

OOOOb4, tryliard takich tematów i nie tylko na naszym forum jest https://cse.google.com/cse?cx=partner-p ... &sa=Szukaj

jakiekolwiek forum otworzysz i wpiszesz dymi na niebiesko wszędzie są takie same odpowiedzi

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 paź 2018, 07:15

Panowie OOOOb4, ma straszny problem bo zamknąłem mu temat bo uważa że jego problem jest nietypowy i nigdzie nie ma rozwiązania znaczy w żadnym z tematów.
I ja straszny admin który nie zna się na motoryzacji zamknąłem mu jego temat a nie dostał jeszcze rozwiązania. Chodź uważam że MUNIOR, już wszystko wyjaśnił.

Chwilowo więc temat otworzyłem, by wytłumaczyć temat do końca.

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 18 paź 2018, 19:31

A ja jednak koledze radze wtryski sprawdzić bo przerabiałem identyczny problem że dymił na jałowym na taki siwo niebieski kolor ale ewidentnie śmierdziało źle spaloną ropuchą jak włączyłem klime to dymił bardziej a im dłużej pracował na jałowym tym więcej bylo dymu.
wymiana końcówek trysków rozwiązała problem w 100%, choć wszyscy z którymi konsultowałem twierdzili że turbina puszcza. Jak oleju nie ubywa to nie turbina i tyle .

pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl