Cześć, mój AAZ od jakiegoś czasu zaczął mieć problemy z przegrzewaniem się (temp. potrafi skoczyć do 105C i to szybko), na początku myślałem, ze to coś nie tak z termostatem albo niedrożnością chłodnicy, jednak chłodnica po kilkunastu km przejechanych jest cała gorąca, tak samo jak ten wąż przy termostacie, więc obieg jest i termostat się otwiera. Od tygodnia zaczął mi spalać płyn chłodzący, jakieś 1,5 litra na 10 km które do pracy przejeżdżam jest w stanie zniknąć, wystarczy mu 5 km powrotu z pracy (trochę przez miasto, połowa drogi pod górkę) żeby się rozgrzać do 95-100C. Dodatkowo jak trochę wdepnę to dymi z wydechu na biało, czyli płyn się tam jakoś pewnie dostaję do silnika i spala, czy to oznacza uszczelkę pod głowicą?
Olej i filtry wymieniane były 800 km temu, rozrząd z pompą wody ok 40 tys km temu
Miesiąc temu przechodził przegląd i wtedy ze spalinami było wszystko w normie, a już zaczynały sie problemy z przegrzewaniem.
Chce już mieć pewność, że to na pewno to i wyeliminować inne opcję, bo jak wymienię uszczelkę, a problem zostanie...no nieciekawie jednym słowem...
[B4 1.9 AAZ] przegrzewa sie szybko i zużywa płyn
[B4 1.9 AAZ] przegrzewa sie szybko i zużywa płyn
Ostatnio zmieniony 30 sty 2019, 09:21 przez MadMaxV8, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tego to nigdy nie jesteś pewny bo nawet gdy głowicę dasz do sprawdzenia i nową uszczelkę chyba że usterka widoczna znaleziona, bywają skrajne przypadki że to pęknięta może być tuleja cylindra. Po prostu się robi górę i po robocie obserwuje.MadMaxV8 pisze:Dodatkowo jak trochę wdepnę to dymi z wydechu na biało, czyli płyn się tam jakoś pewnie dostaję do silnika i spala, czy to oznacza uszczelkę pod głowicą?