[80 B4 1.9 TDI 1Z] szarpanie, telepotanie podczas jazdy...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie wiem dlaczego dzieją ci sie takie cuda ...u mnie jest prawidlowo ,jak u wszystkich u których cuda się nie dzieją ...czy zawór zaślepiony czy nie ,nic nie szarpie ...a to ze chodzi "kulturalniej" na nie rozgrzanym jeszcze silniku ,to własnie wpływ goracych spalin ...tyle ze na rozgrzanym silniku i wyższych obrotach , te "gorące spaliny " mają już zupełnie inny wpływ na pracę silnika ...i jest to zły wpływ ...dlatego prawidlowo działajacy EGR jest w zasadzie otwarty tylko na biegu jałowym,przy lekkim dodaniu gazu się zamykaVoytex86 pisze:Więc dlaczego przestało szarpać
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 paź 2018, 12:51
- Imię: Wojciech
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: NMR
W takim razie coś jest nie tak z moim samochodem. Pompa jak nowa, wtryski wymienione na używki od AFN z anglika z przebiegiem 62 tys. mil a szarpanie przy zaślepionym zaworze EGR jest bardzo duże. Przy włączonym EGRze zmniejsza się, ale nie znika całkowicie Podejrzewam, że szarpanie może być jeszcze spowodowane jakąś nieszczelnością na drodze turbo-intercooler-silnik.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sprawdż to co Krzysiek84 napisał ,poza tym zrób Logi bloków 001,003 ,004 ,013 w czasie kiedy szarpie ,wrzuć na vag log ,wrzuć na forum linki to sie zerknie co ci tam szarpie ...bo o ile to niedomagania osprżetu to na pewno bedzie widać w logachVoytex86 pisze:W takim razie coś jest nie tak z moim samochodem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 paź 2018, 12:51
- Imię: Wojciech
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: NMR
Tak, po wymianie wtryskiwaczy na te od AFNa dawkę ustawiłem na 3mg, kąt wtrysku też poprawiłem na 51.
Dolot, kolektor i intercooler - wszystko było dokładnie myte i czyszczone.
Będę musiał zrobić logi - dzięki MUNIOR za podpowiedź.
Obstawiam jeszcze uszkodzony potencjometr pedału przyspieszenia bo szarpanie pojawia się kiedy potencjometr (tzn. pedał gazu) wciśnięty jest tak do około 15%, powyżej tej wartości szarpania tak jakby ustaje. Po 24 latach mogły się już wytrzeć ścieżki na potencjometrze, mogą być na nich przerwy i komputer przez to głupieje.
[ Dodano: 2018-10-26, 14:13 ]
Chyba znalazłem główną przyczynę szarpania - rozerwana gumowa rura pomiędzy turbo a intercoolerem. Założyłem już nową i jest prawie idealnie. Prawie, bo jeszcze delikatnie "telepie" jak np. chcę wyprzedzić, redukuję na 4 bieg i wciskam gaz do dechy - to wtedy jakby jeszcze silnik mi "tańczył"...
Wrzucam więc logi bloków 001, 003, 004 i 013 o które prosiliście. Proszę o ich analizę.
Linki do logów:
http://vaglogi.pl/log-001_A6AZ9g.html
http://vaglogi.pl/log-003_K0PzMdi.html
http://vaglogi.pl/log-004_Xy0Icy.html
http://vaglogi.pl/log-013_F8Q0b.html
Dolot, kolektor i intercooler - wszystko było dokładnie myte i czyszczone.
Będę musiał zrobić logi - dzięki MUNIOR za podpowiedź.
Obstawiam jeszcze uszkodzony potencjometr pedału przyspieszenia bo szarpanie pojawia się kiedy potencjometr (tzn. pedał gazu) wciśnięty jest tak do około 15%, powyżej tej wartości szarpania tak jakby ustaje. Po 24 latach mogły się już wytrzeć ścieżki na potencjometrze, mogą być na nich przerwy i komputer przez to głupieje.
[ Dodano: 2018-10-26, 14:13 ]
Chyba znalazłem główną przyczynę szarpania - rozerwana gumowa rura pomiędzy turbo a intercoolerem. Założyłem już nową i jest prawie idealnie. Prawie, bo jeszcze delikatnie "telepie" jak np. chcę wyprzedzić, redukuję na 4 bieg i wciskam gaz do dechy - to wtedy jakby jeszcze silnik mi "tańczył"...
Wrzucam więc logi bloków 001, 003, 004 i 013 o które prosiliście. Proszę o ich analizę.
Linki do logów:
http://vaglogi.pl/log-001_A6AZ9g.html
http://vaglogi.pl/log-003_K0PzMdi.html
http://vaglogi.pl/log-004_Xy0Icy.html
http://vaglogi.pl/log-013_F8Q0b.html
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Brak ważnego loga 013 z doładowniem ,poza tym logi ,jak zauważył Krzysiek84 ,żle zrobione ...bo ujmowałeś gaz...gaz podczas logów musi być " w podłoge " bez ujmowania ...jak ujmujesz gazu , logi nic nie warte .Korekcje 2 i 4 tego wtrysku do niczego ,sterujacego wtrysku nie widać w logach ,więc nie wykluczone że trzy wtryski są do niczego ...przy tak nierównych dawkach na wtryskach silnik może mieć i zwykle ma "drgawki " podczas jazdy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 paź 2018, 12:51
- Imię: Wojciech
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: NMR
Wybaczcie Panowie, ale jeśli chodzi o "robienie logów" to jestem całkowicie zielony (wczoraj był "mój pierwszy raz").
Rozumiem teraz, że muszę logować każdy blok (001, 003, 004, 008, 011, 013) od 1500 do 4500 obr. bez odpuszczania gazu, tak?
I jak zrobić poprawnie loga 013 z doładowaniem?
Czy dynamicznie oznacza odczyt pod obciążeniem silnika, czyli w czasie jazdy?
Sugerujecie też, że mam padnięte wtryski? Trochę to dziwne bo sprzedawca wtrysków zapewniał, że ustawił i wyregulował ciśnienia otwarcia i zamknięcia "na maszynie" na takie jak ustawia fabrycznie BOSCH...
Rozumiem teraz, że muszę logować każdy blok (001, 003, 004, 008, 011, 013) od 1500 do 4500 obr. bez odpuszczania gazu, tak?
I jak zrobić poprawnie loga 013 z doładowaniem?
Czy dynamicznie oznacza odczyt pod obciążeniem silnika, czyli w czasie jazdy?
Sugerujecie też, że mam padnięte wtryski? Trochę to dziwne bo sprzedawca wtrysków zapewniał, że ustawił i wyregulował ciśnienia otwarcia i zamknięcia "na maszynie" na takie jak ustawia fabrycznie BOSCH...
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
takVoytex86 pisze:od 1500 do 4500 obr. bez odpuszczania gazu, tak?
takVoytex86 pisze:zy dynamicznie oznacza odczyt pod obciążeniem silnika, czyli w czasie jazdy?
no po danych tego nie widać, by było ok. a na pewno 2 i 3 są beVoytex86 pisze:Sugerujecie też, że mam padnięte wtryski? Trochę to dziwne bo sprzedawca wtrysków zapewniał, że ustawił i wyregulował ciśnienia otwarcia i zamknięcia "na maszynie" na takie jak ustawia fabrycznie BOSCH...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mówić to sobie można ...Nie bądż naiwny ...ludzie nie takie bajki wymyślają .Korekcje powinny być przynajmniej z "grubsza " podobne ...czyli jak zera z przodu ,to na wszystkich ,jak jedynki to też na wszystkich ...a nie na jednym zera ,na innych jedynki i dwójki ,to świadczy o tym ze dawki paliwa są mocno nie równe ,co jest równoznaczne z możliwoscia występowania szarpania w czasie jazdy ...także wtryski na bank są nie halo ...sprawne wtryski zarówno na biegu jalowym jak i w czasie jazdy powinny mieć zblizone wartości ...wiadomo ze jakies niewielkie rozbieżniosci mogą być ,ale nie takie duże jak u ciebieVoytex86 pisze:Sugerujecie też, że mam padnięte wtryski? Trochę to dziwne bo sprzedawca wtrysków zapewniał, że ustawił i wyregulował ciśnienia otwarcia i zamknięcia "na maszynie" na takie jak ustawia fabrycznie BOSCH..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 paź 2018, 12:51
- Imię: Wojciech
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: NMR
Ok, w takim wypadku na razie odpuszczam sobie logi. Nie mam już nerwów na sprzedawców, którzy zapewniają że "wtryski są idealne, bierz Pan". Kupno sprawnych używanych wtryskiwaczy w Polsce graniczy z cudem, zresztą kupowałem i wymieniałem już kilkukrotnie całe zestawy wtryskiwaczy, a potem okazywało się że są niesprawne.
Zamówiłem dzisiaj coś takiego: https://allegro.pl/wtryski-216-wzm-1-9- ... 18465.html
Może tym razem nie zmarnuję pieniędzy...
Zamówiłem dzisiaj coś takiego: https://allegro.pl/wtryski-216-wzm-1-9- ... 18465.html
Może tym razem nie zmarnuję pieniędzy...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 paź 2018, 12:51
- Imię: Wojciech
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: NMR
No dobra, nowe wtryskiwacze (w sensie regenerowane) na końcówkach WZM 0,216mm założone, dawka ustawiona na około 4,6mg, kąt wtrysku ustawiony na 51. Sprzedawca zapewniał, że ciśnienia wszystkich wtrysków zostały wyregulowane na 220/300.
Wrzucam więc logi do analizy, które dzisiaj robiłem (wszystkie na 3 biegu):
http://vaglogi.pl/log-001_OSrTl.html
http://vaglogi.pl/log-003_011_IReDTNd.html
http://vaglogi.pl/log-004_008_7P0n1b.html
http://vaglogi.pl/log-013_N73DBa7.html
Proszę o fachową analizę.
Wrzucam więc logi do analizy, które dzisiaj robiłem (wszystkie na 3 biegu):
http://vaglogi.pl/log-001_OSrTl.html
http://vaglogi.pl/log-003_011_IReDTNd.html
http://vaglogi.pl/log-004_008_7P0n1b.html
http://vaglogi.pl/log-013_N73DBa7.html
Proszę o fachową analizę.