Bo układ zapowietrzony.ambrodzy94 pisze:Jak pisałem wyzej do chłodnicy nie dochodzi płyn, w sumie dochodzi Ale tylko do części chłodnicy
[1.9tdi 1Z] Uklad chłodzenia- problem z wysoką temperaturą
Odkręć korek od zbiornika wyrównawczego przy włączonym silniku i sprawdź czy nie lecą bańki powietrza - to w przypadku dużej awarii. Jeśli 'przeciek' jest niewielki to nie będzie ich widać ale pozostałymi objawami są bardzo twarde przewody gumowe od układu chłodzenia oraz płyn zmienia kolor na 'kawę z mlekiem'.
Są jednorazowe 'testery do sprawdzania spalin w układzie chłodzenia' i kosztuje to kilkanaście złotych ale nigdy tego nie używałem więc polecić nie mogę.
Jak wyciągniesz termostat to można z tym jeździć jakiś czas bo lepiej, żeby silnik nie był nagrzany niż miałby się zatrzeć, ale:
1. ogrzewanie będzie delikatnie mówiąc słabe a zbliża się zima
2. wcześniej czy później coś się może rozszczelnić z powodu dużego ciśnienia np. zacisk na wężu gumowym, chłodnica, uszczelnienie pompy wody a wtedy koszt naprawy może wzrosnąć
3. trzeba co trochę uzupełniać poziom płynu
Są jednorazowe 'testery do sprawdzania spalin w układzie chłodzenia' i kosztuje to kilkanaście złotych ale nigdy tego nie używałem więc polecić nie mogę.
Jak wyciągniesz termostat to można z tym jeździć jakiś czas bo lepiej, żeby silnik nie był nagrzany niż miałby się zatrzeć, ale:
1. ogrzewanie będzie delikatnie mówiąc słabe a zbliża się zima
2. wcześniej czy później coś się może rozszczelnić z powodu dużego ciśnienia np. zacisk na wężu gumowym, chłodnica, uszczelnienie pompy wody a wtedy koszt naprawy może wzrosnąć
3. trzeba co trochę uzupełniać poziom płynu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 paź 2018, 17:27
Termostat wymieniony. Ogrzewanie bardzo dobrze działa. Wymienie chłodnice i napisze czy to załatwiło problemWDR pisze:Odkręć korek od zbiornika wyrównawczego przy włączonym silniku i sprawdź czy nie lecą bańki powietrza - to w przypadku dużej awarii. Jeśli 'przeciek' jest niewielki to nie będzie ich widać ale pozostałymi objawami są bardzo twarde przewody gumowe od układu chłodzenia oraz płyn zmienia kolor na 'kawę z mlekiem'.
Są jednorazowe 'testery do sprawdzania spalin w układzie chłodzenia' i kosztuje to kilkanaście złotych ale nigdy tego nie używałem więc polecić nie mogę.
Jak wyciągniesz termostat to można z tym jeździć jakiś czas bo lepiej, żeby silnik nie był nagrzany niż miałby się zatrzeć, ale:
1. ogrzewanie będzie delikatnie mówiąc słabe a zbliża się zima
2. wcześniej czy później coś się może rozszczelnić z powodu dużego ciśnienia np. zacisk na wężu gumowym, chłodnica, uszczelnienie pompy wody a wtedy koszt naprawy może wzrosnąć
3. trzeba co trochę uzupełniać poziom płynu
Witam
Co chcesz osiągnąć wymianą chłodnicy? jeśli jest szczelna to jest OK. Nie ma wody w części chłodnicy bo układ jest zapowietrzony jak napisał kolega Jarewa. Nawet jak odpowietrzysz a masz usterkę o której pisałem wyżej to i tak objawy nie znikną bo obieg chłodzenia nie będzie działać poprawnie.
Co chcesz osiągnąć wymianą chłodnicy? jeśli jest szczelna to jest OK. Nie ma wody w części chłodnicy bo układ jest zapowietrzony jak napisał kolega Jarewa. Nawet jak odpowietrzysz a masz usterkę o której pisałem wyżej to i tak objawy nie znikną bo obieg chłodzenia nie będzie działać poprawnie.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
główne pytanie czy dolny waż od chłodnicy idący do pompy wody robi się gorący ?? jeśli nie to nie odpowietrzyłeś układu. Dlaczego chcesz wymieniać chłodnicę jeśli wcześniej działało i nic nie dolewałeś do układu ( uszczelniaczy ) to nie ma możliwości się popsuć Zbędne koszty. A jeśli nie odpowietrzyłeś to się gotuje i nie załączy wentylatorów. Niekiedy może być winny korek na zbiorniczku. Jak wszyscy podają za ich uruchomienie odpowiada czujnik na chłodnicy. Jeśli jednak masz odpowietrzone a gotuje i bije ciśnienie to niestety czapka w górę.. Ale to też ma swoje przyczyny katowanie, jazda na wodzie, jakieś mody, virusy. Więc podaj coś z czasu przed awarią. Bo jasnowidzem ciężko być.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 paź 2018, 17:27
Dolny wąż gorący. Nie wiem co było wcześniej bo auto dopiero kupiłem. Poprzedni właściciel pisał że najprawdopodobniej chlodnica jest do wymiany. A chłodnice chce wymienić bo jak wyżej pisałem TYLKO CZĘŚĆ CHŁODNICY JEST CIEPŁAdzikx pisze:główne pytanie czy dolny waż od chłodnicy idący do pompy wody robi się gorący ?? jeśli nie to nie odpowietrzyłeś układu. Dlaczego chcesz wymieniać chłodnicę jeśli wcześniej działało i nic nie dolewałeś do układu ( uszczelniaczy ) to nie ma możliwości się popsuć Zbędne koszty. A jeśli nie odpowietrzyłeś to się gotuje i nie załączy wentylatorów. Niekiedy może być winny korek na zbiorniczku. Jak wszyscy podają za ich uruchomienie odpowiada czujnik na chłodnicy. Jeśli jednak masz odpowietrzone a gotuje i bije ciśnienie to niestety czapka w górę.. Ale to też ma swoje przyczyny katowanie, jazda na wodzie, jakieś mody, virusy. Więc podaj coś z czasu przed awarią. Bo jasnowidzem ciężko być.
Nie zgodzę się z tą hipotezą. Wystarczy, że przez kilka(naście/dziesiąt) lat nikt nie wymieniał płynu chłodniczego i mógł się zrobić szlam w chłodnicy, który skutecznie blokuje przepływ wody. Mimo wszystko - owszem, wymiana chłodnicy to dobra opcja, jednakże ja rozpocząłbym od jej solidnego przepłukania.WDR pisze:Co chcesz osiągnąć wymianą chłodnicy? jeśli jest szczelna to jest OK.
A jak już chłodnica będzie w łapach (w celu przepłukania) można poszukać...
... śladów po kleju/uszczelniaczu.dzikx pisze:Ktoś czymś zakleił ją.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 paź 2018, 17:27