Witam,
Przybywam tutaj z 2 problemami. Próbowałem szukać odpowiedzi w istniejących już tematach, natomiast nie znalazłem wyczerpującej odpowiedzi.
1) Samochód jest wyposażony w najprostszą instalacje lpg I generacji. Sytuacja dzieje się na zimnym silniku. Po odpaleniu i przełączeniu na gaz problem wygląda tak: wciskam gaz i trzymam go w jednej pozycji, obroty rosną do około 2100 i nagle spadają do około 900-1000, z powrotem rosną do ok. 2 tysięcy i tak w kółko (cały czas trzymam gaz w jednej pozycji, po puszczeniu i ponownym wciśnięciu to samo). Dzieje się to zarówno na biegu jałowym na postoju, jak i na biegach 1,2 (dalej nie sprawdzałem bo nie da się rozpędzić samochodu). Podczas jazdy towarzyszy oczywiście ogromne szarpanie kiedy się dojdzie do tych 2 tys. Pewnego razu wcisnąłem mocniej gaz i nastąpił ogromny strzał. Za każdym razem po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem znika. Nie zauważyłem, żeby występowało to na benzynie, na której występuje poniższy problem
2) Auto pracuje na benzynie jak traktor. Pyr, pyr, pyr, pyr i do tego trzęsie się cała buda. Zauważyłem również, że z rury wydechowej wydobywa się wraz z '"pyrknięciem" czarny dym. Można też dostrzec delikatne falowanie obrotów. Na gazie silnik pracuje idealnie, cyka jak zegareczek. Z odpalaniem auta nie ma problemów.
Dodam, że pali bardzo dużo gazu, bo wychodzi niespełna 17L/100km.
Z tego co przeczytałem w innych tematach usterki można by się doszukiwać w przepływomierzu, czy też w tps. Przeszło mi również przez głowę reset ecu, aczkolwiek w jednym z tematów użytkownicy doszli do tego, że w ABK nie ma to najmniejszego sensu. Miał ktoś może podobny problem lub wie od czego tutaj najlepiej zacząć? Tak wiem, że pojechać do mechanika aczkolwiek może ktoś potrafi nakierować w odpowiednią stronę, aby zawęzić ''listę poszukiwań''.
[B4 2.0 ABK LPG] Auto nie wkręca się powyżej 2tys obrotów
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tanZk, auto jest pewnie zalewane na masę paliwem a dlaczego to już dobrze by było vag'a zapiąć.
Skoro był strzał to przepływkę też pewnie rozwaliłeś, więc do sprawdzenia też układ WN bo pewnie w opłakanym stanie a także rozrząd i zapłon + regulacja lpg. No i być może wiele innych rzeczy - wszystkie na forum opisane.
Skoro był strzał to przepływkę też pewnie rozwaliłeś, więc do sprawdzenia też układ WN bo pewnie w opłakanym stanie a także rozrząd i zapłon + regulacja lpg. No i być może wiele innych rzeczy - wszystkie na forum opisane.