Witam.Samochód borykał się z dużym poborem oleju przy jeździe w trasie, obroty 3000-3500.
Kompresja była w okolicach 10,5, na 4 cylindrze niecałe 10. Postanowiłem rozebrać na części pierwsze, żeby zobaczyć na czym stoję.
Jestem na etapie pomiarów tłoka i cylindrów w moim Audi. Zdjęcia pokazują tylko jedną stronę, bo praktycznie tylko ona się zużyła .Oto zdjęcia i wyniki pomiarów.
1. Tłok(82,46) i cylinder(82,51)
2. Tłok(82,47) i cylinder (82,52)
3. Tłok(82,45) i cylinder (82,51)
4. Tłok(82,44) i cylinder (82,52)
Tłoki mierzone mikrometrem,prostopadle do sworznia, 1cm od dołu płaszcza. Nominalne wymiary tłoka to 82,48 , a cylindra 82,51. Tłoki mają pojedyncze wyczuwalne rysy, ale cało powierzchniowo nie czuć przytarcia.
Cylindry mierzone w 3 punktach średnicówką. Wymiary podałem prostopadle do wału, w drugą stronę nie ma odchyłek większych niż 0,03mm na każdym cylindrze, wizualne ślady pracowania z tej samej strony co i u tłoków. Żadnych wyczuwalnych rys.
Zdaje sobie jeszcze sprawę z niedokładności pomiarów, ale może ktoś z doświadczeniem poradzi mi, czy takie pasowanie tłok- cylinder jak 0,06 i 0,08 mm jak wychodzi u mnie, przy tego typu pomiarach na 3 i 4 cylindrze jest jeszcze dopuszczalne z praktycznego punktu widzenia?
Pierścienie.
Tu mam problem, bo nie wiem czy to dobrze rozumiem.
Pierścienie, które odpowiadają za nieprzedostawanie
, się oleju do komory spalania to są środkowe pierścienie zgarniające i to na nich mierzymy luz zamka, czy to są te dwuczęściowe na samym dole z ekspanderem?
[B4 2.0 ABT] Remont-pomiary (tłoki, cylindry, pierścienie)
Wszystkie pierścienie się zużywają. Więc potrzebny jest pomiar wszystkich. Zgarniający to ten na dole. Generalnie to te dwa od dołu odpowiadają za nie przedostawanie się oleju do komory spalania. Aczkolwiek jak kompresyjny jest w złej kondycji to również lipa. Tłoki mają ślady zatarcia; tuleje nie są jajowate ?