Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] szarpanie, telepotanie podczas jazdy...

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 10 sty 2008, 23:40

myster pisze:chlopaki z forum golfa mi na pisali ze to na 100%nastawnik pompy pojechalem na vaga i sie potwierdzilo
ktorzy ktorzy to byli hehe ;)
przemik pisze:co sprawdzic vagiem, jakie grupy, w jakich warunkach zeby stwierdzic ze przyczyna szarpania jest nastawnik lub wtrysk sterujacy
vagiem nastawnik ciezko zdiagnozowac

objawem moze byc skaczaca dawka paliwa (i/lub obroty)((kanal 01 pozycja 1 i 2), rozjechane korekcje wtryskow (kanal 013)

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 14 lut 2008, 10:17

przemik pisze:jas73
co sprawdzic vagiem, jakie grupy, w jakich warunkach zeby stwierdzic ze przyczyna szarpania jest nastawnik lub wtrysk sterujacy



Powinien byc zapisany błąd....
niestety, zasyfiony nastawnik nie generuje zadnych bledow zapisywanych w logach ...

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 19 kwie 2016, 22:46

Chłopaki odkopię trochę, ale nie chcę zakładać nowego tematu bo problem podobny, czyli szarpanie, bardziej nawet telepanie.Pacjent A4 silnik 1Z z witaminą od Mariusza. Telepie na 4 biegu już poniżej 1800, a na 5 poniżej ok 2300 obr. Impulsator odpinany, filtr paliwa wymieniony przed zimą.Jeżeli chodzi o nietypowe objawy to: nie przestawia kąta w BS(podczas jazdy owszem), obroty na jałowym falują od 840 do 862 i najdziwniejsze ostatnio przestawił się kąt poza skalę czyli 255.Kąt już przestawiony, dawka ok 4mg.Proszę spójrzcie na logi, może Wam coś do głowy przyjdzie. Acha, problem doładowania widoczny w logach już rozwiązany(egr out)
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_257253.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_257254.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_257255.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_257256.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_257252.html

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 28 sty 2018, 09:50

Witam. Mam problem z moim 1Z na osprzęcie Pierburga. Problem tkwi w szarpaniu podczas przyspieszania. Szczególnie odczuwalne na 4-tym i 5-tym biegu w zakresie 1800-2200 obrotów. Głównym podejrzanym był nastawnik. W celu sprawdzenia go udałem się do pompiarzy. Po podłączeniu testera nastawnika stwierdzili, że czas w którym ta wskazówka dojdzie do końca i wróci jest identyczny co świadczy o tym, że nic go nie blokuje i nastawnik jest czysty. Po podłączeniu VAG-a błędów brak. Jedynym podejrzanym według nich jest przepływomierz. Stwierdzili, że wartość którą widzi ECU jest inna niż ta którą wysyła przepływomierz. Co o tym myślicie? Czy uszkodzona przepływka może powodować takie kłopoty? Dodam, że 3-4 lata temu miałem identyczną sytuację, po wyczyszczeniu nastawnika problem zniknął.

PS. Przepraszam, za chaotyczny opis sytuacji ale nie bardzo znam się na tych urządzeniach, opisałem sytuację o której mi opowiedzieli owi spece.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sty 2018, 10:57

Masz standardowe objawy brudnego nastawnika i najlepszy test w tym przypadku to odpiecie impulsatora ,jak przestanie szarpać to na 100% nastawnik .Obawiam się a nawet jestem pewien , że ten profesjonalny "tester " nie jest w stanie wyłapać minimalnych zanieczyszczeń w nastawniku
Dawid1995 pisze: Stwierdzili, że wartość którą widzi ECU jest inna niż ta którą wysyła przepływomierz.
Albo nie wiedzą co mówią ,albo coś przekręciłeś ,bo to stwierdzenie nie ma sensu .Winę przepływomierza można szybko wykluczyć podpinajac diodę...takze marni ci "spece" skoro zamiast zrobić proste i znane wszystkim testy ,wymyslają swoje teorie i święcie wierzą we wskazania swojego "testera "

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 sty 2018, 11:10

Obrazek

Odepnij wtyczkę i pojeździj trochę , będziesz miał porównanie wtedy , czy to pomogło czy nie.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 28 sty 2018, 12:01

MUNIOR pisze:Albo nie wiedzą co mówią ,albo coś przekręciłeś ,bo to stwierdzenie nie ma sensu
No tak właśnie mi powiedzieli.
Krzysiek 84 pisze:Odepnij wtyczkę i pojeździj trochę , będziesz miał porównanie wtedy , czy to pomogło czy nie.
Zrobię tak jeszcze dziś i zobaczymy, dam znać. Dzięki za odpowiedzi

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sty 2018, 12:55

Dawid1995 pisze:Stwierdzili, że wartość którą widzi ECU jest inna niż ta którą wysyła przepływomierz.
Dawid1995 pisze:No tak właśnie mi powiedzieli.
Jeśli już chcieli powiedzieć coś mądrego ,to ich stwierdzenie powinno brzmieć tak " Wartosci osiągane i wskazywane przez przeplywomierz ,nie osiągają wartosci żadanych przez ECU ,poniewaź przepływomierz może zaniżać te wartosci z powodu zanieczyszczenia ,ewentualanie ciśnienie doladowania jest zbyt niskie ".Ciekawe co by stwierdzili widząc cały czas stałą wartość MAFF w specyfikacji ,co widać w niektórych tuningowych softach ...pewnie też stwierdzili by że "przepływomierz niesprawny " albo ECU. Przydała by im się wizyta auta z programu "Będzie pan zadowolony " z nowym przepływomierzem i ze spreparowanym "bajpasem " n75 ,gdzie na 100% nowy i sprawny przepływomierz by zaniżał :-D ...oj działo by się ;-) Kto oglada to wie jakich mamy "specjalistów "

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 28 sty 2018, 18:30

MUNIOR pisze:odpiecie impulsatora ,jak przestanie szarpać to na 100% nastawnik
No więc po odpięciu przestało szarpać. Czyli 100% nastawnik tak? Jak długo można jeździć z odpiętym impulsatorem? Czy są jakieś konsekwencję takiej jazdy? Jaki jest orientacyjny koszt regeneracji nastawnika z ustawieniem wszystkich wartości? Ostatnie czyszczenie kosztowało około 200 zł i starczyło tylko na 40 tys kilometrów. zly_

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sty 2018, 21:55

Dawid1995 pisze:No więc po odpięciu przestało szarpać. Czyli 100% nastawnik tak?
Tak na 100% ...i teraz masz dowód co warte są "profesjonalne testery" ;-)
Dawid1995 pisze: Jak długo można jeździć z odpiętym impulsatorem?
Ile chcesz ,ale po jakimś czasie opiłków przybędzie i odpięty impulsator już nie pomoże
Dawid1995 pisze:Ostatnie czyszczenie kosztowało około 200 zł i starczyło tylko na 40 tys kilometrów.
Bo masz pompę która straciła gładzie i będzie już cały czas produkowała opilki po podobnym "przelocie " .W zasadzie jedynym sposobem zmiany tego stanu rzeczy ,jest wymiana dolu pompy na taki który opiłków nie produkuje .Ja na takie przypadki mam swój sposób i po prostu wklejam mocny magnes neodymowy zamiast orginalnego .Nie zapobiegnie to na pewno produkcji opiłków przez pompę ,ale na pewno znacznie wydłuży czas ponownego zawalenia nimi nastawnika

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 29 sty 2018, 08:28

W takim razie dziękuję za cenne rady. W najbliższym czasie oddam nastawnik do wyczyszczenia i pochwalę się rezultatem :-) Jeszcze raz wielkie podziękowania dla MUNIOR, i Krzysiek 84, oklasky piwoa80

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 29 sty 2018, 19:57

Wez nastawnik sobie od muniora masz 100% pewności ze jest czysty i zrobiony odpowiedni

Voytex86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:51
Imię: Wojciech
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: NMR

Post autor: Voytex86 » 21 paź 2018, 18:26

Witam. Mam podobny problem i kupiłem w Niemczech nową całkowicie zregenerowaną pompę z nastawnikiem, ale szarpanie nie ustąpiło. Zauważyłem jednak, że szarpanie zanika prawie całkowicie kiedy wyciągnie się zaślepkę EGRu (było zaślepione przez poprzedniego właściciela) i włoży uszczelki tak aby EGR pracował normalnie. Wymienię jeszcze EGR na nowy bo mojego nie można do końca doczyścić, kupię nowy elektrozawór podciśnienia sterujący nim, założę też nowe przewody podciśnieniowe. Myślę, że nie wolno zaślepiać EGRu na oryginalnym 8-bitowym kompie, przecież bo zaślepieniu komp głupieje bo nie ma opcji żeby np. wyłączyć całkowicie sterowanie EGRem np. VAG-COMem. No chyba, że Niemiec mnie oszukał i nie zregenerował w mojej pompie głowiczki...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 paź 2018, 18:44

Sporo użytkowników ma zaslepiony lub całkowicie wywalony egr i nic nie dzieje się z autem.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 paź 2018, 19:01

Voytex86 pisze:Myślę, że nie wolno zaślepiać EGRu na oryginalnym 8-bitowym kompie, przecież bo zaślepieniu komp głupieje bo nie ma opcji żeby np. wyłączyć całkowicie sterowanie EGRem
Żle myślisz ...jakby było tak jak myłsisz to setki osób miały by problem po zaslepieniu ,a nie ma nikt .Zaślepienie EGR nie ma kompletnie nic wspólnego z szarpaniem, bo silnik "oddycha " czystym tlenem a nie spalinami...problem może byc jak się zawór EGR nie domyka ,ale nie jest zaślepiony ...wtedy może szarpać ...ale nigdy gdy jest zaślepiony ...oczywiscie w odpowiednim miejscu...bo niektórzy zaślepiają tyko od strony spalin ,a powinno się przy aluminiowym kolanku,bo tylko wtedy takie zaślepienie jest w 100% skuteczne i mamy pewnosć że nie ucieka nam np.doładowanie przez niedomykajacy się zawór EGR ,a jedocześnie odcinamy drogę spalinom ....zaślepiajac tylko od strony "harmonijki " nie puszczamy tylko spalin ,a doładowanie może sobie nadal uciekać od strony aluminiowego kolanka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl