Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9tdi 1Z] Uklad chłodzenia- problem z wysoką temperaturą

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lis 2018, 19:37

ambrodzy94 pisze:Jak pisałem wyzej do chłodnicy nie dochodzi płyn, w sumie dochodzi Ale tylko do części chłodnicy
Bo układ zapowietrzony.

WDR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 sie 2018, 21:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: WDR » 04 lis 2018, 09:19

Odkręć korek od zbiornika wyrównawczego przy włączonym silniku i sprawdź czy nie lecą bańki powietrza - to w przypadku dużej awarii. Jeśli 'przeciek' jest niewielki to nie będzie ich widać ale pozostałymi objawami są bardzo twarde przewody gumowe od układu chłodzenia oraz płyn zmienia kolor na 'kawę z mlekiem'.

Są jednorazowe 'testery do sprawdzania spalin w układzie chłodzenia' i kosztuje to kilkanaście złotych ale nigdy tego nie używałem więc polecić nie mogę.

Jak wyciągniesz termostat to można z tym jeździć jakiś czas bo lepiej, żeby silnik nie był nagrzany niż miałby się zatrzeć, ale:
1. ogrzewanie będzie delikatnie mówiąc słabe a zbliża się zima
2. wcześniej czy później coś się może rozszczelnić z powodu dużego ciśnienia np. zacisk na wężu gumowym, chłodnica, uszczelnienie pompy wody a wtedy koszt naprawy może wzrosnąć
3. trzeba co trochę uzupełniać poziom płynu

ambrodzy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 11 paź 2018, 17:27

Post autor: ambrodzy94 » 04 lis 2018, 19:02

WDR pisze:Odkręć korek od zbiornika wyrównawczego przy włączonym silniku i sprawdź czy nie lecą bańki powietrza - to w przypadku dużej awarii. Jeśli 'przeciek' jest niewielki to nie będzie ich widać ale pozostałymi objawami są bardzo twarde przewody gumowe od układu chłodzenia oraz płyn zmienia kolor na 'kawę z mlekiem'.

Są jednorazowe 'testery do sprawdzania spalin w układzie chłodzenia' i kosztuje to kilkanaście złotych ale nigdy tego nie używałem więc polecić nie mogę.

Jak wyciągniesz termostat to można z tym jeździć jakiś czas bo lepiej, żeby silnik nie był nagrzany niż miałby się zatrzeć, ale:
1. ogrzewanie będzie delikatnie mówiąc słabe a zbliża się zima
2. wcześniej czy później coś się może rozszczelnić z powodu dużego ciśnienia np. zacisk na wężu gumowym, chłodnica, uszczelnienie pompy wody a wtedy koszt naprawy może wzrosnąć
3. trzeba co trochę uzupełniać poziom płynu
Termostat wymieniony. Ogrzewanie bardzo dobrze działa. Wymienie chłodnice i napisze czy to załatwiło problem

WDR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 sie 2018, 21:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: WDR » 04 lis 2018, 21:02

Witam

Co chcesz osiągnąć wymianą chłodnicy? jeśli jest szczelna to jest OK. Nie ma wody w części chłodnicy bo układ jest zapowietrzony jak napisał kolega Jarewa. Nawet jak odpowietrzysz a masz usterkę o której pisałem wyżej to i tak objawy nie znikną bo obieg chłodzenia nie będzie działać poprawnie.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 04 lis 2018, 22:17

główne pytanie czy dolny waż od chłodnicy idący do pompy wody robi się gorący ?? jeśli nie to nie odpowietrzyłeś układu. Dlaczego chcesz wymieniać chłodnicę jeśli wcześniej działało i nic nie dolewałeś do układu ( uszczelniaczy ) to nie ma możliwości się popsuć :-P Zbędne koszty. A jeśli nie odpowietrzyłeś to się gotuje i nie załączy wentylatorów. Niekiedy może być winny korek na zbiorniczku. Jak wszyscy podają za ich uruchomienie odpowiada czujnik na chłodnicy. Jeśli jednak masz odpowietrzone a gotuje i bije ciśnienie to niestety czapka w górę.. Ale to też ma swoje przyczyny katowanie, jazda na wodzie, jakieś mody, virusy. Więc podaj coś z czasu przed awarią. Bo jasnowidzem ciężko być.

ambrodzy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 11 paź 2018, 17:27

Post autor: ambrodzy94 » 07 lis 2018, 10:30

dzikx pisze:główne pytanie czy dolny waż od chłodnicy idący do pompy wody robi się gorący ?? jeśli nie to nie odpowietrzyłeś układu. Dlaczego chcesz wymieniać chłodnicę jeśli wcześniej działało i nic nie dolewałeś do układu ( uszczelniaczy ) to nie ma możliwości się popsuć :-P Zbędne koszty. A jeśli nie odpowietrzyłeś to się gotuje i nie załączy wentylatorów. Niekiedy może być winny korek na zbiorniczku. Jak wszyscy podają za ich uruchomienie odpowiada czujnik na chłodnicy. Jeśli jednak masz odpowietrzone a gotuje i bije ciśnienie to niestety czapka w górę.. Ale to też ma swoje przyczyny katowanie, jazda na wodzie, jakieś mody, virusy. Więc podaj coś z czasu przed awarią. Bo jasnowidzem ciężko być.
Dolny wąż gorący. Nie wiem co było wcześniej bo auto dopiero kupiłem. Poprzedni właściciel pisał że najprawdopodobniej chlodnica jest do wymiany. A chłodnice chce wymienić bo jak wyżej pisałem TYLKO CZĘŚĆ CHŁODNICY JEST CIEPŁA

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 12 lis 2018, 21:27

Ciekawe. Może być chłodnica ale jakiś powód musi być. Ktoś czymś zakleił ją. Albo poduszka z uszczelki pod głowicą.

Awatar użytkownika
enanthate
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 11 wrz 2018, 05:04
Lokalizacja: Regensburg

Post autor: enanthate » 12 lis 2018, 21:43

WDR pisze:Co chcesz osiągnąć wymianą chłodnicy? jeśli jest szczelna to jest OK.
Nie zgodzę się z tą hipotezą. Wystarczy, że przez kilka(naście/dziesiąt) lat nikt nie wymieniał płynu chłodniczego i mógł się zrobić szlam w chłodnicy, który skutecznie blokuje przepływ wody. Mimo wszystko - owszem, wymiana chłodnicy to dobra opcja, jednakże ja rozpocząłbym od jej solidnego przepłukania.

A jak już chłodnica będzie w łapach (w celu przepłukania) można poszukać...
dzikx pisze:Ktoś czymś zakleił ją.
... śladów po kleju/uszczelniaczu.

ambrodzy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 11 paź 2018, 17:27

Post autor: ambrodzy94 » 27 lis 2018, 21:21

Problem rozwiązany rotfl
Wymiana chłodnicy na nową pomogła, przy okazji walki z problemem wymieniłem termostat ,audi dostała nowy płyn więc na zimę przygotowane wszystko .
Dzięki wszystkim którzy brali udział w dyskusji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl