[1.9TDI Avant] tempomat TDI 1z
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Aktywacja tempomatu nie ma nic do tego czy masz manetke czy nie .Aktywujesz i jak masz podlączone prawidlowo to działa .Tam gdzie widać czujniki sprzegła i hamulca muszą być same zera ,kiedy nie naciskasz zadnego z pedałów ,bo jak bedzie choć jedna jedynka ,czyli stan po wcisnieciu pedału ,to tempomat nie bedzie działał ...bez zasilania też nie będzie działał ,wiec skoro nie masz zasilania to podłacz
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Trochę wprowadziłeś go w bład, automat ma do rzeczy bo musi być kodowanie ECU do automata zmiana na manuala i kodowanie manual uaktywnia włacznik sprzęgła którego w automacie brak i o tym też pisze.
No i druga sprawa ecu 16bit jest szybszy wiec sam przełącznik musi być igiełka bo wychwytuje najmniejszy bład manetki. Co przy ponad 20letnich manetkach jest problem.
No i druga sprawa ecu 16bit jest szybszy wiec sam przełącznik musi być igiełka bo wychwytuje najmniejszy bład manetki. Co przy ponad 20letnich manetkach jest problem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sterownik ma kodowanie na manual .Wystarczy ze zrobi to co opisałem ...ma mieć same zera w bloku gdzie widać czujniki i tempomat bedzie działał nawet bez czujnika sprzęgłaJarewa pisze:Trochę wprowadziłeś go w bład, automat ma do rzeczy bo musi być kodowanie ECU do automata zmiana na manuala i kodowanie manual uaktywnia włacznik sprzęgła którego w automacie brak i o tym też pisze.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2018, 20:07 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Musi być przy kostce tym bardziej ze tam 5 kabli wedle schamatów zasilanie manetki jest po stacyjce 15. I według schematu jest bezpiecznik (prawdopodobnie osobny poza skrzynką)
A w ogóle to coś mi też nie chalo bo w takim stanie silnik nie powinien mieć pełnej mocy.
Tak dlatego pisałem że "trochę" bo za chiny nie zrobi tam "0" dopóki nie podłączy pod pin ECU kabelka odpowiedzialnego za sprzęgło. Te czujniki są NC wiec inaczej mówiąc obwód zamknety. Jak sterownik ma obwód otwarty to traktuje to jako wciśnięty. On robił swapa na manual wiec jego instalacja ECU jest uboższa o ten czujnik.MUNIOR pisze:Sterownik ma kodowanie na manual .Wystarczy ze zrobi to co opisałem ...ma mieć same zera w bloku gdzie widać czujniki i tempomat bedzie działał nawet bez czujnika sprzęgła
A w ogóle to coś mi też nie chalo bo w takim stanie silnik nie powinien mieć pełnej mocy.
Silnik ma moc . Dlatego podmieniłem skrzynie na een.
Sterownik od Muniora i szpryce od afn.
Ciągle brakuje mi jednego kabla z manetki przez kostkę do 12v. Druga sprawa gdzie podłączyć czujnik sprzęgła? Ciągnąć pod sterownik? Nie można zmostkować przy sterowniku a czujnik sprzęgła połączyć szeregowo z hamulcem?
[ Dodano: 2018-10-29, 21:39 ]
Zdjęcie niebieskiej kostki.
Sterownik od Muniora i szpryce od afn.
Ciągle brakuje mi jednego kabla z manetki przez kostkę do 12v. Druga sprawa gdzie podłączyć czujnik sprzęgła? Ciągnąć pod sterownik? Nie można zmostkować przy sterowniku a czujnik sprzęgła połączyć szeregowo z hamulcem?
[ Dodano: 2018-10-29, 21:39 ]
Zdjęcie niebieskiej kostki.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Bo on jest w wiązce deski. Zobacz na manetce w kostce czy tam masz czerwono/biały.Mariusz.D pisze:Ciągle brakuje mi jednego kabla z manetki przez kostkę do 12v.
W 80 zasilane jest po stacyjce a w autach a4 itd. zasilane jest po głównym przekaźniku ECU dlatego w tych autach niebieska wtyczka jest z tym kabelkiem. dlatego pisałem szukaj dodatkowego bezpiecznika w skrzynce te od 23-28 czasami spadają też i tam nie znajdziesz a w gąszczu pod skrzynką.
Ok. w piątek ponowie szukanie przyczyn bo w tygodniu jestem poza domem. Jak co , to się odezwę.
[ Dodano: 2018-11-03, 11:52 ]
Znalazłem kabel biało-czerwony przy kostce. Podprowadziłem
zasilanie po bezpieczniku . Aktywowałem vag-em.
Jazda próbna . I działa😊
Teraz czujnik pod sprzęgło i można śmigać. Co myślicie o podpięciu pod czujnik hamulca ?
Dziękuje Koledzy za pomoc 🍻
Wasza wiedza i zaangażowanie jest bezcenna.
[ Dodano: 2018-11-03, 11:52 ]
Znalazłem kabel biało-czerwony przy kostce. Podprowadziłem
zasilanie po bezpieczniku . Aktywowałem vag-em.
Jazda próbna . I działa😊
Teraz czujnik pod sprzęgło i można śmigać. Co myślicie o podpięciu pod czujnik hamulca ?
Dziękuje Koledzy za pomoc 🍻
Wasza wiedza i zaangażowanie jest bezcenna.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
NIe znam dokładnie jakie funkcje tempomatu są w tdi. podłączyć tak można ale czy nie pozbędziesz sie jakiegoś komfortu. Typu że tempomat w tdi po przerzuceniu biegu kontynuuje jazdę. Skoro sterownik ma rozpoznanie.
Tu trzeba by było pytać ludzi co mają to w oryginale czy jest jakaś zależność miedzy wciśniętym sprzęgłem a hamulcem.
Tu trzeba by było pytać ludzi co mają to w oryginale czy jest jakaś zależność miedzy wciśniętym sprzęgłem a hamulcem.