[B4 2.0 ABT] szarpanie, gaśnie na wolnych obrotach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 lis 2018, 16:17
- Lokalizacja: Lędziny
[B4 2.0 ABT] szarpanie, gaśnie na wolnych obrotach
Witam wszystkich!!
Chciałbym zapytać mimo, iż tematów już na tym forum przeczytałem wiele z podobnym problem jak u mnie. Mimo rad i sugestii zdał problem występuje.. Dotyczy szarpania, spadania obrotów na postoju, nie ma znaczenia czy to PB czy LPG. Dotychczas wymieniłem:
1. Świece
2. Kable zapłonowe
3. Silniczek krokowy
4. Silniczek krokowy LPG
5. Parownik
6. Przewody które wydawały się stare
7. Pompa paliwa
8. Filtry i olej
9. Ustawienie zapłonu
10. Podstawą gumowa uszczelka pod filtrem gaźnik
I przyznam szczerze, że po wymianie silniczka krokowego samochód się trochę uspokoił, nadal delikatnie szarpie jednak nie gaśnie. Co jeszcze sprawdzić Panowie i Panie?
Chciałbym zapytać mimo, iż tematów już na tym forum przeczytałem wiele z podobnym problem jak u mnie. Mimo rad i sugestii zdał problem występuje.. Dotyczy szarpania, spadania obrotów na postoju, nie ma znaczenia czy to PB czy LPG. Dotychczas wymieniłem:
1. Świece
2. Kable zapłonowe
3. Silniczek krokowy
4. Silniczek krokowy LPG
5. Parownik
6. Przewody które wydawały się stare
7. Pompa paliwa
8. Filtry i olej
9. Ustawienie zapłonu
10. Podstawą gumowa uszczelka pod filtrem gaźnik
I przyznam szczerze, że po wymianie silniczka krokowego samochód się trochę uspokoił, nadal delikatnie szarpie jednak nie gaśnie. Co jeszcze sprawdzić Panowie i Panie?
Ostatnio zmieniony 07 lis 2018, 17:21 przez Barthezz90, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 lis 2018, 16:17
- Lokalizacja: Lędziny
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 lis 2018, 16:17
- Lokalizacja: Lędziny
OK a możesz mi powiedzieć czy można to jakoś ustawić czy lepiej wymienić przepustnice i ten jak dobrze rozumie czujnik TPS?Leo pisze:Sprawdź jakie błędy ma komputer. Mój się diagnozuje bez problemu.
Jeśli szarpie to zapewne TPS masz do wymiany. Nastawnik to tzw. silniczek krokowy, który wymieniłeś, więc zostaje Ci wymiana przepustnicy. Tam się nie ma co popsuć więcej, to prosty silnik.
Jeśli praca silnika jest nierówna i szarpie silnikiem to przyczyną może być wypalone gniazdo zaworowe co się często zdarza na LPG przez jazdę na ubogiej mieszance - warto sprawdzić kompresję z próbą olejową.
Rozumiem, że palec i kopułkę rozdzielacza też wymieniłeś?
Ponadto w twoim silniku kąt wyprzedzenia zapłonu sterowany jest na podstawie czujnika spalania stukowego może on wymaga wymiany?
Odczyt błędów z silnika nic tu nie pomoże - nie ta generacja silników.
Prawda jest taka, że trzeba fachowca elektryka/elektronika samochodowego, który sprawdzi skopometrem czy zapłon jest OK zamiast wymieniać pół auta.
Rozumiem, że palec i kopułkę rozdzielacza też wymieniłeś?
Ponadto w twoim silniku kąt wyprzedzenia zapłonu sterowany jest na podstawie czujnika spalania stukowego może on wymaga wymiany?
Odczyt błędów z silnika nic tu nie pomoże - nie ta generacja silników.
Prawda jest taka, że trzeba fachowca elektryka/elektronika samochodowego, który sprawdzi skopometrem czy zapłon jest OK zamiast wymieniać pół auta.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
WDR, w abt czujnik spalania stukowego? tylko w ostatnich rocznikach chyba były a kolega nie napisał z którego roku auto.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2018, 16:37 przez Pieterb, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli silnik ABT ma 90KM i jest to Mono-Motronic firmy Bosch (czyli jednopunktowy wtrysk) to ma czujnik spalania stukowego.
Jeśli by nie było czujnika spalania stukowego to przy kopułce rozdzielacza byłby podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sterowany (taki jak w Mono-Jetronic z B3 90KM).
P.S. Mono-Motronic zaczęto produkować gdzieś tak od 1990-1991 roku. Przypominam, że produkcję B4 rozpoczęto gdzieś tak w połowie 1991 roku.
Pozdrawiam
Jeśli by nie było czujnika spalania stukowego to przy kopułce rozdzielacza byłby podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sterowany (taki jak w Mono-Jetronic z B3 90KM).
P.S. Mono-Motronic zaczęto produkować gdzieś tak od 1990-1991 roku. Przypominam, że produkcję B4 rozpoczęto gdzieś tak w połowie 1991 roku.
Pozdrawiam
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
pokaż mi zdjęcie tego silnika i to gdzie on ma stukowegoWDR pisze:Jeśli silnik ABT ma 90KM i jest to Mono-Motronic firmy Bosch (czyli jednopunktowy wtrysk) to ma czujnik spalania stukowego.
z tego co mi się zdaje to w abt nie było czegoś takiego jak aparat z podciśnieniemWDR pisze:Jeśli by nie było czujnika spalania stukowego to przy kopułce rozdzielacza byłby podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sterowany (taki jak w Mono-Jetronic z B3 90KM).
chyba chodzi Ci o mono-jetronicWDR pisze:P.S. Mono-Motronic zaczęto produkować gdzieś tak od 1990-1991 roku. Przypominam, że produkcję B4 rozpoczęto gdzieś tak w połowie 1991 roku.
Kolego PieterB
zdjęcia Ci nie wyślę bo nie posiadam B4 natomiast wiem jak działa mono-jetronic (z tego co pamiętam to produkowany do 08.1989) oraz mono-motronic (produkowany chyba od 08.90).
W mono-motronic nie ma podciśnieniowego regulatora wyprzedzenia zapłonu tak jak napisałem wyżej. Jeśli silnik ABT posiada elektroniczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu to musi mieć czujnik spalania stukowego.
Silnik z monowtryskiem w B3 nie był produkowany przez pewien okres i sterowanie silnika PM - 89 różni się od sterowania PM - 8A.
Pozdrawiam
zdjęcia Ci nie wyślę bo nie posiadam B4 natomiast wiem jak działa mono-jetronic (z tego co pamiętam to produkowany do 08.1989) oraz mono-motronic (produkowany chyba od 08.90).
W mono-motronic nie ma podciśnieniowego regulatora wyprzedzenia zapłonu tak jak napisałem wyżej. Jeśli silnik ABT posiada elektroniczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu to musi mieć czujnik spalania stukowego.
Silnik z monowtryskiem w B3 nie był produkowany przez pewien okres i sterowanie silnika PM - 89 różni się od sterowania PM - 8A.
Pozdrawiam
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No to ci mówię że nie ma jako posiadacz nawet tego rocznika.WDR pisze:Jeśli silnik ABT posiada elektroniczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu to musi mieć czujnik spalania stukowego
W B3 PM do 90r stosowali hmm własnie nie wiem co ale to było podcisnienie na aparacie zapłonowym, później PM w latach 90-91r był Mono Motronic 1.2.1 i to samo miał ABT w latach 91-92r mono motronic 1.2.1 w 92r roku była zmiana na mono motronic 1.2.3. i w żadnym nie było stukowego.