[B3 1.8 PM] lpg wysokie obroty, przerywanie brak mocy.
[B3 1.8 PM] lpg wysokie obroty, przerywanie brak mocy.
Hej,
Na lpg moje audi trzeba kręcić do ponad 3k przed zmianą biegu inaczej się dławi, brakuje mu mocy. Ogólnie się zdarza że czasem się zadławi w trakcie jazdy. Jeśli się rozgrzeje juz mocno to jest trochę lepiej. W sensie objawy rzadziej występują.
Czy ten silnik lubi wysokie obroty?
Może to być tylko kwestia filtra i regulacji? Instalacja 1 generacji.
Na lpg moje audi trzeba kręcić do ponad 3k przed zmianą biegu inaczej się dławi, brakuje mu mocy. Ogólnie się zdarza że czasem się zadławi w trakcie jazdy. Jeśli się rozgrzeje juz mocno to jest trochę lepiej. W sensie objawy rzadziej występują.
Czy ten silnik lubi wysokie obroty?
Może to być tylko kwestia filtra i regulacji? Instalacja 1 generacji.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ven0n, Jakby miał za dużo okręcone dawki to by też napisał że pali kosmiczne ilości paliwa. Prędzej jest skręcone za ubogo dla "oszczędności" paliwa kosztem przyspieszonego zużycia silnika (ubogie mieszanki mają wyższą temperaturę spalania, mogą dostać świece i zawory czy nawet w bardziej delikatnych silnikach wypalić dziurę w tłokach.
Zatkane filtr by się objawiały spadkiem mocy ze wzrostem obrotów. Tutaj albo regulacja albo już parownik wyjechany albo mikser źle dobrany albo jakaś inna usterka mechaniczna.
Zatkane filtr by się objawiały spadkiem mocy ze wzrostem obrotów. Tutaj albo regulacja albo już parownik wyjechany albo mikser źle dobrany albo jakaś inna usterka mechaniczna.
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
No i napisał
Są dwie opcje w kwestii LPG:
1. Za bogata mieszanka, za dużo lpg za mało tlenu = Brak mocy, deptanie gazu prawie do dechy, dopiero wtedy na wyższych obrotach reduktor zaczyna "niewyrabiać" i jakoś ta mieszanka się zbliża do normalnej.
2. Za uboga mieszanka, za dużo tlenu a mało LPG = Oczywiście też brak mocy, więc znowu deptanie do dechy i wysokie spalanie wywołane właśnie deptaniem do dechy, a na wyższych obrotach jakoś się to wlecze, ta opcja jest mniej prawdopodobna, ale też możliwa.
A niech kolega napisze nam jak działa silnik na benzynie?
Są dwie opcje w kwestii LPG:
1. Za bogata mieszanka, za dużo lpg za mało tlenu = Brak mocy, deptanie gazu prawie do dechy, dopiero wtedy na wyższych obrotach reduktor zaczyna "niewyrabiać" i jakoś ta mieszanka się zbliża do normalnej.
2. Za uboga mieszanka, za dużo tlenu a mało LPG = Oczywiście też brak mocy, więc znowu deptanie do dechy i wysokie spalanie wywołane właśnie deptaniem do dechy, a na wyższych obrotach jakoś się to wlecze, ta opcja jest mniej prawdopodobna, ale też możliwa.
A niech kolega napisze nam jak działa silnik na benzynie?
Ogólnie przy silniku było dużo robione. Nowe upg, świece itp cały zestaw się z tym wiążący czyli filtry i płyny. No i na pb samochód chodzi pięknie tu nie ma zarzutów bo też odpowiedzialny człowiek to robił. na LPG było tak że nie miał mocy jechać no to co regulacja. No to jak wyregulowal to ok jeździ tylko że właśnie pojawił się taki problem jak opisałem, a wkurza mnie ze wszyscy gazownicny jedynie pokreca, pogazuja i "powinno być ok" Z racji tego całego remontu nie chce też tego samochodu cisnąć tylko jeżdżę delikatnie. Dodam jeszcze że samochód zachowuje się trochę lepiej bez obciążenia z obciążeniem jest większy problem. Widzę się w sobotę dopiero z gazownikiem postaram się mu wytłumaczyć żeby sprawdził wszystko. Nie strzela obroty równo. Z tym nadmiarem nie potrafię powiedzieć.
Podłącz woltomierz (może być zwykły najtańszy multimetr) do sondy lambda - plus miernika do sondy, minus do masy samochodu.
Twoja sonda daje maksymalne napięcie 1 Volt.
0,5 V - mieszanka paliwo-powietrze idealna
poniżej 0,5V - mieszanka uboga
powyżej 0,5 - mieszanka bogata
ustaw instalację gazową tak aby w możliwie całym zakresie obrotów silnika mieszanka była optymalna czyli zbliżona do 0,5.
P.S. skoro zainwestowałeś w auto to może warto zainwestować w nowy sterownik do instalacji LPG? np STAG 50 ~ 176zł komplet, STAG 100 ~ 205zł, znacząco poprawisz komfort jazdy, zmniejszysz spalanie oraz zużycie silnika spowodowane np. ubogą mieszanką.
Taki sterownik ustala ilość gazu w zależności od składu mieszanki na bieżąco a nie od stałęj nastawy wykonanej przez gazownika.
Ponadto komputer od gazu może pomóc rozwiązać przyszłe problemy z zasilaniem w paliwo ponieważ podłączając się kompem pod centralkę lpg widać na bieżąco parametry pracy silnika tj. np. sygnał z potencjometru przepustnicy, skład mieszanki.
Zmiana sterownika jest bardzo prosta.
Pozdrawiam
Twoja sonda daje maksymalne napięcie 1 Volt.
0,5 V - mieszanka paliwo-powietrze idealna
poniżej 0,5V - mieszanka uboga
powyżej 0,5 - mieszanka bogata
ustaw instalację gazową tak aby w możliwie całym zakresie obrotów silnika mieszanka była optymalna czyli zbliżona do 0,5.
P.S. skoro zainwestowałeś w auto to może warto zainwestować w nowy sterownik do instalacji LPG? np STAG 50 ~ 176zł komplet, STAG 100 ~ 205zł, znacząco poprawisz komfort jazdy, zmniejszysz spalanie oraz zużycie silnika spowodowane np. ubogą mieszanką.
Taki sterownik ustala ilość gazu w zależności od składu mieszanki na bieżąco a nie od stałęj nastawy wykonanej przez gazownika.
Ponadto komputer od gazu może pomóc rozwiązać przyszłe problemy z zasilaniem w paliwo ponieważ podłączając się kompem pod centralkę lpg widać na bieżąco parametry pracy silnika tj. np. sygnał z potencjometru przepustnicy, skład mieszanki.
Zmiana sterownika jest bardzo prosta.
Pozdrawiam
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Pierwsza śruba to jest na wężu, który wchodzi do miksera przy samej przepustnicy, możesz nim pokręcić, na początek zakręć o 1/4 obrotu. Druga powinna być na reduktorze. Tylko pamiętaj/zapisuj co gdzie pokręciłeś, jak będzie jakaś różnica to przy odrobinie szczęścia sam sobie wyregulujesz dość poprawnie.
Jaki masz reduktor?
Jaki masz reduktor?
Zapewiam Cię, że to jest takie proste i co najważniejsze działa. Nie ma znaczenia czy użyjesz miernika za 10 czy za 1000zł chociaż z praktyki podpowiem że te wskazówkowe są praktyczniejsze w tym przypadku.PieterB pisze:WDR, hmm, gdyby to było takie proste że byle multimetrem za 15 zł zmierzysz sondę i skład mieszanki
Na portalach aukcyjnych możesz nawet kupić sobie linijkę diodową do wskazań napięcia sondy, żeby sobie wbudować w deskę rozdzielczą auta
szukaj: " wskaźnik kontrolka sondy lambda AFR tester " cena 22pln
Nawet nie próbujePieterB pisze:mnie tym nie przekonaszWDR pisze:Zapewiam Cię, że to jest takie proste
Dla tych, którzy chcą się trochę dokształcić: Youtube "pomiar sondy lambda miernikiem"
https://www.youtube.com/results?search_ ... miernikiem+
Pozdrawiam